jori Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Mikähän viiraa mottia kun moottorin kasauksen 1500km ajon jälkeen rupes työntää valkoista savua huohotuksesta? Pakoputkesta ei tule yhtään. Varmuuden vuoksi vaihdoin öljytkin siinä pelossa että olis kosteutta kampikammiossa kun ajelin rankkasateessa ja jos olis jostain imeny vettä sisään. Ihan kylmänäkin savuttaa. Moottori on kuplan 88x69 n.9,2 rutuilla ja tcs10 nokalla. Vakio huohotus järjestelmä. Quote Link to comment
jori Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 ..joo jotenkin tuntuu että uusilla öljyillä, saman merkkiset kuin ennenkin, tulis taas vähän enemmänkin jo savua. Ennen öljyjen vaihtoa en kyllä havainnut että olis öljyä syönytkään. Viittaisko tää vika männänrenkaiden viallisuuteen tms? Jännä vaan tosiaan ku ei pakoputkesta tule savua... Quote Link to comment
Anpu Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Ikävä kyllä mulla huohotti reilusti valkoista kun vakio 1300 mäntä oli sulanut (renkaat oli ehjät poislukien öljyrengas), puristusten mittauksella ton selvittäs. Eihän ole öljyn reilua ylitäyttöä? Quote Link to comment
jori Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Kaikki voi olla mahdollista kun korvakuulolta säädetty syttyä kohdalleen yms. Tällä hetkellä ei ole ylitäyttöä. Juuri puolessa välissä tikun merkkejä öljyn pinta. Täytyypi varmaan jossain mittauttaa puristukset, onkohan ihan perus huoltamoilla tollaset vehkeet millä saa mitattua? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Lahdesta halapa mittari? Quote Link to comment
jori Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Ja kiittää Hän. Huomenna ostoksille... Quote Link to comment
Essi Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Joskus olen nähnyt tulevan paksua "puhtaan" valkoista savua huohottimesta, kun moottorin ja vaihteiston sovitus ei ollut aivan passeli, kampiakselilla ei ollut lainkaan päittäisvälystä ja taaemmat päittäislaakerit paloivat välistä pois aiheuttaen valkoisen savun. Hetki tämän tapahtuman jälkeen moottori pysähtyi, eikä enää siitä uudelleen lähtenyt pyörimään. Tämä tosin oli traktorissa, ei Volsussa. Eli onko akselissa yhtään päittäistä? Varmaan joku muukin liukulaakeri hurjasti ylikuumetessaan voi aiheuttaa saman. Quote Link to comment
Simo Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Mul on mittari, soittele jos tarvit lainaan. Quote Link to comment
jori Posted June 5, 2013 Author Share Posted June 5, 2013 Jep kiitti mut lainasin naapurin korjaamosta. Puristuspaineiden tulokset: 1 syl. 11bar 2 syl. 11bar 3.syl. 10,5bar ja 4.syl 6bar. Sitten tein ohivuototestin paineilmalla, nelosen venttiilit kiinni ja paine karkasi palotilasta lohkon sisään. Eli männässä reikä tai sitten renkaat sökö. jos joltain löytyy Lahden suunnalta 88cofab mäntä, tai 87mm uusi mantäsylinteri sarja niin olisin kohtuu kiinnostunut ostamaan sen:D Pistä vaikka Yv:tä jos löytyy. Jahka saan motin pukkiin niin selviää lopullisesti mikä on rikki... Quote Link to comment
jori Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 Motti avattu ja syyksi osoittautui männän rikkoontuminen 2. ja 3. renkaan välistä, oli meinaan lähtenyt palanen irti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.