Guest DaFox Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Moi, Varastossa pintaruostetta lukuunottamatta kelpoja vauhtipyöriä 180/200mm koossa. Kerran aiemmin hiekkapuhallutin pintaruosteisen vauhtipyörän ja tajusin vasta sen jälkeen sen syövän karheaksi myös vastepinnat, stefan, päittäisprikkojen ja kampuran osalta. Mikä olisi oikeaoppinen käsittelytapa saada herätettyä nämä "pikkuvikaitset" vielä henkiin? Vai nakkaanko suoraan keräyslavalle. -Tapio Quote
Tanhis Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Riippuu varmaankin aikapaljon ruostumisen määrästä. Mutta eiköhän sorvaus hommiksi mene. Varsinkin kun voin veikata millaisessa säilössä nämä ovat olleet. Quote
Guest DaFox Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Pitkäaikaissäilössä, kuivissa tiloissa. Öljyäminen ja paperit kuitenkin pettäneet jossain vaiheessa omistajien/säilytyspaikan vaihtuessa, joten siellä sun täällä on pintaruostelaikkuja myös näillä aroilla paikoilla. Osa varmasti syvempää ja osa kevyempää ruostetta. Quote
Ketsa Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Mä putsasin pintaruosteisen vauhtiksen Anitrollilla. Ihan vaan pensselillä sudin pintaan, ei vaatinut edes uppokylpyä. Ei mikään salamaputsaus, mutta siinähän tuo sutiminen meni muiden tallipuuhastelujen sivussa... Quote
makeup Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 ...sitruunahappoa http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/12197-hapotus/ Quote
P_Valtonen Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Paina vaan hiekalla menee, pitääpähän paremmin karheuden takia :) Se taas että joku huokonen puhkeaa vaikka kammen poterosta, niin mitä väliä sillä on? +95% pinnasta on kuitenkin tervettä (ellei sitten ole ihan sikana syöpymää, mutta ei siihen ole järkevää lääkettä muutenkaan) Stehvan pintaan sitten hiekan sijasta tippakannusta öljyä + 400 santsikalla hiontaliikettä, kunnes kiiiltää. Jos taas on ihan sika ruvella tivari pinta, niin 90-72-10 (ei AS) stefa ja sorvissa 1mm "R"stä vekes stefan pinnasta. Quote
P_Valtonen Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Niin ja 180 vauhtikset kiikutat (ilmaselle) koneistajalle, joka polkasee sisään 200 mitotuksella uudet pinnat + toinen puoli hiekalla tupsauttaen. 5e osa hinta yli kymmenkertastuu.... ps ja edit, Nyt yllättävän paljon 200mm vauhtiksen haluajia tonne pönttöpuolelle vieraskoneisiin. Sieltä saa cäsh ihan ruoste ja tappi kökkösistä 180mm vauhtiksista :) Quote
nyki Posted July 13, 2017 Posted July 13, 2017 Jos vauhtiksen ruosteet saa pois vaikka nyt sit tolla happomenetelmällä, niin käsitelläänkö sen jälkeen jotenkin? Ootteko laittanut jotain? Siis muualle ku kytkinpintaan... Quote
P_Valtonen Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 (edited) ja Edited July 20, 2017 by P_Valtonen Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.