Guest kaipas Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hei! Käytättekö yleensä kuplissa polttoaineen seassa lyijynkorvaajaa? Polttoaineena ilman muuta varmaan 98 E5. Onko lyijynkorvaajan käyttö tarpeellista? Quote Link to comment
vwagen Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Alkuperäisten Saksalaisten kansien kanssa en käyttänyt,enkä havainnut tarvetta mutta sittemmin on kokemusta kahdestakin kansiparista,edelleen alkuperäisiä VW:n kansia mutta valmistettu Meksikossa(tai Brasiliassa?),niistä venttiilivälykset hävisivät aina melko vähäisen kilometrimäärän jälkeen,siihen auttoi lyijyn korvike. VW ulkoisti ilmajäähdytteisten kansien tuotannon(ei tyyppi 4) halvempiin maihin jo noin 70-luvun puolessavälissä,valmistusmaan näkee kyllä kannesta kun venttiilikoppa on pois. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Se on senverta halpaa ainetta että suosittelen ihan varmuudenvuoksi. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Muistaisin rosteri venojen auttavan asiaan myös jottei tarvi käyttää lisäaineita sekä oikeenlaiset ohjurit materiaaliltaan ja muodoltaan nykybensalle yms. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Se on senverta halpaa ainetta että suosittelen ihan varmuudenvuoksi. Tarkennan omaa kommenttiani eli jos ei parempaa tietoa ole kansista niin kannattaa käyttää varmuudenvuoksi. Quote Link to comment
boxer Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Käytän, enkä oo miettiny tarviiko vai ei, näillä kilsoilla ei hinta liene ongelma. Quote Link to comment
ARTO Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 En oo koskaan käyttänyt. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Eikös VW muuttanut venttiilikoneistojaan noin vuonna 1967 siten, että saattoi käyttää lyijytöntä bensaa? En ole mäkään koskaan käyttänyt lisälyijyjä. Tyyppi 4 koneessa, jossa VW haluaa käytettävän 98 oktaanista, käytän sitä. Tyyppi 1 koneissa 95 oktaanista. Ei ole ongelmia ollut. T. Tuomo Quote Link to comment
Guest kaipas Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 On mielipiteitä puolesta ja ei puolesta. Eli tuskin kuitenkaan käytöstä haittaa on ja hinta on halpa. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Käytän 30hp koneessa ja käytin '67 TL:llässäkin. Quote Link to comment
Guest Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Tämmöiset ketjut on vaarallisia. Aiemmin en käyttänyt, kunnes eukko luki vastaavanlaisen keskustelun. Siitä lähtien on ollut pakko käyttää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.