Jump to content

'78 pallokeula


KimmoH

Recommended Posts

Posted

Projektia jatkettu pitsin ja vanhojen ratsupaikkojen poistolla. Puhallus paljasti edellisten omistajien tekemät paikkaukset sellaisiksi, että on parempi rälläköidä kaikki ratsupaikat pois ja tehdä korjaukset uusiksi :(

 

Viime viikolla lähti korjauspelti tilauskin eteenpäin, nyt jännitetään tulevien peltien laatua. Sen verran paikkailtavaa tuntuu olevan, että tässä taitaa oikeasti joutua tekemään töitä jos haluaa saada kopan maaliin vielä ennen kesän loppua.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Kohti helmojen vaihtoa.

 

Jos joltakulta sattuu löytymään tuota profiilia mikä tulee lattian ja rungon väliin niin nyt olisi hyvä hetki tarjota!!! Kokonaisia pätkiä ei tarvitse vaihtaa mutta eteen ja taaksi tarvitsisi noin 50cm pätkät ja muutamaa välilläkin olevaa palkkia voisi päästä sipistellä nätimmäksi.

Posted

Lattian puolikkaiden rahti on yli 300e JK:lta. Ei tuu tilatessa niin kallista rahtia, mut Ian laittoi mulle ainankin postia jälkeenpäin, että haluanko tilata ollenkaan.

Oberilla saattaa olla ohutta mallia jopa hyllyssä suomessa.

 

 

 

Poikkipalkkien korjailua.

 

Näyttää siltä, että viikonloppuna lähtee vielä tilaukseen pari uutta poikkipalkkia ja koko matkustamon lattia...

Posted

Nuo JustKampersin poikkipalkit oli yllättävän hyvin sopivaisia - tilasin sieltä taaemmat outriggerit + jacking pointit (se versio missä ne on valmiiksi jo yhdessä) ja sit taaemman poikkipalkin sieltä keskeltä. Siinä nyt oli varmaan 3-4 isoa reikää liikaa mutta sekin sopi paikalleen kyllä moitteettomasti. Niistä ei tosiaan pahaa sanottavaa, PAITSI se "made in great britain" -lipputarra oli ihan sikakovasti kiinni ja sehän piti käytännössä hioa eka pois ja sit liuotella vielä liimat :)

Posted

Jahans, pitääpä laitella mailia ensin JK:lle. Ompas suolainen rahti, edellinen iso tilaus missä tuli pyöränkaaret, yms. roinaa liikahti 70€:lla suoraan kotipihaan. Lattian puolikkaat on tosin karvan verran isommat.

 

Täytyypä antaa lattian olla vielä paikoillaan pahemmin palastelematta.

 

Mää oon vetänyt karkealla hiomalaikalla nuo GB tarrat mäkeen, sillä tuntuu lähtevän helposti. Tosin Union Jack on aina komean näköinen oli se missä tahansa ;)

 

Mulle tuli toissa päivänä tunkinkorvake bundle, yms. roinaa ja kaikki vaikuttaisi todella laadukkailta. Hienoa askarrella tällaisista osista!

Posted

Onko muuten kenelläkään kokemuksia tuosta Oberin ohuemmasta mallista ? Istuuko hyvin paikoilleen ja onko tuosta alkuperäistä ohuemmasta materiaalista oikeasti haittaa ?

Posted

Minulla on nuo oberin puoliskot. Istuu kivasti paikoilleen kyllä.

On todella ohutta peltiä, mutta ei niin omassa projektissa haittaa kun jäävät pritsenissä tuonne välitilan lattiaksi.

En osaa sanoa penkkien kiinnikkeistä tms.

 

 

Onko muuten kenelläkään kokemuksia tuosta Oberin ohuemmasta mallista ? Istuuko hyvin paikoilleen ja onko tuosta alkuperäistä ohuemmasta materiaalista oikeasti haittaa ?
Posted

Pakko käyttää oven kanssa paikoillaan, kun joutuu tuon B-pilarinkin ensin korjaamaan. Ei voinut merkitä tarkkaa paikkaa mihinkään vanhasta kaaresta. Tosin oven kanssa tuon olisin muutenkin sovitellut. Tuosta ympäristöstä menee sen verran peltiä vaihtoon, että on turvallisempi sovitella ajan ja oven kanssa.

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

Kyllä olet sitkeä sissi! Olen seurannut projektiasi, kun itse kunnostettiin saman vuosimallinen pallokeula talvella 2006-2007. Mutta sitä ei tarvinnut hitsata ollenkaan. Bussi oli melkein uutena kolarissa kaadettu katolleen siten että oli seisonut varastossa vuosikausia ennen kuin joku oli hitsannut uuden katon. Ulkonäkö ei ole komea, mutta alustaa ei ole koskaan hitsattu, kun ei ole mitään tarvetta...

Noin isoksi projektiksi olet edennyt vauhdilla... Olisiko kesällä 2014 tien päällä ajossa?

Paljon onnea jatkoon!

Posted

Kiitos kiitos ;) Onhan tätä yritetty vääntää aika kiukulla, tahtoo muu elämä häiritä vain harrastusta, heh heh. Nyt alkaa jo näyttää siltä, että kyllä tuon kopan saan kasaan joten tässä voisi uskaltaa alkaa tehdä sivussa bussin muidenkin osien kunnostuksia. Alkuun vähän jännitti peltityöt kun käytännössä niitä ei ole tullut oikeastaan koskaan tehtyä ja projektia kasataan tosiaan "omakotitalolähiössä" ilman tulityötiloja, niin tästäkin aiheutuu hieman haasteita :) Onneksi kaiken voi aina tehdä uusiksi jos menee pieleen ja onhan tässä jo muutamia kertoja otettu uusiksi eri kohteissa.

 

Tavoitteena olisi tosiaan saada peltityöt valmiiksi ja maalit pintaan ennen syksyä. Sitten voisi talven aikana niputtaa kasaan ja kesällä 2014 baanalle ja siitä eteenpäin sitten asutaan bussissa kaikki kesät. Mutta katsotaan miten käy, rouva + tenavat tosin kärttävät jo espanjan matkaa bussilla joten siltä suunnalta on hieman paineita :)

Posted

Maanantaina tuli taas puhallettua ja maalattua jo korjattuja kohteita.

 

Tuo oma tee-se-itse hiekkapuhallin on kyllä ollut kullan arvoinen värkki. Keväisen soodapuhalluksen jäljiltä siistittävää on tullut vastaan niin paljon, että itku olisi tullut teräsharjojen tai hiomalaikkojen kanssa leikkiessä.

Posted

Sitten soviteltiin takapenkkiä ja tietysti hiekkapuhallettiin/maalattiin.

 

Sattuisiko kenelläkään olemaan mittoja, minkä korkuinen ilmanvaihtotötterö mahtuisi katon takaosassa olemaan kattotelineen alla ? Kattotelinettä kun ei vielä ole, niin ei pysty itse mittailemaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...