Jarmo Lummi Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Tollasta varmaan typ2 ainaki vetelis perässään. http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... c=st|fs,sp Quote Link to comment
Tanhis Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Eikös tuo ole se junisten perässä suositun eriba buckin isompi versio. Ja olis vielä ihan ok hakumatkankin päässä. http://maps.google.com/maps?q=Mittagsstrasse+31++D+39124+Magdeburg&ie=UTF8&ll=52.915527,11.766357&spn=3.120268,8.085938&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Mittagstra%C3%9Fe+31,+39124+Magdeburg,+Sachsen-Anhalt,+Saksa&t=m&z=7 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Aika lailla samanlainen könöttää kotitallissa odottamassa uutta maalia. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11587-lehtolan-karavaani-vaunu-eriba-familia-66/ Kyllä tuollainen perässä Juniksen vakio 1600 koneen lämmöt saa 120 asteeseen kohtuu helposti (Junis+vaunu täynnä tavaraa, 2 aikuista+2 lasta). Tästä syystä omaan junikseen ens kesäksi tehty rookeri ulkoisella öljyn jäähdyttimellä. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Eli puck on käytännössä 2 hengen vaunu. Istuin/makuutilat takana. Familia nimensä veroinen perhevaunu :) Istuin/makuutilat takana + edessä (Edessä 1 hengen makuupaikka) Kokoero päällekin päin aika huomattava. Puck omapaino jotain 300 kg. Familia 460-500 kg. Tuolla kattava infopläjäys kiinnostuneille: http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A ... eriba.html Eribaahan on montakin eri kokoluokkaa, myös Familiaa huomattavasti isompia (Triton, Troll, Titan) Quote Link to comment
Kaitsu Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Mikä noissa vaunuissa määrää tarvitseeko vaunu vuosittaista katsastusta? Jarruton pitää ilmeisesti olla ja jonkun kilomäärän alle? Ja 60-luvun vaunu mennee heittämällä kilpiin, kunhan on vain kunnossa, eikä mitään erityisempiä kaasu- tms. todistuksia tarvita? Tarkoitus olisi käydä lumien sulettua Saksasta hakemassa. Nythän noissa olisi ostajan markkinat, mutta ei ole vetoautoon sopivia kitkarenkaita näille keleille.. Kaitsu Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Katsastusvapaa jos kokonaispaino on alle 750 kg. Jarruilla tai ilman. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Mikä noissa vaunuissa määrää tarvitseeko vaunu vuosittaista katsastusta? Jarruton pitää ilmeisesti olla ja jonkun kilomäärän alle? Ja 60-luvun vaunu mennee heittämällä kilpiin, kunhan on vain kunnossa, eikä mitään erityisempiä kaasu- tms. todistuksia tarvita? Tarkoitus olisi käydä lumien sulettua Saksasta hakemassa. Nythän noissa olisi ostajan markkinat, mutta ei ole vetoautoon sopivia kitkarenkaita näille keleille.. Kaitsu Ens viikolla saa jo ajella kesärenkailla :) Aikamonilla saksan matkaajilla on molemmat renkaat mukana ja vaihtavat ennen rajaa renkaat. Tietty jos auto on muuten tarkoitus täyttää oluella yms tuliaisilla niin sitten se ei tietty ole se järkevin ratkaisu. Ps mulla olis halvat 215/65 16 kitkat myynnissä. Quote Link to comment
