Jump to content

Typ 4 -moottorin kytkin


Recommended Posts

Posted

Ensimmäisissä 411-koneissa olin 200-millinen kytkin, eikö niin, noin '69-'70?

 

Käykö tuollaiseen sama paineasetelma kuin Kuplaan? Käykö tuollaiseen sama kytkinlevy kuin Kuplaan, asennettaessa kone Kuplaan/Pakuun? 411 on kytkinakselin boori erri, ainakin joissain vuosimalleissa.

Posted

Vuosimallin-69 411 on 200 mm kytkimellä.

Kaikissa tyyppi 4 laatikoissa on se erilainen spoori(siis verrattuna muihin ilmajäähdytteisiin tai oikeammin muihin boxereihin).Sopivuudesta en uskalla sanoa 100%varmuudella,411 paineasetelma on eri varaosanumerolla johtuen siitä että se on hiukan jäykempi,toleranssin alaraja on sama kuin 1600 asetelmassa yläraja,K-70 asetelma on jäykkyydeltään sama kuin 411 200 mm ja vaihtokelpoin Kuplan asetelman kanssa mutta sekin on omalla numerollaan.

Posted

Just. Pätevä vauhtis siis nelkkukoneen Kupla-muutoksessa, taitaa pompsauttaa ko. koneen hintaa jonkin verran ... ,-)

Posted

Itse kun en näitä nelkkuja laisinkaan tunne, niin mikäs etu tässä vauhtiksessa nyt siis on jos tällaisen asentaa kuplaan?

 

nimim: "jos sittenkin urtsiautoon nelkun kone..."

Posted

Muuta en tiedä kuin mitä tuo yllä oleva linkki vieraalla kielellä kertoo - Perfect for use when fitting a Type4 engine into a Beetle or Early Bus as will fit gearbox and can take any uprated 200mm clutch kit.

 

210/215 siis vaatii Kuplassa kytkinkopan avarrusta? Ja 210/215 urheilumalliset asetelmat kalliimpia ja saatavuus heikompaa kuin 200 mm?

 

Tehdäänkö konekauppaa ...? ;-)

Posted

Onko Arilla kokonainen V moottori?Siinä mielessä se olisi hyvä kilpamoottorin aihio että on aikapaljon kevyempi kuin muut tyyppi 4 moottorit(magnesium kampikammio),on kyllä muutenkin monin paikoin erilainen kuin myöhemmät.Kilpakäyttöä ajatellen vaihtaisin kyllä 215 vauhtipyörän ja kytkimen jotka mahtuvat suoraan Kuplan laatikkoon,200 mm valupyörä on herkkä halkeamaan,yhtään ehjää käytettyä en ole vielä nähnyt.

Posted
Muuta en tiedä kuin mitä tuo yllä oleva linkki vieraalla kielellä kertoo - Perfect for use when fitting a Type4 engine into a Beetle or Early Bus as will fit gearbox and can take any uprated 200mm clutch kit.

 

210/215 siis vaatii Kuplassa kytkinkopan avarrusta? Ja 210/215 urheilumalliset asetelmat kalliimpia ja saatavuus heikompaa kuin 200 mm?

 

Tehdäänkö konekauppaa ...? ;-)

228 vaatii avarrusta mutta mahtuu hyvin. Saatavuus hyvä, ja pito tietty. Poljin kevyt, suosittele..

Posted
Onko Arilla kokonainen V moottori?

 

Joku 'sekasikiö', kampikammio on Z loppuvuoden '70 numerolla.

Posted

Aihetta sivuten: voiko 215mm asetelmaan jotenkin lisätä sen renkaan keskelle jos haluaa käyttää vanhempaa vaihteistoa?

Posted

raak myy ainakin renkulaa asetelmaan, jos modifioi kytkintä eri askeille.. isompi kytkinhän pitää tietty paremmin, mutta onhan siinä omat haitta puolensakkin.. ainakin nopeilla vaihdoilla vakio syncroilla, isompi levy pyörittää vaihderattaita pidempään, josta johtuen vaihteet rusahtavat mennessä pesään ja niinollen saattavat särkeä itse välityksen.. jne. tosta silumiini type-4 lohkosta en niinkään tiedä, mutta ei kait alu lohkon painosta haittaa ole vetosien päällä...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...