Jump to content

Vetoakselin stefa?


Guest rambe80

Recommended Posts

Guest rambe80

Vaihtelin tuossa rantakirppuun vetoaksen stefan koska tiputti lootaöljyä mutta vuoto edelleen jatkuu...

kysymys kuuluukin onkohan nyt stefa oikein päin vai mikä tota nyt vaivaa, tuliko se jousella oleva stefa jousi sisään päinän vai ulos päin. mielestäni purkaessa oli sisään päin ja samoin päin laitoinkin.

Link to comment
Guest rambe80

niin en varmaan niin kireälle kun ei oo momentti avainta, ai se mutterikin vaikuttaa asiaan? niin laakerilta asti on kaikkipaketin tiivisteet uudet ja eikös se laakerin pidäkin olla öljy voitelussa...

Link to comment

Mulla teki pitkään samaa eli vuoti vaikka vaihteli miten stefat ja o-renkaat. Lopen tiistaina paljastui

syyksi rumpu jota joku oli joskus ennen mua laikannut tai lyhentänyt n. 2-3mm.

Muiden osien mukana tuli tiistaina Neoretrolta käytetty rumpu joka lopetti vuodot.

 

Ja vielä kertausta:

1. Oikea järjestys ja holkit oikeinpäin.

2. Riittävän kireälle

(Ilman momenttiavainta minä 80kg ja vääntövarsi n. 50-60cm sopivasti sen päällä hytkytellen kireälle)

 

Ja vielä se järjestys;

post-982-13888368428028_thumb.jpg

Link to comment
Guest rambe80

moposportista ostettu, taisin 5km käydä ajaa ja paikallaan ollessa huomasin että taas oli vanteelle tippoja tullu. jos se kerta stefa on oikein päin teidänkin mielestä niin jos sitä napaa kokeilis kiristää. oiskohan siinä alfameerin kirjassa kuvia jos hommais sellasen. ton kuvan näin mutta ei näy tarkkaa kummin päin stefa on. rumpu on vaihdettu uuteen 5 vuotta sitten...

Link to comment
Guest rambe80

on se sitten oikein päin. kyllä se stefa naputeltiin vanhalla stefalla pohjaan, sehän ei mee niin syvälle että tuo öljynohjauslevy lukittuu siihen kanteen vaan jää sillai väljästi stefan ja kannen väliin.

Link to comment
on se sitten oikein päin. kyllä se stefa naputeltiin vanhalla stefalla pohjaan, sehän ei mee niin syvälle että tuo öljynohjauslevy lukittuu siihen kanteen vaan jää sillai väljästi stefan ja kannen väliin.

 

Näin teen itekkin, tuntus siltä et mutteria kireemmälle jos o-renkaan pääle tuleva holkki on oikeinpäin.

 

edit: monikosta yksiköksi...

Link to comment

Kiristä se mutteri ja jos sen jälkeen vuotaa, niin voi ihmetellä muuta. Metrin vääntövarsi ja sitä koko painollaan painaa, niin on suunnilleen sopivan kireällä. Ei se niin tarkkaa ole, että tarviis momenttiavainta hommata. Älä laita käsi- tai muuta jarrua päälle kun kiristät. Se voi estää rummun liikkumisen.

Link to comment
  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...