Jump to content

Lyijynkorvaaja, käytättekö?


Guest kaipas

Recommended Posts

Guest kaipas
Posted

Hei!

 

Käytättekö yleensä kuplissa polttoaineen seassa lyijynkorvaajaa? Polttoaineena ilman muuta varmaan 98 E5. Onko lyijynkorvaajan käyttö tarpeellista?

Posted

Alkuperäisten Saksalaisten kansien kanssa en käyttänyt,enkä havainnut tarvetta mutta sittemmin on kokemusta kahdestakin kansiparista,edelleen alkuperäisiä VW:n kansia mutta valmistettu Meksikossa(tai Brasiliassa?),niistä venttiilivälykset hävisivät aina melko vähäisen kilometrimäärän jälkeen,siihen auttoi lyijyn korvike.

 

VW ulkoisti ilmajäähdytteisten kansien tuotannon(ei tyyppi 4) halvempiin maihin jo noin 70-luvun puolessavälissä,valmistusmaan näkee kyllä kannesta kun venttiilikoppa on pois.

Posted
Se on senverta halpaa ainetta että suosittelen ihan varmuudenvuoksi.

Tarkennan omaa kommenttiani eli jos ei parempaa tietoa ole kansista niin kannattaa käyttää varmuudenvuoksi.

Posted

Eikös VW muuttanut venttiilikoneistojaan noin vuonna 1967 siten, että saattoi käyttää lyijytöntä bensaa? En ole mäkään koskaan käyttänyt lisälyijyjä. Tyyppi 4 koneessa, jossa VW haluaa käytettävän 98 oktaanista, käytän sitä. Tyyppi 1 koneissa 95 oktaanista. Ei ole ongelmia ollut.

 

T. Tuomo

Guest kaipas
Posted

On mielipiteitä puolesta ja ei puolesta. Eli tuskin kuitenkaan käytöstä haittaa on ja hinta on halpa.

Posted

Tämmöiset ketjut on vaarallisia. Aiemmin en käyttänyt, kunnes eukko luki vastaavanlaisen keskustelun. Siitä lähtien on ollut pakko käyttää.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...