Jump to content

Kokemuksia ja kysymyksiä 17"vanteista


Recommended Posts

Minkälaiseksi kuplan ajettavuus menee jos alle paiskaa 17" vanteet???

Ja kun lisätään vielä madallettua alustaa, onko ajettavuus sen jälkeen ku istuus ostos kärryis?

Kertokaa kokemuksia, kannattaako pysyä vaan nois tutuis ja turvallisis 15"??

 

Ja sitten mahtuuko vakio loksujen alle vanteet joissa on edessä leveys 7,5 ja et on 52, takana 9 ja et 47. ja kumit olis luokkaa 225/45-17 ja takana 255/40-17???

Onko kellään kokemuksia tai tietoa?

Link to comment
Minkälaiseksi kuplan ajettavuus menee jos alle paiskaa 17" vanteet???

Ja kun lisätään vielä madallettua alustaa, onko ajettavuus sen jälkeen ku istuus ostos kärryis?

quote]

 

Ja menis vauhdilla portaita alas;- DDD;)

 

Ei ole kokemusta noin suurista kuplassa mutta 185 leveilläkin jo hakee urissa ihan riittävästi kun takapyörät on hieman campereista miinuksella ja autoa saa "ajaa" koko ajan.

Link to comment

"Minkälaiseksi kuplan ajettavuus menee jos alle paiskaa 17" vanteet???

Ja kun lisätään vielä madallettua alustaa, onko ajettavuus sen jälkeen ku istuus ostos kärryis?"

 

-Mulla oli viime kesänä normaalit 15 tuumaset ja nyt on 17/215/40 samalla madalluksella (aivan tontissa) ja ajettavuus muuttui yllättävän vähän. Onhan tuo huonokuntoisella asfaltilla liian kova mutta on se vakiokumeillakin silloin kun jousto on loppu:)

 

"Ja sitten mahtuuko vakio loksujen alle vanteet joissa on edessä leveys 7,5 ja et on 52, takana 9 ja et 47. ja kumit olis luokkaa 225/45-17 ja takana 255/40-17???

Onko kellään kokemuksia tai tietoa?"

 

-Itsellä ET 38 ja edestä joutui ottamaan iskarin vierestä tavaraa reilusti pois, epäilisin että tuolla 52 ET:llä jää ainakin kääntösäde todella suureksi, jos ei ota kiinni jo alkuunsa. Vähän spaceria väliin:)

Taakse ei mahdu 255 kumit vakiolokareiden sisään kun madaltaa. Entiseen paksutolppaan sovittelin 235 leveet ja loppujen lopuksi tilaa jäi kummallekin puolelle ruhtinaalliset 2 milliä. Tosin renkaissakin on eroja.

Link to comment

ei mahdu 9" taakse vakioloksuun.

 

kasi on vissiin suurin mahdollinen ilman sisälokasuojien muutoksia ja taka-akselin kaventamista.

 

seiskapuolikkaat kyllä menee taakse, mutta edessä voi olla tiukkaa, myös 225-kumi voi olla liikaa? en osaa sanoa. tai no sen verran osaan sanoa, että 7" levee ET35 + 205/40-17 hipaisee kumi aavistuksen alatukivarteen tappiin käännettynä.

 

en mä tiedä onko sillä nyt sitten loppupeleissä kovasti eroa onko 15" vai 17", ainakaan mun autossani....tosin rengaskoon muuttamisen ohella tuli myös dropatut olka-akselit joten joustoa on ihan toisella tavalla kuin vain jousipakkoja kääntämällä akselissa -madalluksella.

 

mutta kuten Kyösti totesi kyllä sitä todella ajaa pitää! mä tosin pidän siitä, että autoa pitää ajamalla ajaa...pysyy virkeänäkin paremmin. :)

Link to comment
Möhkökelulassa oli 17IN vanteet yhden kesän ja se riitti meikäläiselle. Huomattavasti huolettomampaa huristella 15IN kummeilla, kun ei tarvitse joka viemärinkantta ja kiveä kierrellä.

 

Hö, ulkonäöstä ei tingitä :-)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...