Virtanen Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Se taaimmainen nysä on ryyppyvaijerin putki. Jarrunestesäiliösi taitaa olla 60-lukuisesta kakkostyypistä. Quote Link to comment
vwagen Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Näyttää noi kynnyskotelot senverran ehjiltä että kannattaa vielä harkita vaihtaako tilalle tavikkeet?vai korjaako alkuperäiset,erillisiä lämpöputkiahan niiden sisällä ei ole. Quote Link to comment
Guest Restoration Panels Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Ja jos lattiassa on akun kohdalla reikä, saa siihen tällaista korjauspalaa nykyään: Quote Link to comment
Oksa Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 Ookke, ihmettelin mikä putki siinä menee. Mulla meni tässä ryyppyvaijeri runkotunnelin sivussa putken sisällä, se on todennäkösesti jonkun oma viritys. Täytynee vielä miettiä mitä noitten kanavien kanssa tekee. Peltiosia varmaan jossain vaiheessa Virtaselta kyselen, näkee sitten mitä kaikkea tarvii. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Palataan tähän taas. Suurimmat massat on raavittu pois. Hiekkapuhallusta on kaavailtu/sovittu kevään alkuun, sitten näkee kuinka paljon tulee lisää reikiä ja saa ruveta peltihommiin. Pohjalevy näyttää suht koht hyvältä Kuskin puolen lämpökanava on aika lohduton Onko Virtasella tarjolla noita lattian kulmapaloja? Täytyy ne ainakin vaihtaa. Tuolla joitain uusia kuvia, http://imageshack.us/g/1/10063069/ Janne. Quote Link to comment
Guest Restoration Panels Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Tällaiset löytyy, tehty 1956>, takakulma kaartuu erilailla mutta ulkoreuna on samanlainen vanhemmissakin. Quote Link to comment
Oksa Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Ookke, täytyy kattoo noita, kun noitten peltiosien tarve tulee selville. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 On ollu hiljaista päivitysten suhteen, olen odotellut lämpimämpiä ja parempia kelejä, jotta sais vietyä auton puhallukseen. Ens viikolla olis tarkoitus käydä kysymässä puhaltajan kiireitä. Kopan nostin kärryn päälle, kärry on pikkasen pieni, mut eiköhän se siinä mene ton parin kilometrin matkan. Painon kanssa ei tule ongelmia kuitenkaan. Koppaa ulkoilutin tänään testimielessä. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Auto oli viikonloppuna hiekkapuhalluksessa, voisi melkein sanoa että olen positiivisesti yllättynyt. Reikiäkin tuli lisää, mutta pelkäsin pahempaa. Viikolla olis tarkotus vetää pohjamaalia pintaan ja laittaa projekti vähäksi aikaa jäähylle, talo ja piha vaatii vähän entraamista. Lisää kuvia tuolla http://imageshack.us/g/1/10126393/ Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Roiskin vappuna epoksin pintaan. Siirsin zwitterin tallin nurkkaan odottamaan parempaa aikaa, muiden hommien jälkeen olis tarkoitus alkaa aloittamaan peltihommia, aika paljon menee lankaa ennen kun on taas ajossa. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Kaivoin Zwitterin tallin nurkasta, tarkoitus on alkaa aloittamaan peltihommia. Teen ensin pohjalevyn hitsaukset ja ajattelin tehdä sen muutenkin kokonaan valmiiksi, on sitten odottamassa kopan valmistumista. Pitäs nostaa pohjalevy grilliin, niin on mukavampi tehdä kun saa sen ylemmäksi ja pyöriteltyä ympäri. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Nostin pohjalevyn grilliin, on mukava tehdä kun on korkeella ja saa pyöritettyä. Virtaselta tuli muutama peltiosa, noitten kanssa pitäisi pärjätä pohjan osalta. Moottori ja laatikko tuli hommattua, 64:n stanun osat. Halkaistava laatikko ja kiinteä laturijalkanen kone numerolla 3965089, onko tää nyt sitten 30 heppanen? Standard-malleissa oli vissiin vielä sillonkin ns. vanhemmat osat? Janne. Quote Link to comment
