Guest rambe80 Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Vaihtelin tuossa rantakirppuun vetoaksen stefan koska tiputti lootaöljyä mutta vuoto edelleen jatkuu... kysymys kuuluukin onkohan nyt stefa oikein päin vai mikä tota nyt vaivaa, tuliko se jousella oleva stefa jousi sisään päinän vai ulos päin. mielestäni purkaessa oli sisään päin ja samoin päin laitoinkin. Quote
MU Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Kyllä stefa varmasti oikein päin on mutta vaihdoitko myös siellä olevat o-renkaat? Ja mistä välistä sitä öljyä tulee? Quote
x-pj Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Ja tuliko mutteri riittävän kireälle? Muistaakseni 36 kgm tai 350 NM. Quote
Guest rambe80 Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 niin en varmaan niin kireälle kun ei oo momentti avainta, ai se mutterikin vaikuttaa asiaan? niin laakerilta asti on kaikkipaketin tiivisteet uudet ja eikös se laakerin pidäkin olla öljy voitelussa... Quote
aki Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Oliko hyvälaatuinen tiiviste? Eihän se vaurioitunut asennuksessa? Jos kaikki ok niin kannattaa tutkia onko vetari suora, pieni vinous aiheuttaa jo sen ettei tiiviste pidä. Quote
Geronimo Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Mulla teki pitkään samaa eli vuoti vaikka vaihteli miten stefat ja o-renkaat. Lopen tiistaina paljastui syyksi rumpu jota joku oli joskus ennen mua laikannut tai lyhentänyt n. 2-3mm. Muiden osien mukana tuli tiistaina Neoretrolta käytetty rumpu joka lopetti vuodot. Ja vielä kertausta: 1. Oikea järjestys ja holkit oikeinpäin. 2. Riittävän kireälle (Ilman momenttiavainta minä 80kg ja vääntövarsi n. 50-60cm sopivasti sen päällä hytkytellen kireälle) Ja vielä se järjestys; Quote
Guest rambe80 Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 moposportista ostettu, taisin 5km käydä ajaa ja paikallaan ollessa huomasin että taas oli vanteelle tippoja tullu. jos se kerta stefa on oikein päin teidänkin mielestä niin jos sitä napaa kokeilis kiristää. oiskohan siinä alfameerin kirjassa kuvia jos hommais sellasen. ton kuvan näin mutta ei näy tarkkaa kummin päin stefa on. rumpu on vaihdettu uuteen 5 vuotta sitten... Quote
Geronimo Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Eli se puoli missä näkyy kiristysjousi stefasta tulee laatikkoa päin ja umpinainen osa stefasta tulee ulospäin kiinnitysmutteria kohti. Menihän stefa perille kanteen? Quote
Guest rambe80 Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 on se sitten oikein päin. kyllä se stefa naputeltiin vanhalla stefalla pohjaan, sehän ei mee niin syvälle että tuo öljynohjauslevy lukittuu siihen kanteen vaan jää sillai väljästi stefan ja kannen väliin. Quote
Geronimo Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 on se sitten oikein päin. kyllä se stefa naputeltiin vanhalla stefalla pohjaan, sehän ei mee niin syvälle että tuo öljynohjauslevy lukittuu siihen kanteen vaan jää sillai väljästi stefan ja kannen väliin. Näin teen itekkin, tuntus siltä et mutteria kireemmälle jos o-renkaan pääle tuleva holkki on oikeinpäin. edit: monikosta yksiköksi... Quote
x-pj Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 Kiristä se mutteri ja jos sen jälkeen vuotaa, niin voi ihmetellä muuta. Metrin vääntövarsi ja sitä koko painollaan painaa, niin on suunnilleen sopivan kireällä. Ei se niin tarkkaa ole, että tarviis momenttiavainta hommata. Älä laita käsi- tai muuta jarrua päälle kun kiristät. Se voi estää rummun liikkumisen. Quote
Guest rambe80 Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 no perskeles, huomenna heti kun herää niin vääntelee. kiitosta näistä ohjeista kaikille. katsotaan miten käy. Quote
Guest rambe80 Posted July 14, 2013 Posted July 14, 2013 tais onnistua kiristimällä mutteria, testilenkkiä ajeltu eikä ole tiputellu. Quote
nyki Posted September 25, 2022 Posted September 25, 2022 Kannattaako/tarvitseeko öljyjä laskee vaihteistosta pois, kun alkaa stefoja vaihtamaan? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.