Jump to content

Wanhan radion kytkentä???


Guest kossi

Recommended Posts

Eka kuvassa jokin katkaisija vai mikä lie? Tuleeko sokeripalaan virta? Ja vierestä lähtee kaksi mustaa paksumpaa johtoa ilman mitään merkintöjä??

 

11006334.jpg

 

Toisessa onkin melekosen varmasti kyseessä kajareiden kytkentä :) Vierestä lähtee antennille.

 

11006323.jpg

 

Ja lopuksi ko. soitin voitaneen laittaa myös uudehkoon autoon 12voltille.

 

11006324.jpg

 

Lähinnä kiinnostaisi tuo virtojen saaminen oikein ilman radion polttamista. Jos joku vain osaa neuvoa niin Kiitos!

Link to comment

Samoin arvauksia...

 

Eka kuvassa on joku katkaisimen paikka, tulisiko siitä esim virta radioon kun navat yhdistää. Toisessa kuvassa on melko varmaan kaiutin. Viimeisessä kuvassa tuo 12v kohdalla oleva piirilevy kertoo että sulla on 12v virtaa josta plussa tulee tuohon vasemmalla puolella olevaan ruuviin ja miinus radion runkoon. Jos sulla olisi 6v sähköt niin siirrä tuo piirilevy siihen 6v kohtaan ja siirtä 6v plus navan muovinen suojus tuohon 12v nastan päälle ja kytke 6v plussa siihen 6v plussa napaan.

 

Jos mun pitäisi koeponnistaa tuo vehje, niin ensin joku halpa kaiutin kiinni ja 12v plussa ja miinus kiinni, mikäli radioon ei saa vielä eloa (etupanelin nappuloista) niin sitten tuon ylimmän kuvan sokeripalaan katkaisija ja koettaa sitä. En ota vastuuta jos sininen savu tulee ulos :-j

Link to comment

Nuoli muuten osoittaa että onko miinus vai plusmaadoitettu. Eli nyt valittu 12v miinusmaadoitettu. Jos siinä vasemmalla oleva ruuvi on eristetty rungosta, se voi olla jännitteen syöttöä varten. Uskoisin kumminkin että se on maadoitus.

Link to comment

Eli tuo mutskun takana olisi virta. Enpä olisi osannut noin ajatella, täytyy kokeilla.

(edit Haa.. ehti tulla toinen mielipide tuosta mutterista edit)

Mutta mitä nuo kaksi paksua mustaa johtoa on?

 

Tuossa kuva edestä, merkistä ei ole tietoa mutta joka sen tietää saa sanoa. Eli ylempi radio kyseessä.

 

11016850.jpg

Link to comment

 

Osaatko kertoa noista kytkennöistä/johdoista mitään?

 

Tässä muistaakseni autom. kanavanhaku?

 

Ei millään jaksa muistaa, että miten sen olen kytkenyt ja varmaan viikonlopulle menee ennen, kun pääsen tarkastaan.

Siinä on joo hauska semmonen ainakin puoliautomaattinen haku.

Link to comment

 

Osaatko kertoa noista kytkennöistä/johdoista mitään?

 

Tässä muistaakseni autom. kanavanhaku?

 

Ei millään jaksa muistaa, että miten sen olen kytkenyt ja varmaan viikonlopulle menee ennen, kun pääsen tarkastaan.

Siinä on joo hauska semmonen ainakin puoliautomaattinen haku.

 

Pääsinkin jo tänään pajattamaan. Tosta mun radiosta puuttuu vallan toi sokeripala "kuskinpuolella", mikä sulla näyttäisi olevan. Mulla on kuskinpuolella vaan ne paksut mustat virtajohdot, plussa ylempään ja miinus alempaan. Repsikan puolella sokeripala kajarille ja antenni.

post-370-1388836545846_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...