janskuk Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Hyvältä näyttää. Oliko moottori pyörivää mallia? Mäntien kunnon perusteella näyttäis siltä ettei elintenluovuttaja ainakaan kovin pitkää aikaa ole räystäsvuorossa seissyt? Joko olet ehtinyt tutkimaan miksi vaihdekeppi tuntui olevan jumissa? Quote Link to comment
Oksa Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Toisen puolen männät oli aika pahasti ruostuneet, jouduin laikkaamaan sylinterit jotta sain ne irti. Jostain syystä moottori ei pyöriny, vaikka sain kaikki männät vapaaksi. Ei ainakaan sisältä näyttänyt kauhean pahalta. Eiköhän tästä vielä moottori tehdä. Sitten näkee kun saa kampikammion puolitettua. Öljyn seassa ei ollu mitään hälyttävää, sen puoleen luottavaisin mielin. Laatikossa oli "hockey stick" jämähtynyt nokkakappaleeseen, varmastikin sen takia oli keppi jumittunut. Pienellä herättelyllä lähti kivasti liikkeelle. Loput alustasta lähti metalliromun kerääjälle, muutaman pisteosan jätin itselle talteen. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted December 4, 2013 Author Share Posted December 4, 2013 Hitaasti edistyy. Hitsaushommiin en oo vielä päässy, piakkoin on tarkoitus aloittaa. Moottorin kampikammio on syöpynyt kampiakselin stefan kohdalta sen verran pahasti, ettei siitä saa konetta tehtyä. Konesuunnitelma on vielä vähän auki, voi olla että kunnostan jonkun uudemman koneen. Saa nähdä. -64:n alustan mukana tullut laatikko on kanssa syöpynyt aika pahasti startin reiän kohdalta, sekin menee verkon painoksi. Hommasin toisen kokonaisen perän, toivottavasti siitä saa soivan pelin. Etuakseli on jostain uudemmasta, purin sitä ja valmistelin puhalluskuntoon. Museopeliä ei näillä osilla saa tehtyä, mutta ei ollu alunperinkään suunnitelmissa. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 Perjantaina tuli Kokemäeltä uusi koneaihio, F-lohkonen 1.3:n yksreikäkansilla. Tosta on tarkoitus alkaa kasaamaan konetta pienen huollon kautta. Janne. Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Tuleeko ihan museopeli, vai muuten vaan resturointi meneillään! Toi sun grilli rupes kiinnostaa, onko ihan oma tekele, vaiko joku ns, yleismallin grilli? Quote Link to comment
Oksa Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 @sleepercooler Sori, en oo jostain syystä huomannu sun viestiä. On enemmänkin ihan restaurointi meneillään, en ole innostunu musenoinnista. Grilli on ihan oma tekele, noi perustat sopii varmasti ihan mihin autoon vaan, mut yläosat on tehty kuplaa varten. On kyllä kätevä kun saa koppaa ja pohjaa pyöriteltyä. Grillin mittoja voin antaa jos on tarvis. Ei muuta kuin onnea ja jaksamista omaan projektiin, taitaa siinäkin hitsaamista olla ihan tarpeeksi tiedossa. Janne. Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 juu,hitsattavaa on kyllä riittävästi, Jos kehtaat ja viittit, niin laita mitat rillistä vaikka yv:nä Quote Link to comment
Oksa Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 (edited) Hiljaa hyvä tulee. Sovittelin uusia lämpökanavia pohjalevyyn. Ihmeen hyvin on reiät kanavissa kohdillaan, ei tarvi alkaa viilailemaan. Pääsiäisen pyhinä ruvetaan parsimaan pohjaa kasaan, josko sen sais joskus valmiiksi. Janne. Edited April 13, 2014 by Oksa 1 Quote Link to comment
Oksa Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Pohjalevyn hitsaukset on saatu alkuun. Kyllä siinäkin vaan aikaa menee, vaikkei montaa paikkaa ole tehtävänä. Kuskin puoli alkaa olemaan hyvällä mallilla, takakulma on paikallaan ja takalattia löysi paikkansa, se tosin vaatii vielä vähän lisää saumaa. Eiköhän tästä vielä auto saada. Kiitokset Juhalle avusta ja hyvistä vinkeistä. Janne. Quote Link to comment
Oksa Posted February 23, 2020 Author Share Posted February 23, 2020 Muutaman vuoden tauon jälkeen tapahtuu taas :D. Jos nyt sais sen verran virtaa kinttaisiin et tulis peltihommat tehtyä. Vanhat kuvat on näköjään hävinnyt, päivittelen niitä jossain kohtaa. Janne 5 Quote Link to comment
