Jump to content

Olisiko hyvä ostos tämä Kupla?


Guest kaipas

Recommended Posts

Posted

Jos hinta miellyttä itseäsi niin miksipä ei. Ainakaan kuvissa näy mitään huomion herättävää huonoa.

Posted

Eiköhän tämä saane palstalaisten hiljaisen hyväksynnän...

 

Kunhan kori ja maalaus on kunnossa tekniikan kanssa telmiminen on huomattavasti helpompaa.

Posted

Näyttää ihan asialliselle, mutta jos olisin itse ostamassa, kauppahintaa pitäisi kyllä saada vähän alemmas mielestäni. Ja vois sen kyllä katsastaa ennen

Guest Jussinbussi
Posted

Riippuu mielestäni täysin siitä millaista autoa haet. Entisöityä vai alkuperäistä. Kaksi täysin eri asiaa. Näiden erottaminen onkin sitten joskus jopa hankalaa ja vaatii tarkan syynin.

Itse haluaisin tuohon rahaan entisöimättömän auton.

Mutta jos taas haluaa auton vähän "kovempaan" käyttöön. Esim. lasten takia tai ms. niin entisöity ehdottomasti parempi mutta niistäkin se kaikkein vähiten rävelletty.

Jussi

Edit. Yleensä jos kuplassa on siisti alkuperäinen kattoverhous ja varsinkin takaikkunan alla oleva verhous niin auto on hyvä. Takaikkunan alla oleva verhous kun on yleensä paljon aikaansa ulkona viettäneistä palanut keltaiseksi tai jopa ruskeaksi.

Guest kaipas
Posted

Kuplan hinnat ylipäätään ovat vähän yläkanttiin nykyään. Kysymyksessä kuitenkin ovat kohta vähintaan 40 v vanhat autot. Tämä yksilö edustaa mielestäni keskiarvoa hinnassa. Voisi olla halvempi, tosin nettiautossa on myös paljon yläkanttiin hinnoiteltuja.

Posted
Kuplan hinnat ylipäätään ovat vähän yläkanttiin nykyään. Kysymyksessä kuitenkin ovat kohta vähintaan 40 v vanhat autot.

 

Ei ne hinnat tuolta ainakaan alaspäin tule, kun eihän näitä lisääkään tehdä (ainakaan vielä).

 

Ja juuri sen takia kun hyväkuntoiset orkkikset ovat menossa sukupuuttoon niin niitä huonompia aletaan tekemään hyväkuntoisiksi. Ja kuka myy 1000€:lla autoa, jonka on 7:llä tai enemmällä laittanut kuntoon. Ja jos tuo linkin auto on orkkis ja nuon hyvässä kunnossa, niin sehän se vasta harvinainen onkin, että joku on viitsinyt pitää 40 vuotta autosta niin hyvää huolta, että näyttää edelleen tuolta.

Posted

Ton kuntonen kupla on aina hyvä ostos!!! Normikäytöllä ja huollolla jos se on samassa kunnossa 5-10v eteenpäin niin omansa saa pois varmasti.

Posted

Olisi Ahvenanmaalla kyseinen Kupla myynnissä. 60 luvun Kupla.

 

http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5364885

 

Kannattaako yleensä ostella 60 vai 70 luvun Kupla? Sähköt 60 lukulaisessa 6v: Onko se helppo työ vaihtaa 12v?

 

Jos noista kahdesta pitäisi valita niin kyllä mun vaaka menis vanhemman puolelle.

 

Miksi ne sähköt pitäisi vaihtaa?

 

Tai onko suunnitelmissa ajaa ympärivuoden tai paljon pimeässä.

 

Ja jos vaihtamiseen päätyy niin juu on helppo homma vaihtaa 12V.

 

Laturi ja pyyhkijöiden moottori taitavat olla ne eniten päänvaivaa tuottavat.

Guest Jussinbussi
Posted

Kumma juttu kun mulla ei ole ollut oikeastaan koskaan minkäänlaista kiusaa näiden 6 volttisten kanssa (kuplat 4x66 ja 1x64 ja kilsoja riittävästi)

12 volttisten kanssa sitten taisteltu senkin edestä. Suosittelen ehdottomasti käydä katsomassa ahvenanmaan autoa.

Posted
Kuplan hinnat ylipäätään ovat vähän yläkanttiin nykyään. Kysymyksessä kuitenkin ovat kohta vähintaan 40 v vanhat autot. Tämä yksilö edustaa mielestäni keskiarvoa hinnassa. Voisi olla halvempi, tosin nettiautossa on myös paljon yläkanttiin hinnoiteltuja.

 

Suomessa Kuplat ainakin vielä varsin halpoja. Kun käy kurkkailemassa ulkomaiden hintoja, ei enää nettiauton siistin näköiset alle 5000€ hintaluokassa olekaan kalliita.

 

 

jos tässä vaihessa suunnittelee 6V-12V muunnosta, kannattaa suoraan ostaa 70-lukulainen jossa 12 voltit. Stanuissa tais seurata noin 72 vuosimalliin 6 volttiset ellen väärin muista.

 

Kuplat on jo niin vanhoja että kannattaa kuvissa siistinkin näköiset yksilöt syynätä tarkkaan kulmien alta ja takaa, sillä monen sormi on voinut päästä tekemään rautalanka/bondoviritelmiä.

 

Sitten kun se hyväkuntoisen oloinen yksilö ostettu, pitää olla realisti. ostos voi pelata esim pari vuotta ilman ensimmäistäkään ongelmaa, kun taas se tallissa pitkään pidetty helmi voi hajota kun joutuu ajoon joka puolelta.

 

Nämä kun tiedostaa, pääsee harrastamisen ytimeen:)

Posted

Kuplat on jo niin vanhoja että kannattaa kuvissa siistinkin näköiset yksilöt syynätä tarkkaan kulmien alta ja takaa, sillä monen sormi on voinut päästä tekemään rautalanka/bondoviritelmiä.

 

Nämä kun tiedostaa, pääsee harrastamisen ytimeen:)

 

Tämä on kyllä ihan totta. Olen kerran nähnyt aika asiallisen näköisen jenkin mihin oli joku viitsinyt rakentaa takahelman pesusienistä, rautalangasta ja kitistä. Sekin oli päällepäin kokolailla siisti :smile:

Posted

Kuplat on jo niin vanhoja että kannattaa kuvissa siistinkin näköiset yksilöt syynätä tarkkaan kulmien alta ja takaa, sillä monen sormi on voinut päästä tekemään rautalanka/bondoviritelmiä.

 

Nämä kun tiedostaa, pääsee harrastamisen ytimeen:)

 

Tämä on kyllä ihan totta. Olen kerran nähnyt aika asiallisen näköisen jenkin mihin oli joku viitsinyt rakentaa takahelman pesusienistä, rautalangasta ja kitistä. Sekin oli päällepäin kokolailla siisti :smile:

 

Suosittelen katsomaan / lukemaan (englanniksi) tämän topicin läpi selkeyttämään "entisöinnin" ja entisöinnin eroja

 

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=6206&highlight=

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...