Kaitsu Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Aikamonilla saksan matkaajilla on molemmat renkaat mukana ja vaihtavat ennen rajaa renkaat. Tietty jos auto on muuten tarkoitus täyttää oluella yms tuliaisilla niin sitten se ei tietty ole se järkevin ratkaisu.Ps mulla olis halvat 215/65 16 kitkat myynnissä. Saksassa varmaan jo uskaltaisi ajella kesärenkainkin, mutta kun ne pitäisi vaihtaa jo Puolan rajalla alle, niin on parempi odotella kevättä. Jos kitkojen kantavuus riittää '11 Multivanille, niin ne voisi kyllä kiinnostaa. Laita vaikka yv.. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Aikamonilla saksan matkaajilla on molemmat renkaat mukana ja vaihtavat ennen rajaa renkaat. Tietty jos auto on muuten tarkoitus täyttää oluella yms tuliaisilla niin sitten se ei tietty ole se järkevin ratkaisu.Ps mulla olis halvat 215/65 16 kitkat myynnissä. Saksassa varmaan jo uskaltaisi ajella kesärenkainkin, mutta kun ne pitäisi vaihtaa jo Puolan rajalla alle, niin on parempi odotella kevättä. Jos kitkojen kantavuus riittää '11 Multivanille, niin ne voisi kyllä kiinnostaa. Laita vaikka yv.. Kitkat oli 2007 passatin alla voin kurkata kantavuuden kun kotiin pääsen jos muistan. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Mikä noissa vaunuissa määrää tarvitseeko vaunu vuosittaista katsastusta? Jarruton pitää ilmeisesti olla ja jonkun kilomäärän alle? Ja 60-luvun vaunu mennee heittämällä kilpiin, kunhan on vain kunnossa, eikä mitään erityisempiä kaasu- tms. todistuksia tarvita? Tarkoitus olisi käydä lumien sulettua Saksasta hakemassa. Nythän noissa olisi ostajan markkinat, mutta ei ole vetoautoon sopivia kitkarenkaita näille keleille.. Kaitsu Minun ´66 Eribasta ei vaadittu kaasu tms. todistuksia kun toissa syksynä toin Ruotsista. Tosin kyllä mainitsinkin etukäteen että sähköt on menossa uusiksi ja kaasuja en ole kytkenyt. Eli rekisteröin Suomeen ennen kuin purin sisustan ja laitoin sähköt uusiksi. Käytti puntarilla, tsekkas valojen toimivuuden, tyyppikilven sekä stanssatut numerot ja tarkasti alustan montusta. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Aikamonilla saksan matkaajilla on molemmat renkaat mukana ja vaihtavat ennen rajaa renkaat. Tietty jos auto on muuten tarkoitus täyttää oluella yms tuliaisilla niin sitten se ei tietty ole se järkevin ratkaisu.Ps mulla olis halvat 215/65 16 kitkat myynnissä. Saksassa varmaan jo uskaltaisi ajella kesärenkainkin, mutta kun ne pitäisi vaihtaa jo Puolan rajalla alle, niin on parempi odotella kevättä. Jos kitkojen kantavuus riittää '11 Multivanille, niin ne voisi kyllä kiinnostaa. Laita vaikka yv.. Kitkat oli 2007 passatin alla voin kurkata kantavuuden kun kotiin pääsen jos muistan. 615kg/rengas Quote Link to comment
Kaitsu Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 615kg/rengas Pitäisi olla B-pilarin tarran mukaan vähintään indeksi 102 eli 850kg, joten jään odottelemaan kevättä.. Vielä karavaanareille kysymys: pitääkö noista vaunuista maksaa valtiolle jotain veroa, vai menevätkö EU alueelta suoraan kilpiin, mikäli katsastuksen läpäisevät? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 [Vielä karavaanareille kysymys: pitääkö noista vaunuista maksaa valtiolle jotain veroa, vai menevätkö EU alueelta suoraan kilpiin, mikäli katsastuksen läpäisevät? Itse en ainakaan mitään valtiolle suorittanut, tosin en kyllä edes tullissa pysähtynytkään kun tulin Ruåtsista keskellä yötä ;) Vuosittaista veroa ei ole ja pakollinen vakuutus taitaa olla alle 20 eur/vuosi. Itsellä lisäksi palo/varkaus jne. joitain kymppejä vuodessa. Quote Link to comment
-AP- Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Perävaunuissa ei ole autoveroa. Vanhan laitteen kaasunpaine on yleensä 50 mbar, laitteet ei siis valttämättä / helposti käyttöönotettavissa. Kaasutarkastustodistus tarvitaan jos on kaasulaitteita, samoin 'maasähköistä' sähköasennusliikkeen käyttöönottotarkastustodistus. Quote Link to comment
jori Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Todella upea Eriba projekti! http://www.steeringboxscrapers.net/foru ... =26&t=8701 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.