Jump to content

Venttiilikopista


Recommended Posts

Vittuuntuneena koppien vuotamiseen hankin CSP n pultattavat kopat.

No näähän ei käy suoraan pautterin keinujen perään. Eiku pora käteen ja reijät milliä isommaks, tietty pulttikaupan kautta. Onhan nää myös vähän isommat eli rälläkkä käteen ja pala koria pois. No nyt ollaan jo aika lähellä.

Ja varsinainen ongelma reijät on hiukka liian alhaalla, hiukka kikottamista ja puol väkisin paikalleen. Kummassa osassa on heittoa kopissa(CSP) vai kansissa (JPM)? Kuvittelin että molemmat tekevät laadullisesti hyviä osia. Olinko väärässä?

Link to comment

Sama juttu 043 kansien kanssa, reiät alhaalla. Vingutin korkkitiivisteohjurin yläpuolelta pois et sain kopan kiinni, oli varmaan puoli reikää sivussa. On nää osaset näköjään sellasii ettei mikään mee bolt on vaikka olis made in germany. Käytitkö o-renkaita vai laitoitko korkit, mulla ei riittäny usko niihin o-renkaisiin.

Link to comment
Korkki? Laitoin o-renkailla.

 

Nii siis pultteihin o-renkaat ja kopan tiivistys kanteen vakio korkkitiivisteellä tai kopan mukana tulleella o-tiivisteellä ja liimalla tottakai.

Eipä tullut mieleenkään moinen. Mielestäni kumitiivistys on huomattavasti varmempi kun korkki. Kuinka kireys/kiristys täsmää korkin kanssa?

Link to comment
Korkki? Laitoin o-renkailla.

 

Nii siis pultteihin o-renkaat ja kopan tiivistys kanteen vakio korkkitiivisteellä tai kopan mukana tulleella o-tiivisteellä ja liimalla tottakai.

Eipä tullut mieleenkään moinen. Mielestäni kumitiivistys on huomattavasti varmempi kun korkki. Kuinka kireys/kiristys täsmää korkin kanssa?

 

Sen takia laitoin korkin kun tiivisterenkaan ura jäi aivan kannen vastepinnan reunalle, ajattelin korkin pitävän paremmin (tulee enempi päällekkäisyyttä) mulla kun koppa oli puoli reikää sivussa. Pultit vejin pikkuräikällä niin kovin kiinni kun uskalsin ja lukitetta päälle. Koekäytön piti mut saa nähdä joutuuko kesällä ropailee.

Link to comment

Kannattanee unohtaa se o- rengas, enemmän saa orkkistiivisteellä tilaa ja pitäähän se kun liimaa paikalleen. Siipimuttereilla sormitiukkuuteen ja vetojousi tai paukkulanka mutterista mutteriin, niin ei pääse pyörimään auki. Mulla samoilla kansilla, 1.5 Pautereilla ja 4mm shimmeillä piti vinguttaa koppaa aika reilusti. Myös ne sisemmät/ylemmät nystyt, jotka pitää tiivisteen paikallaan, piti madaltaa ettei jää kantamaan kannen reunaan.

IMG_0532.jpg

Link to comment

Kolmanteen koneeseen laitoin taas nämä Scatin kopat, ja vieläkään ei ole pahaa sanottavaa. Tila on riittänyt ainakin mulle ( Scatin 1.25 vipat) ja laadukkailla tiivisteillä ole ollut ongelmia tiiviyden suhteen.

 

c_s80240t.jpg_35c_2a8.jpg

Link to comment

Mulla on kans noi Scatin kopat, vakio pitusilla jousilla tosiaan menee mutta Pauterin keinuja

käytettäessä keinujen kiinnitys muttereista hiottava tavaraa pois.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...