Mekanikko Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Moi! Menny tuo aika muitten asioitten kans ja kohta ois aika ottaa kesäkupla liikenteeseen vaan se vaatii uuden etuakselin.. Vanha oli mulle tullessa nii matala ettei meinannut ajaa pystyä vaikka sääti sen säätöpaloista mahollisimman ylös, joten viime kesänä tottakait kiireessä laikkasin palat irti ja summassa käänsin, korkeudestahan tuli vallan sopiva vaan ajettavuus on perseestä.. Meni vissiin jonkun millin kieroon palat? Kysymys kuuluu: Mullahan ois ainakin yks vakioaksila tuolla varastossa, osaako kukaan sanoo suuntaa paljonko olis korkeus ilman säätöpaloja jos tuon pulttaisin paikoilleen, droppiolat tai ilman. Jollakin rengastuksella vaan ni sais jotain suuntia miettimiseen kun tuo talliaika meinaa olla kortilla..jos joku vois vaikka ohikulkiessa mitata? Auto: 65 kupla eli siis 5-pulttinen Ja sori, en käyttänyt ollenkaan etsintää vanhoista topiceista kun oon niin hätänen... T:Jussi Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Huono ajettavuus tulee kyl jostain ihan muualta jos kerran korkeus on passeli nyt. Quote Link to comment
Mekanikko Posted June 30, 2013 Author Share Posted June 30, 2013 Ok. Ite ajattelin että palojen asennus meni häneksi.. Pirun jäykkä käänneltävä muistaakseni. Simpukan vaihdoin viime kesänä parempaan ja toista olka-akselia notkistelin kun se meinas jumittaa mut ei ne paljon auttanu. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Millä tavalla tää siis on huono ajettava? Ootko rasvannu nivelet? Quote Link to comment
Mekanikko Posted July 3, 2013 Author Share Posted July 3, 2013 Juu oon rasvannu, tosiaan toi toinen olka meinas jumia mut puhistelin sen, ja vaihdoin simpukan parempaan. Jäykkä on käänneltävä, ja tosiaan oli ennen tosi matala keula, kiireessä laikkasin säätöpalan ensin yläputkesta irti ja käänsin niin paljon ku sain ja kiinni, sitten sama alaputkelle.. Korkeus on nyt hyvä mut mun mielestä meni siinä jäykäks, toki eihän se nyt huippu ollu ennenkään. Siitä ite ajattelin että jos ne palat meni vähän vinoon? Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Ookto säätäny aurausta? Quote Link to comment
Mekanikko Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 On sitä koitettu sielläpäin pitää, mutta tuo muuttui just akseliremontin aikaan sopivasti.. Jos sillei pitäs niin merkitystä olla ajettavuuteen ni en rupea vielä akselia vaihtaa vaan katselen nivelet ja säädän aurauksen.. Kiitos vastauksista Quote Link to comment
Mekanikko Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Noniin nythän tuon jo saikin talliin.. Taas jumissa toinen olka, miten tuon sais notkeaksi ilman uusia osia (nopeesti) kun meinaa olla kiire tämänkin kans.. Eli onnistuuko prässissä purku sit puhdistelu ja kasaan? Viimeksi notkistelin vaan wd40sellä purkamatta olkaa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Oisko rasvaprässi mitään? Eiks näissä oo nipat joka nivelessä? Quote Link to comment
Sakke Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 65 kupla kuulostaa olkatappikeulalta. Jos ei herkistelemällä ala liikkumaan, ei muutaku osiksi. Quote Link to comment
Mekanikko Posted August 13, 2013 Author Share Posted August 13, 2013 65 kupla kuulostaa olkatappikeulalta. Jos ei herkistelemällä ala liikkumaan, ei muutaku osiksi. On toki olkatappikeula, otinkin jo illalla irti, pitänee prässäillä osiksi ja tutustua.. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Kyllähän olkatappi keulankin saa jumiin jos kirii sidepultit liian tiukkaan eli kiristys vain sen verran että välykset katoaa. Ja tietenkin kunnon rasvaus vaseliinilla. Tämä varmaankin vaikuttaisi lähinnä keulan jäykkyyteen korkeus suunnassa eikä ohjauksen jäykkyyteen. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Miten olkatappia kiristetään? Kenties kyse sidepulteista? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Miten olkatappia kiristetään? Kenties kyse sidepulteista? Turhan hopusti kirjoitin. Editoin vähän tuumailujani :) Quote Link to comment
Mekanikko Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Tuli käytyä tallissa:niinhän se oli kuten epäilinkin, prässissä purin paketin ja siellähän oli pieniä jälkiä heloissa. Puhdistus, kevyt hionta ja kasaus. Nyt toimii hyvin, en siis saanut edes väljäksi :) Se on tieten tuo ajan hammas purrut kun tämä auto on enempi seissyt paikallaan kun liikkunut.. Pitäähän nuo vaihtaa uusiin nuo helat ja tapit vaan ei tässä keskellä kesää jouda niitä kalvaamaan.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.