Guest Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 millai saan kuplan katsastettua, kun rek. otteessa on vain merkintä, et 1,7l ahdettu moottori, sähkötoiminen huurteenpoisto. ja lupa nro. jotai. vuodelta 1985. moottori on type-4, turbo ja intercooler. jollasena viimmeksi katsastettu. rekisteristä ollut pois 9v. kori on 1303s vm 73. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 millai saan kuplan katsastettua, kun rek. otteessa on vain merkintä, et 1,7l ahdettu moottori, sähkötoiminen huurteenpoisto.ja lupa nro. jotai. vuodelta 1985. moottori on type-4, turbo ja intercooler. jollasena viimmeksi katsastettu. rekisteristä ollut pois 9v. kori on 1303s vm 73. Aika vapaat paperit sulla on. Millaista ongelmaa siis ajattelit että eteen tulisi. Ja millaisella koneella meinasit mennä katsastamaan Quote Link to comment
Lasse Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Jos koittaisit 1,7 litrasella ahdetulla koneella. Laita myös sähkötoiminen huurteenpoisto. Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 no katsuri meinas et tarviis olla teholappu, ahtimen malli, selvitys jarruista, moottorin mallista. ajattelin, et käyttäsin vaparikoneella leimaamas, mut saakohan noi rekisteriotteet niin, että uusiin lappuihin tulostus toi ahdettu moottori siitähuolimatta, et käyttäsin vaparilla leiman?. koneen sit leimauksen jälkeen vaihtas turboon takas. Quote Link to comment
Barney Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 no katsuri meinas et tarviis olla teholappu, ahtimen malli, selvitys jarruista, moottorin mallista. ajattelin, et käyttäsin vaparikoneella leimaamas, mut saakohan noi rekisteriotteet niin, että uusiin lappuihin tulostus toi ahdettu moottori siitähuolimatta, et käyttäsin vaparilla leiman?. koneen sit leimauksen jälkeen vaihtas turboon takas. Etkai sä teholappua tarvi kun ei ole tehoja rajoutettu rek. Otteessa. Ahdettu motti vaan leimalle ni ei pitäs olla ongelmia Quote Link to comment
mikko k Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ei siellä tarvi mitään teholappuja, ahtimen mallia tai selvityksiä jarruista tai moottorista. Jos katsarilla on tuollaisia vaatimuksia, niin vaihda konttoria! HETI! Luvat on papereissa ja niihin ei tarvi enään kajota. ÄLÄ mee katsastamaan vaparikoneella. Se voi olla "viimeinen" virhe. Laitat vaan turbomosan kiinni kuten kuuluukin ja sen huurteenpoiston, niin niiden puolesta ei saa olla ongelmia. Ja teet hieman tiedustelua alueellas vaikuttavista konttoreista. Ja valitset fiksuimman sinua palvelemaan. Quote Link to comment
Lasse Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Tai meet tonne, otat hylsyn, teet valituksen liikenteen turvallisuusvirastoon ja haet leiman nöyrältä katsastussedältä. Näitä vanhoja turbolupia tulee esiin aika-ajoin. Yks tossa elvytettiin joku vuosi sitten ja konttorilla setä naureskeli ja sano, että ei näille mitään oikein voi. Toivo van järkeä päähän. Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 näin siis kuhmossa olivat konttorilla mieltä asiasta. käytän tolla turbomotilla leimalla, kun kesällä muutto tampereelle.toinen suurempi motti on rakenteilla, mut ei nyt ajankohtainen vielä. Quote Link to comment
Lasse Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Kangasalla Lentolassa on varsin järkevä konttori. Lukevat paperit niin kuin ne on, eikä niin kuin huvittaa. Quote Link to comment
ARTO Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 no katsuri meinas et tarviis olla teholappu, ahtimen malli, selvitys jarruista, moottorin mallista. ajattelin, et käyttäsin vaparikoneella leimaamas, mut saakohan noi rekisteriotteet niin, että uusiin lappuihin tulostus toi ahdettu moottori siitähuolimatta, et käyttäsin vaparilla leiman?. koneen sit leimauksen jälkeen vaihtas turboon takas. Itäkainuussa ei taida noille syrjäkylien konttoreille juurikaan tulla turboluvallisia kuplia näytille niin tulkinta katsastajan puolelta suuremmalla todennäköisyydellä väärää kuin oikeaa. Quote Link to comment
Guest Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Kyllähän noissakin nyt on aika paljonkin sitä tulkintavaraa, lakiteknisestihän poikkeusluvalla hyväksyttyä pakettia ei saa muuttaa lainkaan ilman uutta muutoskatsastusta ts. sen pitää olla sellainen millaisena se on alunperin hyväksytty. Kuitenkin jos merkinnät on tehty liian leväperäisesti tyyliin "ahdettu" sen kummemmin ottamatta kantaa ahtimen malliin niin mistäs sitä kukaan tietää mikä ahdin siellä on ollut. Se mikä sitten taas alkaakin rajaamaan on se että jos tässäkin tapauksessa poikkeuslupa on niinkin vanha kuin 1985 niin katsurin ei kyllä ole sinne pakko hyväksyä yhtäkään ahdinta jota ei ole ollut saatavilla jo vuonna 1985 koska muutenhan se olisi päivän selvää että paketti ei ole enää samassa mallissa mitä alunperin. Toisin sanoen tälläistenkin kanssa kannattaa vain suosiolla etsiä se harrastajaystävällinen konttori joka ei rakennettujen laitosten kanssa koita ehdoin tahdoin etsiä pykälää jolla auton saa hylättyä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.