Kalpio Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Eli kaivataan kokemuksia moisista katukäytössä.. Kestääkö ne? Nitiseekö ne? Onko liian kovat/pehmeät? Verrattuna alkuperäisiin tai repro kumisiin vastaaviin.. Kannattaako noita ylipäänsä hommata saati asentaa daily driveriin..? Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Uretaanipuslia on muutamaa erilaista sorttia, sellaisia, joissa on ruuvit ja muut kilkkeet irrallaan sekä alkuperäisen tapaisia, valmiita paketteja. Testikäytössä on ollut punaisia Bugpack uretaanipuslia (niitä joissa ruuvit erikseen) jotka venyivät ja paukkuivat vuoden käytön jälkeen -> emme suosittele Ensi kesäksi tarkoituksena kokeilla CB:n valmistamia alkuperäistyylisiä puslia, jotka ovat alkuperäisen muotoisia ja joissa on ruuvit ja holkkiläpiviennit valmiina. Vaikuttavat asiallisilta, mutta käytännön kokemusta ei ole. Bugpackin punaisilla ei havaittu merkittävästi voimakkaampaa tärinää saatikka nitinää. Daily driverissä (alle 100 hp) lienevät aika turhat kapistukset. Alkuperäiset / OEM kumit riittävät hyvin. Quote Link to comment
Ketsa Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 IRS:in takatukivarsissa uretaani bukpäkit on toiminu ainakin ihan hyvin meikäläisellä jonkun kesän. Quote Link to comment
hanski. Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Uretaanipuslia on muutamaa erilaista sorttia, sellaisia, joissa on ruuvit ja muut kilkkeet irrallaan sekä alkuperäisen tapaisia, valmiita paketteja. Testikäytössä on ollut punaisia Bugpack uretaanipuslia (niitä joissa ruuvit erikseen) jotka venyivät ja paukkuivat vuoden käytön jälkeen -> emme suosittele siis mitä puslia tarkoitat, vakaajan?? ja mitä ruuveja?? Quote Link to comment
Kurre Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 siis mitä puslia tarkoitat, vakaajan?? ja mitä ruuveja?? Ihan vaan arvauksena. Niitä puslia joilla laatikko tulee kiinni ja niitä puslia, jotka on vääntösauvan päissä sen pellinläpyskän alla takana ja etuakseliputkien sisällä. Ja ruuveilla ne laatikon puslat on kiinnitetty. Jotain tollasta http://www.hotcars.net/prod/pict-o/big/4183-90.jpg Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 ja kun noita uretaaneja tai uusia vakiokumeja laittelee, ei voi koskaan voidella niitä liikaa. Kuivana tai väärällä voitelulla ne nitisee ihan simona. Muistakaa ettei kaikki uretaanilaadut kestä vaseliinia eikä öljyä kovinkaan hyvin. Paras voiteluaine lienee grafiitti tai kuparitahna/spray Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Noiden valmiiden asennussarjojen (paketissa kaikki hilut mukana) mukana on mulla ainakin ollut valmistajan oma asennusvaseliini. Eipä ole kitisseet vuosienkaan käytön jälkeen. Quote Link to comment
hanski. Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 joo tuli tollaset hommattua...mites piukat noiden puslien kuuluu olla tohon akselin päähän??? käsin niitä ei saa paikalle menemään ja jos vasaralla hakkaan paikoilleen niin voivat haljeta...??? vai otanko suosiolla vinkulla ainetta pois??? halkasijoissa eroa n3-4 milliä... Quote Link to comment
Tomppa Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Noita on kahta mallia pyöreitä, 44mm sisähalkaisijalla, jonka pitäisi sopia ulompiin päihin 68 -> autoissa, sekä 48mm sisähalkaisijalla, jonka pitäisi sopia 1302/1303 autoihin. Jos kokeilet uretaanipuslaa ulkopuolen "poskea" vasten niin tuntuuko väljältä? En muista onko noissa ulkohalkaisijoissa eroa, mutta voin tsekata. Väkisin ei kannata hakata, jos on tuo 4mm eroa. Uskoisin lähinnä, että on väärät kumit jos on nimenomaan tuo 4 milliä. - Tomppa Quote Link to comment
hanski. Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 joo vedin jo vinkulla jossa iso "virsikirja" kiinni ja hyvä tuli...juuri saa käsin pyörähtämään akselin päässä... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.