Oksa Posted September 19, 2020 Author Share Posted September 19, 2020 Pohjalevy alkaa olemaan valmis. Muutama reikä pitää porata vielä lämpökanaville ja löytää jostain mittoja mihin kohtaan tunkinkorvakkeet tulee, Löytyykö jostain mittoja? Seuraavaksi kopan kimppuun. Janne 2 Quote Link to comment
Virtanen Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Tuosta pitäisi selvitä: Quote Link to comment
Virtanen Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Tuolla aiheesta lisää: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=6758935&highlight=#6758935 Quote Link to comment
Oksa Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 Noista selviää kyllä, kiitos. Janne Quote Link to comment
Oksa Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 (edited) Pohjalevy on hitsausten osalta valmis. Korissa on myös jonkin verran hitsattavaa, kuskin lämpökanavassa ei oo paljon pelastettavaa, hantin puolen ajattelin korjata. Janne Edited September 20, 2020 by Oksa Quote Link to comment
Oksa Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 Tossa ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun ottaa pois isommalta alalta. Janne 2 Quote Link to comment
Oksa Posted October 11, 2020 Author Share Posted October 11, 2020 Takakulma on korjattu, seuraavana vuorossa töötin kannake ja sen alla oleva pelti. Janne 1 Quote Link to comment
Oksa Posted December 30, 2020 Author Share Posted December 30, 2020 (edited) Koria saatu taas eteenpäin, kuskinpuolen lämpökanava menee vaihtoon. En oo ennen kyseistä hommaa tehny, katotaan miten käy. Sitten olis vielä takapenkin alla olevat kulmat ja pari muuta pientä. Janne Edited December 31, 2020 by Oksa 1 Quote Link to comment
Virtanen Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Mulla olis siihen sopiva kotelo tarjolla, ei tartte taistella tarvikkeen kanssa. 1 Quote Link to comment
mikan Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2012525 Quote Link to comment
Oksa Posted December 31, 2020 Author Share Posted December 31, 2020 Tommonen olis tietty hyvä, mut ei taida sopia tällä hetkellä budjettiin 🤔. Janne Quote Link to comment
jaraku Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 (edited) 1 hour ago, Oksa said: Tommonen olis tietty hyvä, mut ei taida sopia tällä hetkellä budjettiin 🤔. Janne säästät sitten ihan väärässä päässä! tää on ihan sama asja kun ois kilpa-aito missä on turvakaaret huonekalu putkea!! Edited December 31, 2020 by jaraku 3 Quote Link to comment
mikan Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Paljonko tuo kotelo maksoi mikä tuossa kuvassa näkyy lattialla? Tämä projektihan on ollut 8 vuotta työn alla, joten jos jokin asia ei sovi tällä hetkellä budjettiin, niin sitten voi odottaa sopivaa hetkeä. 😉 2 Quote Link to comment
Oksa Posted January 6, 2021 Author Share Posted January 6, 2021 En nyt tarkkaan muista mitä maksoi, sekin on hommattu jo vuosia sitten. Ei muistaakseni ihan kauheen kallis ollu. Janne Quote Link to comment
Oksa Posted December 30, 2021 Author Share Posted December 30, 2021 Ei tää nyt näköjään omissa käsissä valmistu, eikä oo jatkossa tallipaikkaa säilöä tai tehdä eteenpäin. Eli tulee myyntiin. Janne Quote Link to comment
PZQ Posted December 30, 2021 Share Posted December 30, 2021 1 hour ago, Oksa said: Ei tää nyt näköjään omissa käsissä valmistu, eikä oo jatkossa tallipaikkaa säilöä tai tehdä eteenpäin. Eli tulee myyntiin. Janne Tuleeko tänne myyntiin vai jonnekkin? Mitä tästä saa maksaa ? YV,AV,AD,HD,VW,PM -Pete- Quote Link to comment
Oksa Posted December 30, 2021 Author Share Posted December 30, 2021 4 minutes ago, PZQ said: Tuleeko tänne myyntiin vai jonnekkin? Mitä tästä saa maksaa ? YV,AV,AD,HD,VW,PM -Pete- Tänne tulee myyntiin, kunhan saan tehtyä ilmon. Useamman tonnin saa maksaa. Janne 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.