Jump to content

Venttiilikopista


Recommended Posts

Posted

Vittuuntuneena koppien vuotamiseen hankin CSP n pultattavat kopat.

No näähän ei käy suoraan pautterin keinujen perään. Eiku pora käteen ja reijät milliä isommaks, tietty pulttikaupan kautta. Onhan nää myös vähän isommat eli rälläkkä käteen ja pala koria pois. No nyt ollaan jo aika lähellä.

Ja varsinainen ongelma reijät on hiukka liian alhaalla, hiukka kikottamista ja puol väkisin paikalleen. Kummassa osassa on heittoa kopissa(CSP) vai kansissa (JPM)? Kuvittelin että molemmat tekevät laadullisesti hyviä osia. Olinko väärässä?

Posted

Sama juttu 043 kansien kanssa, reiät alhaalla. Vingutin korkkitiivisteohjurin yläpuolelta pois et sain kopan kiinni, oli varmaan puoli reikää sivussa. On nää osaset näköjään sellasii ettei mikään mee bolt on vaikka olis made in germany. Käytitkö o-renkaita vai laitoitko korkit, mulla ei riittäny usko niihin o-renkaisiin.

Posted

Samahomma csp koppien kanssa joutuu viilaan reiät tai sitten väkisin vedättää paikalleen ja kansina on bugpackit. Eli on vähän niinkuin kiinalasita mutta kalliimpaa.

Posted
Korkki? Laitoin o-renkailla.

 

Nii siis pultteihin o-renkaat ja kopan tiivistys kanteen vakio korkkitiivisteellä tai kopan mukana tulleella o-tiivisteellä ja liimalla tottakai.

Posted
Korkki? Laitoin o-renkailla.

 

Nii siis pultteihin o-renkaat ja kopan tiivistys kanteen vakio korkkitiivisteellä tai kopan mukana tulleella o-tiivisteellä ja liimalla tottakai.

Eipä tullut mieleenkään moinen. Mielestäni kumitiivistys on huomattavasti varmempi kun korkki. Kuinka kireys/kiristys täsmää korkin kanssa?

Posted
Korkki? Laitoin o-renkailla.

 

Nii siis pultteihin o-renkaat ja kopan tiivistys kanteen vakio korkkitiivisteellä tai kopan mukana tulleella o-tiivisteellä ja liimalla tottakai.

Eipä tullut mieleenkään moinen. Mielestäni kumitiivistys on huomattavasti varmempi kun korkki. Kuinka kireys/kiristys täsmää korkin kanssa?

 

Sen takia laitoin korkin kun tiivisterenkaan ura jäi aivan kannen vastepinnan reunalle, ajattelin korkin pitävän paremmin (tulee enempi päällekkäisyyttä) mulla kun koppa oli puoli reikää sivussa. Pultit vejin pikkuräikällä niin kovin kiinni kun uskalsin ja lukitetta päälle. Koekäytön piti mut saa nähdä joutuuko kesällä ropailee.

Posted

Kannattanee unohtaa se o- rengas, enemmän saa orkkistiivisteellä tilaa ja pitäähän se kun liimaa paikalleen. Siipimuttereilla sormitiukkuuteen ja vetojousi tai paukkulanka mutterista mutteriin, niin ei pääse pyörimään auki. Mulla samoilla kansilla, 1.5 Pautereilla ja 4mm shimmeillä piti vinguttaa koppaa aika reilusti. Myös ne sisemmät/ylemmät nystyt, jotka pitää tiivisteen paikallaan, piti madaltaa ettei jää kantamaan kannen reunaan.

IMG_0532.jpg

Posted

Kolmanteen koneeseen laitoin taas nämä Scatin kopat, ja vieläkään ei ole pahaa sanottavaa. Tila on riittänyt ainakin mulle ( Scatin 1.25 vipat) ja laadukkailla tiivisteillä ole ollut ongelmia tiiviyden suhteen.

 

c_s80240t.jpg_35c_2a8.jpg

Posted

Tollaiset scatit oli kaikkein huonoimmat mitä kokeilin JPM kansien kanssa, jopa alumiiniset pantakiinnitteiset empit oli tilavammat. Vakiomittaisilla jousilla varmaan scatitkin menee, mutta pidemmillä/paksummilla jousilla naputtaa jousilautaset koppaan.

Posted

Mulla on kans noi Scatin kopat, vakio pitusilla jousilla tosiaan menee mutta Pauterin keinuja

käytettäessä keinujen kiinnitys muttereista hiottava tavaraa pois.

Posted

Eli pauterin keinut simmattuna ylös, mitkään kopat ei käy suoraan? Pitääkö nää tehä ite?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...