Jump to content

turbokuplan katsastus


Guest joksa81

Recommended Posts

millai saan kuplan katsastettua, kun rek. otteessa on vain merkintä, et 1,7l ahdettu moottori, sähkötoiminen huurteenpoisto.

ja lupa nro. jotai. vuodelta 1985. moottori on type-4, turbo ja intercooler. jollasena viimmeksi katsastettu. rekisteristä ollut pois 9v. kori on 1303s vm 73.

Link to comment
millai saan kuplan katsastettua, kun rek. otteessa on vain merkintä, et 1,7l ahdettu moottori, sähkötoiminen huurteenpoisto.

ja lupa nro. jotai. vuodelta 1985. moottori on type-4, turbo ja intercooler. jollasena viimmeksi katsastettu. rekisteristä ollut pois 9v. kori on 1303s vm 73.

Aika vapaat paperit sulla on.

 

Millaista ongelmaa siis ajattelit että eteen tulisi.

Ja millaisella koneella meinasit mennä katsastamaan

Link to comment

no katsuri meinas et tarviis olla teholappu, ahtimen malli, selvitys jarruista, moottorin mallista. ajattelin, et käyttäsin vaparikoneella leimaamas, mut saakohan noi rekisteriotteet niin, että uusiin lappuihin tulostus toi ahdettu moottori siitähuolimatta, et käyttäsin vaparilla leiman?. koneen sit leimauksen jälkeen vaihtas turboon takas.

Link to comment
no katsuri meinas et tarviis olla teholappu, ahtimen malli, selvitys jarruista, moottorin mallista. ajattelin, et käyttäsin vaparikoneella leimaamas, mut saakohan noi rekisteriotteet niin, että uusiin lappuihin tulostus toi ahdettu moottori siitähuolimatta, et käyttäsin vaparilla leiman?. koneen sit leimauksen jälkeen vaihtas turboon takas.

 

Etkai sä teholappua tarvi kun ei ole tehoja rajoutettu rek. Otteessa. Ahdettu motti vaan leimalle ni ei pitäs olla ongelmia

Link to comment

Ei siellä tarvi mitään teholappuja, ahtimen mallia tai selvityksiä jarruista tai moottorista. Jos katsarilla on tuollaisia vaatimuksia, niin vaihda konttoria! HETI!

 

Luvat on papereissa ja niihin ei tarvi enään kajota. ÄLÄ mee katsastamaan vaparikoneella. Se voi olla "viimeinen" virhe.

 

Laitat vaan turbomosan kiinni kuten kuuluukin ja sen huurteenpoiston, niin niiden puolesta ei saa olla ongelmia.

 

Ja teet hieman tiedustelua alueellas vaikuttavista konttoreista. Ja valitset fiksuimman sinua palvelemaan.

Link to comment

Tai meet tonne, otat hylsyn, teet valituksen liikenteen turvallisuusvirastoon ja haet leiman nöyrältä katsastussedältä.

 

Näitä vanhoja turbolupia tulee esiin aika-ajoin. Yks tossa elvytettiin joku vuosi sitten ja konttorilla setä naureskeli ja sano, että ei näille mitään oikein voi. Toivo van järkeä päähän.

Link to comment

näin siis kuhmossa olivat konttorilla mieltä asiasta. käytän tolla turbomotilla leimalla, kun kesällä muutto tampereelle.toinen suurempi motti on rakenteilla, mut ei nyt ajankohtainen vielä.

Link to comment
no katsuri meinas et tarviis olla teholappu, ahtimen malli, selvitys jarruista, moottorin mallista. ajattelin, et käyttäsin vaparikoneella leimaamas, mut saakohan noi rekisteriotteet niin, että uusiin lappuihin tulostus toi ahdettu moottori siitähuolimatta, et käyttäsin vaparilla leiman?. koneen sit leimauksen jälkeen vaihtas turboon takas.

 

Itäkainuussa ei taida noille syrjäkylien konttoreille juurikaan tulla turboluvallisia kuplia näytille niin tulkinta katsastajan puolelta suuremmalla todennäköisyydellä väärää kuin oikeaa.

Link to comment

Kyllähän noissakin nyt on aika paljonkin sitä tulkintavaraa, lakiteknisestihän poikkeusluvalla hyväksyttyä pakettia ei saa muuttaa lainkaan ilman uutta muutoskatsastusta ts. sen pitää olla sellainen millaisena se on alunperin hyväksytty. Kuitenkin jos merkinnät on tehty liian leväperäisesti tyyliin "ahdettu" sen kummemmin ottamatta kantaa ahtimen malliin niin mistäs sitä kukaan tietää mikä ahdin siellä on ollut. Se mikä sitten taas alkaakin rajaamaan on se että jos tässäkin tapauksessa poikkeuslupa on niinkin vanha kuin 1985 niin katsurin ei kyllä ole sinne pakko hyväksyä yhtäkään ahdinta jota ei ole ollut saatavilla jo vuonna 1985 koska muutenhan se olisi päivän selvää että paketti ei ole enää samassa mallissa mitä alunperin. Toisin sanoen tälläistenkin kanssa kannattaa vain suosiolla etsiä se harrastajaystävällinen konttori joka ei rakennettujen laitosten kanssa koita ehdoin tahdoin etsiä pykälää jolla auton saa hylättyä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...