Guest Raggare Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 mites onnistuu vai onnistuuko ollenkaan esmes junispakun henkilömäärän lisääminen laillisesti? eikös se 3 henkee siinä edessä yleensä möllötä, jos haluaa ottaa enemmänki populaa mukaan ni käykö se kantavuutta laskemalla ja kirkonpenkkejä lisäämällä? pistäkääpäs raakaa faktaa tulemaan :] Quote Link to comment
-tipi- Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Riippuu onko hölöautoksi rekisteröity vai ei. Jos on, niin pulttaat penkkejä ja katsastat aina 1+8 saakka. Pakettiautosta voi joutua veroja makselee, et saat sen hölöautoks ja sit vaan lisää penkkejä. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Kuulemma luulemma 500e tai alle tulloo veroa , AKE varmaan kertoo faktaa. Quote Link to comment
Guest Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Mä kun alustavasti kyselin omaan 1+8 junikseeni rekisteröintikatsastusta, niin joku viisas kertoi että uudelleen rekisteröinnin yhteydessä etupenkkien hölöluku laskettaisiin kahteen, syystä että leveys ei riitä hytissä kolmen ihmisen turvallisesti istua vierekkäin. (Että se katottaisiin nykysääntöjä soveltamalla?). Takaosassa leveys riittää rekisteröidä 3+3 Saattoi olla bullshittiä tietysti. Sama se mulle, nakkasin etupenkeillä vesilintua ja istutin sinne henkilöauton tavalliset jakkarat, eli yks perseenkuva katosi joka tapauksessa edestä. Olipahan vaan mielenkiintoinen toteamus. Toivottavasti täksi kesäksi kilpiin.. Jan Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 bugfuel, tuliko otteeseen sit merkintä et 1+8 tjsp ja että kuski vieressä vain se yksi paikka? Quote Link to comment
Guest Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 bugfuel, tuliko otteeseen sit merkintä et 1+8 tjsp ja että kuski vieressä vain se yksi paikka? Ei ole vielä leimattu. Ehkä sitten kerron myöhemmin :) Mulla on vanha rekisteriote tallessa ja siinä on 1+8. Koitan saada läpi ihan sellaisenaan, sen enempää asiaan puuttumatta. (jos vaikka eivät huomaisi edessä olevan vain 2 penkkiä). Kotterossa voi olla ihan tarpeeksi muutakin sanomista, voi olla että katsarin mielenkiinto kohdistuu ihan muualle kuin rekisteriotteen tietoihin :D (eli en aio kysyä asiasta mitään, toivon vaan hiljaa ettei siihen alkuperäiseen henkilölukuun puututa) Eipä silti, eihän mulla oo edes kahdeksaa kaveria, mihkä mä niitä lupia tarttisin :D Jan Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 ainaki noissa kirkonpenkeissä o vaatimuksena 40cm*40cm toi yhen henkilön ottama tila.. Quote Link to comment
mikan Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Ja maksimihenkilöluvunhan sai ylittää (oliks se nyt) 30 prosentilla? t. Mika ps. Luulen että Bugfuelin bussista tulee 1+7... Quote Link to comment
Guest Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Ja maksimihenkilöluvunhan sai ylittää (oliks se nyt) 30 prosentilla? t. Mika ps. Luulen että Bugfuelin bussista tulee 1+7... 30% tilapäinen ylitys. Mikähän on tilapäisen ja pysyvän ero autokäytössä? Siellä asuminen pysyvästi? Yli 8 henkeä??!?!? LOL 30% 9:n päälle on 11,7... pyöristys varmaan ylöspäin? 12 hengen lauluauto :D hahahahahaha Sen yli saa vielä ottaa ylilastia "säälittävissä tapauksissa" (Tuollainen lainkohta mielestäni oli kun korttia ajoin yli 10v sitten). Eiköhän sen kolmannentoista saa aika helposti löydettyä, yhden kunnon ryyppyillan päätteeksi :) Niinjoo, siis olettaen että on niin paljon kavereita. Jan Quote Link to comment
Ketsa Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Poikien kanssa ajeltiin asuntoautolla Häkkistä kattomaan Unkariin auto tuolla +30% säännöllä täytettynä. Kaikki meni ongelmitta Unkarin tulliin asti, jossa komen aikaan aamulla tullivirkailija totesi notta "One must walk!" ja matka jatkui vaan lahjusrahalla + väen uudelleen laskennalla yhden hemmon seistessä ulkona laskennan aikana. Helevetti mikä maa.... Quote Link to comment
