Jarmo Lummi Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Esimerkkinä dokumentoinnista, kuvista, mittauksista, havainnoista ja kehitysjutuista. http://panelvan.skynetblogs.be/archives ... dex-0.html Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Vielä kun sitä osais ranskaa, niin tajuis tarkemmin Quote Link to comment
jori Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Onkos nää sivuilla olevat alapellit joku oma modifikaatio? Kenties ihan fiksukinkö? Tietty,tarvitseeko sitä pyörää keksiä uudelleen:D Quote Link to comment
vwagen Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Normaalit alapellit ja niiden lisäksi"lämpökoteloiden korvauspellit",eli pellit joita on käytetty teollisuusmoottoreissa ja 181 mallissa joissa ei ole lämpökoteloita,tälläiset pitäisi aina olla jos lämpökotelot korvataan J-putkilla. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 saako noita "korvaus" peltejä valmiina uutena/käytettynä? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Eihän tuo ole nyt mikään ameerikan temppu vääntää noita itsekkään. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Hyvin dokumentoitu on projekti! Muutamaan vielä tässä käsittelemättömään asiaan kiinnitettiin positiivisesti huomiota joista osaa pitää miettiä vähän lisää itsekin että ottaisi ihan koneenkasausrutiiniksi itsekin: 1) täyttyvällä puolella olevalta venakopalta paluuletku suoraan ö-pohjaan, siisti ja simppeli. 2) Hieno FF-letkujen pidike joka tulee pakosarjan laipan päälle (miten yltää vaan pinnapultit kansissa) 3) kuparirasvaa imarin tiivisteeseen, oletettavasti estämään tarttumista ja parantamaan tiiveyttä! Jos tää oikeasti toimii niin on kyllä ihan ykkösjuttu. 4) pleksiset varhaispalliksen "earz":it jotka ohjaa ilmaa paremmin sisään. Sopivan huomaamattomat. 5) tönärin varteen porattu tosi pieni öljyreikä, en ymmärtänyt ranskaksi että miksi mutta kai sillä joku funktio on. Ei oikein ranskasta myöskään irronnut onko nostajan vai venakoneiston puolella mutta oisko venajousien jäähdyttämiseksi? Tietty välillä voivat roiskia minne sattuu mutta ainakin imuvenojen kohdalla jousiin osumisprosentti olisi ihan hyvä. 6) kansien venakopan puoleisten pinnapulttien rikkojen tiivisteliimaus, mie en oo kyllä koskaan näitä liimannut mutta useamman koneen oon purkanut jossa nämä on olleet liimattuna. Jos tietäisi että ei tartte just purkaa pataa niin mikä ettei. 7) kansien alapuolelle tulevat lisä-ilmanohjauspellit jotka "koteloivat" normaalin alapellin (no nämä jo käsiteltiinkin) 8) Männän lakeen piirretyt sektorit mihin tulee eri männänrenkaiden katkot, aika hifistelyks menee tämä kyllä. Toki katkot pitää sirotella eri suuntiin mutta että ihan noin tarkasti... 9) kuivalla grafiittipulverilla sylinterin seinien voitelu. 10) asennetut männät+sylinterit, kiertokanget jne. laitetaan läpinäkyviin minigrippeihin odottamaan asennusta koneeseen. Itse tulee jokseenkin jokainen aiemmin pesty osa käytyä läpi vielä bräkleenillä ja öljyllä just ennen asennusta, mutta kyllähän tämäkin toimisi ja vois samalla niputtaa pusseihin kaikki tarpeelliset osat niin ei tarvitsisi niitä sitten etsiä (esim. kk-laakerit, männäntapin lukot, korotusrikat jne). 11) Kätevät kaapeleiden kumiläpiviennit 12) Kaasuvaijerin kulman kevennysrulla 13) Nätti puhallinkopan + ilmapeltien pulverointi. Juuri tuollaista pintaa voisi teettää esim. kimpassa kun lienee yksittäisen setin käsittely arvokasta. Olishan noita koppia toki tallissa montakin mutta sittenhän niitä pitäs laittaa myyntiin eikä vaan jemmata vuosikausia... Puavo Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.