Zamppa Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Jostain ongelmasta kun pääsee niin toinen odottaa... Kuplassa vakio laatikko ja hiukan vahvempi uusi Empi kytkinpaketti. Paikaltaan kun lähtee varovasti kytkimellä luistattaen alkaa aika kova jurnutus laatikosta. Ihan joka kerta ei tule mutta lähes aina. Ääni saattaa jäädä vaimeampana vielä kytkimen takaisin pohjaan painettaessakin. Vaihteet menee normaalisti jne. Ääni on voimakas jyristävä. Voiko painelaakeri oireilla näin vai onko laatikossa vika? Quote Link to comment
x-pj Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Et maininnut, kuuluuko ääntä kytkin ylhäällä ajettaessa. Jos ei ajossa kuulu ääntä, niin tuskin vaihteistossa on vikaa. Onko kytkinasetelma ja painelaakeri samaa paria? Laakereita on kahta eri tyyppiä ja asetelma tulee olla sen mukainen. Joskus asetelmaa paikalleen asentaessa se saattaa jäädä vinoon suhteessa vauhtipyörään. Eli ei mene ihan pohjaan joka puolelta. Sillon ravistaa vaikka kaikki osat olis ehyitä. Quote Link to comment
Zamppa Posted July 12, 2013 Author Share Posted July 12, 2013 Ajossa ääntä ei tule. Laakeri ja kytkin on samaa paria, ilman keskirengasta oleva kytkin. Pitää varmaan ottaa asetelma vielä irti laittaa uudestaan paikalle. Löytyykö Salon seudulta keltään ensi viikolla lainattavaksi kunnon kytkimenkeskitystyökalua? Ostin sellaisen nettikaupasta ja olikin muovista tehty eikä mun mielestä oikein tee tehtäväänsä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Keskitystyökalu kannattaa purkaa pois vanhasta risasta vaihdelaatikosta niin ei tartte pelata muovisten tappien kanssa. Quote Link to comment
multanen Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Voisko kytkinakselin silmälaakeri vauhtipyörässä olla jotenkin rikki..? Quote Link to comment
NordBling Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Eihän keskitystyökalulla oo muuta merkitystä että saa levyn keskelle ja laatikon kytkinakselin kerran siitä läpi. Ekan kerran ku painat kytkinpoljinta ni levy asettuu just siihen mihi kytkinakselin laakerin ja silmälaakerin väljyydet antaa tilaa. Itellä keskitystyökaluna MiniMaglite mut saa sitäi lainata :-) Kuulematta ja ilman perstuntumaa melko vaikee sanoo, mut vika voi olla moottorin/laatikon puslissa, vauhtipyörässä, kytkinlevyssä, silmälaakerissa jne... Mulla pitää kummallista ääntä kuplassa koska vauhtipyörä on sorvattu mut pintaa ei oo karhennettu hiomalla. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Eihän sen 100% keskellä tarvitsekkaan olla mutta siinä vaiheessa kun joutuu konetta ottamaan uudestaan alas kun ei vain uppoa lootaan kun levy ahdistaa rupeaa miettimään että olisiko se sittenkin ollut kiva laittaa varmasti keskelle eikä vain sinnepäin. Quote Link to comment
NordBling Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Siihen on toi taskulamppu riittäny viimeset viiskyt kertaa vallan mainiosti :-) Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Siihen on toi taskulamppu riittäny viimeset viiskyt kertaa vallan mainiosti :-) Ja sit kun sattuu se yks kohdalleen missä levy vähän ahistaa :) Quote Link to comment
Marko Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 sopiva puutikku on ajanut asiansa keskitystyökaluna mainiosti. Aiheeseen palaten onhan sulla kytkinvaijerin suojakuoressa mutka siellä looton vieressä jos ei oo niin siinä vika. Quote Link to comment
Zamppa Posted July 13, 2013 Author Share Posted July 13, 2013 Aiheeseen palaten onhan sulla kytkinvaijerin suojakuoressa mutka siellä looton vieressä jos ei oo niin siinä vika. Mutka on vaijerin kuoressa mutta pitää nyt vielä tarkistaa kuinka paljon. Kytkin ja vaihteet toimii hyvin mutta jyrinä on kova. Quote Link to comment
Zamppa Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Kone oli taas kerran irti ja asetelma on kunnolla kiinni, mistään ei löydy jälkiä että olisi kahnannut kiinni. Kytkinvaijerin mutkaa loivensin. Kone takaisin kiinni ja muutama eka kokeilu eteen ja taakse ilman ääniä mutta sitten sama ääni palasi kun lähtee varovasti eteen tai taakse. Kertokaas "laatikkovihreälle" missä toi silmälaakeri on ja pystyykö vaihtamaan laatikkoa irroittamatta? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Kone oli taas kerran irti ja asetelma on kunnolla kiinni, mistään ei löydy jälkiä että olisi kahnannut kiinni. Kytkinvaijerin mutkaa loivensin. Kone takaisin kiinni ja muutama eka kokeilu eteen ja taakse ilman ääniä mutta sitten sama ääni palasi kun lähtee varovasti eteen tai taakse. Kertokaas "laatikkovihreälle" missä toi silmälaakeri on ja pystyykö vaihtamaan laatikkoa irroittamatta? Jos tarkoitat nyt vauhtipyörän pultin sisällä olevaa neula laakeria niin sen kyllä pystyy vaihtamaan ilman laatikkoa irroittamatta kun on koneessa kiinni. Quote Link to comment
Zamppa Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Ok, no jos aiemmat vastaajat tarkoitti sitä niin sekin on uusi kun kone just rakennettu. Alkaa tuntua siltä että lyön läjään ja käyn leimalla. Kovaa ajoa ja katsotaan mistä repeää...:-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.