Guest samperi Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Onko jollakin antaa vinkkejä miten toteuttaisin huoltoluukut? Onko jotain erityistä mitä kannattaisi ottaa huomioon? Tiedän että luukut pitää olla reilun kokoiset, mutta minkälainen kiinnitys luukulle? Kenties niittimutterit? Kuva olis kiva ylläri! Quote Link to comment
Untzikks Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Ja jos olisit hakua käyttäny niin oisit heti löytäny samat kuat Quote Link to comment
tmm Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Moro, Mulla 65:ssa stroker ja 44 idf:t. Tulpat saa vaihdettua, suuttimet vaihdettua, kaasuttimet irrotettua jne ilman huoltoluukkuja sopivilla työkaluilla. Puhkukopasta ja imusarjoista tietty riippuu tila. Kolmosen tulppaa varten teen varmaan kuitenkin reikäsahalla reiän ~40mm ja peitän sen umpinaisella läpivientikumilla. Tuomas Quote Link to comment
metake Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Kaasareiden irrottamiseksi imusarjoineen tarvitaan neljän mutterin avaus, ja aikaa kuluu muutama minuutti, joten väitän irrottavani kaasarit nopammin kuin huoltoluukut. Ainakaan en ole pitänyt ongelmana nostaa kaasareita tarvittaessa pois tieltä. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Mulla taas imusarjojen irrottaminen on aika vaikeeta vaikka on huoltoluukut. Tuskin edes onnistuis ilman luukkuja. Tai paremminkin ne on kyllä huoltoaukot koska en ole pitkään aikaan enää pitänyt niitä "luukun kansia" paikallaan. Vähänväliä kuitenkin joutuu roplailemaan imusarjoja/tulppia. Reilusti vaan peltiä pois! : ) Quote Link to comment
Lasse Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Kaasarit vaan kun naappaa irti, niin sit on synkkahommia edessä. Et mielummin luukut. Kyl kaikki huoltohommat pystyy ilman lukkujakin tekeen, mutta välillä tuntuu, että pari lisäniveltä pitäis käsivarressa olla. Ihan noin isot kuin tuossa lehtijutussa ei luukkujen tarvi olla. Sitten vaan kannet 3 mm alumiitistä ja niittimutterit. Tiiviste väliin jos siltä tuntuu. Näin meillä, muilla ehkä paremmin. Quote Link to comment
Guest samperi Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Luukut oli Kuplapajan toiveena ennen uuden kattilan asennusta. Eipä se kovinkaan iso homma ole tehdä. Mielummin on ehkä optiona kunnon luukut. (varsinkin kun toi ohje oli noin pätevä!) Ei tarvitse sitten mun valitella tilan ahtautta myöhemmin. Mulla olis tossa sopivasti 15x4 HST lattaa. Siitä liimailen tigillä kehikon. Kehikkoon M5 jengat ja millisestä rosterista ajattelin tehdä itse luukun. Kehikko sitten tigillä kiinni autoon. Quote Link to comment
Guest JuccaP Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Vai voisko ajatella jopa irtoperää............ ? Quote Link to comment
NordBling Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Viime kesänä kun tyhjäkäyntisuuttimissa oli jatkuvasti moskaa, olis ollu jumalattoman paljon helpompi ottaa ne luukkujen kautta auki kun irrottaen kaasarit. Ku joskus (aina) oli vähän kiirekin... Kirpussa sai tehä samaa jumppaa, mut se ei kauheesti ahistanu... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.