Jump to content

Valkoista savua huohotuksesta


Recommended Posts

Mikähän viiraa mottia kun moottorin kasauksen 1500km ajon jälkeen rupes työntää valkoista savua huohotuksesta?

Pakoputkesta ei tule yhtään. Varmuuden vuoksi vaihdoin öljytkin siinä pelossa että olis kosteutta kampikammiossa kun ajelin rankkasateessa ja jos olis jostain imeny vettä sisään.

Ihan kylmänäkin savuttaa.

 

Moottori on kuplan 88x69 n.9,2 rutuilla ja tcs10 nokalla. Vakio huohotus järjestelmä.

Link to comment

..joo jotenkin tuntuu että uusilla öljyillä, saman merkkiset kuin ennenkin, tulis taas vähän enemmänkin jo savua. Ennen öljyjen vaihtoa en kyllä havainnut että olis öljyä syönytkään.

 

Viittaisko tää vika männänrenkaiden viallisuuteen tms? Jännä vaan tosiaan ku ei pakoputkesta tule savua...

Link to comment

Ikävä kyllä mulla huohotti reilusti valkoista kun vakio 1300 mäntä oli sulanut (renkaat oli ehjät poislukien öljyrengas), puristusten mittauksella ton selvittäs. Eihän ole öljyn reilua ylitäyttöä?

Link to comment

Kaikki voi olla mahdollista kun korvakuulolta säädetty syttyä kohdalleen yms.

Tällä hetkellä ei ole ylitäyttöä. Juuri puolessa välissä tikun merkkejä öljyn pinta. Täytyypi varmaan jossain mittauttaa puristukset, onkohan ihan perus huoltamoilla tollaset vehkeet millä saa mitattua?

Link to comment

Joskus olen nähnyt tulevan paksua "puhtaan" valkoista savua huohottimesta, kun moottorin ja vaihteiston sovitus ei ollut aivan passeli, kampiakselilla ei ollut lainkaan päittäisvälystä ja taaemmat päittäislaakerit paloivat välistä pois aiheuttaen valkoisen savun. Hetki tämän tapahtuman jälkeen moottori pysähtyi, eikä enää siitä uudelleen lähtenyt pyörimään. Tämä tosin oli traktorissa, ei Volsussa.

Eli onko akselissa yhtään päittäistä? Varmaan joku muukin liukulaakeri hurjasti ylikuumetessaan voi aiheuttaa saman.

Link to comment

Jep kiitti mut lainasin naapurin korjaamosta. Puristuspaineiden tulokset:

1 syl. 11bar

2 syl. 11bar

3.syl. 10,5bar

ja 4.syl 6bar.

 

Sitten tein ohivuototestin paineilmalla, nelosen venttiilit kiinni ja paine karkasi palotilasta lohkon sisään. Eli männässä reikä tai sitten renkaat sökö.

 

jos joltain löytyy Lahden suunnalta 88cofab mäntä, tai 87mm uusi mantäsylinteri sarja niin olisin kohtuu kiinnostunut ostamaan sen:D

Pistä vaikka Yv:tä jos löytyy. Jahka saan motin pukkiin niin selviää lopullisesti mikä on rikki...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...