Jump to content

öljyn lämpöjen mittaus


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Guest Tuoppi

Lueskelin vanhoja juttuja mut en löytöny vastausta kysymykseeni eli Kulmalan kans keskusteltiin et öljynmittatikun paikalle löytyy anturi tikkuja joista voi viedä tiedon suoraan mittarille, mutta kysymys kuuluu mistä? öljypohjaan asennus ei houkuta ei myöskään öljykellon rinnalle mut toi tikku kuulosti hyvältä! jos on muita hyviä ideoita niin kertokaa ihmeessä!

Link to comment

No tekee lohkon kylkeen kierteen ja tökkää siihen anturin. Tai hankkii sen legendaarisen kinkkumittarin ja laittaa öljytikun tilalle.

Vai minkälaista mittaria yleensäkin olit ajatellut?

Link to comment
Guest juse

Mä meinaan korkata ja kierteyttää sen kanavan joka tulee öljypohjasta pumpulle. Sen tulppa on siinä jossain pumpun oikealla puolella; 19mm halkasija. Siihen VDO:n anturi pitkällä nenällä niin että öljy virtaa koko ajan siitä ohi, mutta niin ettei tee kuristusta kanavaan.

J.

Link to comment

Neoretrolla VDO öljynlämpömittariin öljytikku alle 50 eur. Helpoin ja siistein tapa. koossa olevaan moottoriin en lähtisi kierteyttään lastuja...

Toki tuohon VDO pitää ostaa myös mittari,mutta olisi sitten myös viimeisen päälle. neoretro@co.inet.fi tilaa tuolta hinnasto sähkopostiin.

sielä on muutakin vdo romua yms. hyödyllistä. Voin kertoa että tuo tikku on kätevä ja siisti,mulla itsellä on öljytikku hanskalokerossa jolla katson öljynpinnan,en ole tuohon vdo tikkuun vielö merkkailla merkkejä.

Link to comment
Guest Tuoppi

eli tarkotus ois laittaa just esim VDO:n mittari näkösälle auton sisälle. samalta anturilta ottaisin tietoa myös muulle laitteelle, mut se viä kehittelyn alla ;) eli kkukaan ei oo tärmänny tikku malliseen anturiin paitsi Kulmala...mikä oli muuten se liike kyösti josta muistelit et joku ois hommannu semmosen? toi 19 mm paikka vois olla kans aika jees joten pitää tutkia! ilmottele jos pelittää/saat asennettua hyvin.

Link to comment

No tuola neoretrolla niitä myydään lue edellinen viestini. Varmaan tismalleen sama kuin omassakin autossa oleva.Mun tikku tuli yhdestä saksasta tuodusta avokuplasta muutama vuosi sitten mulle. Saksassa esiintyvien kuplien konehuoneissa noita näkee silloin tällöin. Neoretron luettelossa on kuva siitä. Kun ostat mittareita osta VDO älä mitään halpoja romuja,ne ei ole mistään kotoisin.

Link to comment
Guest Tuoppi

äijä pääsi täräyttään viestin kun omaa kirjotin joten en sitä nähnyt kun alotin mut nyt on aikaa kattella...kiitoksia jälleen!!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...