pas2 Posted March 31, 2004 Share Posted March 31, 2004 Mä kun alustavasti kyselin omaan 1+8 junikseeni rekisteröintikatsastusta, niin joku viisas kertoi että uudelleen rekisteröinnin yhteydessä etupenkkien hölöluku laskettaisiin kahteen, syystä että leveys ei riitä hytissä kolmen ihmisen turvallisesti istua vierekkäin. (Että se katottaisiin nykysääntöjä soveltamalla?). Takaosassa leveys riittää rekisteröidä 3+3 Saattoi olla bullshittiä tietysti. Jan Bullshittiä oli. Saman logiikan mukaan junakeulassa pitäisi olla nykysääntöjen mukaiset turvavyöt joka paikalle ja täyttää uudemmat melu/päästönormit jne myöhemmin tulleet määräykset... 1) Tehdas on suunnitellut auton etupenkin/(t) kolmelle henkilölle. Todisteeksi varmaan löytyy vanhoja mainoksia. 2)Saman mallin autoja on aikoinaan Suomessa katsastettu niin että kuskin vieressä saa olla 2 (esim. omani otteessa niin lukee) 3) Malli, jossa on ekalla rivillä vain 2 henkilöä, eroaa penkeiltään selvästi kolmen henkilön etupenkkimallista. Quote Link to comment
Guest PeteT Posted March 31, 2004 Share Posted March 31, 2004 Sikäli ei ole bullshittiä, että tällaista tulkintaa on varmuudella harrastettu. Mun '64:n otteessa seisoo, notta kuljettajan vieressä 1 henkilö. Istuimina kuskin erillinen penkki ja kahden istuttava repsikan sohva. Jos en aivan väärin muista, niin taannoisessa 62-mallisessa oli sama juttu, siinä oli etupenkkinä kokoleveä sohva. Tulkinnan oikeellisuus taas on eri juttu. P Quote Link to comment
Guest TKI Posted April 1, 2004 Share Posted April 1, 2004 1967 junakeulani toimi uuden karheana Oulun seudulla taksina. Sen ajan määräyksien mukaan vänkärinpenkki piti "ohentaa" noin 5 cm paksuksi läpyskäksi, jotta ajoneuvo saatiin katsastettua 1+8 henkilöluvulle. Näinhän sille penkille on tehty ja rekisteriotteessa seisoo 1+8. Harmi sinäänsä, että alkuperäisillä pehmusteilla penkki olisi huomattavasti mukavampi matkustaa. Onnellista tarinassa on vain se, että taksari sai koko kotteron täyteen maksavia asiakkaita. Näin siis elettiin joskus vuonna kirves... eli jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi modifioimatonta vänkärin penkkiä (istuinosa valkoinen ja alaosa turkoosinvihreää) niin olen kiinnostunut! Quote Link to comment
pas2 Posted April 1, 2004 Share Posted April 1, 2004 Niin jossakin periferioissa on 1990- ja 2000-luvullakin kuulemma mittailtu vw-busseja uudempien standardien mitoilla. Silloin kun itsekin rekisteröin oman rotiskon niin joku "vw-tietäjä" väitti, että kaikilla matkustajilla pitää olla turvavyö jos paikkalukua tai penkkejä muuttaa... Älkää uskoko kaikkia juttuja mitä teille väitetään taivaan totena. Muistaako kukaan vintagepölhölästä, kun "tietäjät" kertoivat totuutena, ettei avokuplia saa eikä pysty kilvittää enää. Jussi "Bugpaja" meni ja teki sarjaan laikka-avokuplia. Eikä saa rakentaa kirppuja. Eikä ainakaan lyhennetyllä alustalla... Vinkki: Yhtään kännissä A-4:lle lyijykynällä piirretyllä kuvalla perusteltua hakemusta ei saa läpi. Edit: paatosta Quote Link to comment
Rofa.com Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 Tässä nyt muistini vahvistukseksi kertaan: Elikkäs säälittävässä tapauksessa saa pakettiautonkin takakopsoon ottaa tienvarrelta tms. kulkijoita. Saako 30% ylityssäännön nojalla matkustavia kyytiläisiä (1kpl) kuljettaa pakettiauton takaosastolla kuten käsitääkseni säälittävissä tapauksissa? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 12, 2004 Share Posted April 12, 2004 ainaki joku vuos sitten kiellettiin ylimääräset matkustajat, eli sakkoo ja pamppua tulee jos henkilömäärä ylittyy mikä se otteessa on.. Quote Link to comment
Guest tompelo Posted May 10, 2004 Share Posted May 10, 2004 kai toi liittyy jotenkin turvavyö pakkoon.. ja muuten oma junis(ex) oli 65 käyttöön otettu ja 66 rekisteröity hlö-autoksi puhkomatta kylkiä tosin puhkottu joskus 70 luvulla mutta ei pap. merkintää...??!! eli umpi bussi 1+5.. josta sai katsari kilarit kun kävin kyselemässä että mikä on istuin paikan leveys ym pientä.....juuttui äijä rekisteri otteeseen että vai umpi bussi ei oo mahollista pitää olla joka penkki rivillä hätäpoistumis tiet= ikkuna...ja vielä turva laseja saa vain käyttää.eli kattovatko joka lasin katsastuksessa.? nyt kun kohta vien 61 wiiman leimalle pitääkö kaikki lasit olla turvalasia eli joka lasissa jonkun näköinen leima ettei lasiliikkeen merkittömät käy vaikka on laminoidusta tehty?? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 10, 2004 Share Posted May 10, 2004 Kannattaa vaihtaa konttoria sellaiseen jota kiinnostaa liikenneturvallisuuteen vaikuttavat seikat eikä tuommoiset ikkuna asiat. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 10, 2004 Share Posted May 10, 2004 Ei oo varmaan '60-luvulla turvalasista kuin huhuja kuultu, kyl on pitkälti tavallista lasii tai muovii ollu noi puhkotut ruudut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.