Guest Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Morjens, Rengasvalinta on edessä ja kovasti tahtoo suosia Suomalaista. Nuo Nokian Hakkat on pärjänneet ihan hyvin rengastesteissäkin. Oon tähän asti lähinnä lueskellut näistä mm. täältä blogista: renkaiden valinta, mutta kaipaisin kokemuksia ihan "oikeilta ihmisiltä". Hakka Green olis nyt varmaan ykkösenä vaihtoehdoista. Quote Link to comment
JM Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Mulla on Mokian talvirenkaat mitkä on tehty Venäjällä. Että se Suomalaisuudesta. Suosittelen tutustumista Syron renkaisiin. Quote Link to comment
ARTO Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Kesärenkailla ja kesäkeleillä ei ole niin tarkkaa onko testivoittajat alla. Rengas enemmänkin muiden mieltymysten mukaan. Hiljaisuus/uraherkkyys ja rullaavuus monille tärkeitä tekijöitä. Rengastesteissä vahvasti painotetun märkäkelin erot saa muuten hyvät renkaat monesti vaihtamaan sijoitusta hurjastikin. Kiva ja mukavavasti ajettava rengas voi huonohkon märkätuloksen johdosta saada murska-arvostelun vaikka perusajossa rengas toimii hienosti jne... Suurin osa ajoista ajetaan kuitenkin kuivalla ja pitävällä asfaltilla tai hiukan kostealla asfaltilla. Monen millin paksuisessa vesipatsaassaa harvemmin ajetaan, kuten testeissä tehdään. Talvirenkaissa onkin sitten toinen juttu, kitka on aina lumi/jääpinnalla rajallinen ja sen johdosta esim nokian renkaat talvinastoissa monien suosikki ja suositeltavakin vaikka monesti melumittausten kauhein rengas Se mitä yritän sanoa, kesärenkaiden valinnassa rengastestien sijoitukset ei ole niin kriittisen tärkeä valintakriteeri kuin talvirenkaissa. Nyt on itsellani ajossa ( kesärenkaat )olevissa autoissa Dunloppia, Bridgestonea, hankookkia ja nankangia ja hyvin noilla näyttäs pärjäävän. Talvirenkaiden suhteen olen kriittisempi aiemmin kerrotuista syistä johtuen. Quote Link to comment
Guest Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Kiitti vastauksista. Tuota mietin itsekkin, että noita "ääriolosuhteita" on aika harvoin ja niiden vaaroja voi pitkälti välttääkkin jo ihan vauhdin hidastamisella. Tuo tiepalvelu takuu tosin on ihan kiinnostava.. voi olla tietysti että kun on sen verta laaturenkaat niin ei pitäisi tulla tarvetta jollei naulaan aja! Quote Link to comment
SePi Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Onko tämän jälkeen kirkastunut kenellekään mitä 185 - 195/65-15 sarjan renkaita voi suositella ja mitä ei. Vannekoko on 5,5". Tuota vesiliirtoherkkyyttä minun mielestäni ei nimenomaan kuplassa voi sivuuttaa, koska keula on jo muutenkin keveä. Mitä sanovat urhomiehet? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Meidän urhossa pyörii edessä tämä ja hyvin pitää sekä kuivalla, että märällä radalla. Korkeamman profiilin renkaan kokeilu ei edes käynyt mielessä... http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=16505490.136.31094&sowigan=So&Breite=185&Quer=55&Felge=15&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Toyo&ranzahl=4&tyre_for=&Herst=Toyo&sort_by=&rsmFahrzeugart=PKW&Label=G-C-71-3&details=Ordern&typ=R-119025 Quote Link to comment
jmatto Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Tuossa vesiliirtoasiassa taitaa olla niin että mitä kapeampi rengas sen paremmin sietää vettä alleen ennen kuin irtoaa, pintakuvio on sitten vasta toissijainen asia. Olettaen tietysti että pintaa on saman verran. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Meillä on urtsissa ainoastaan kuivan pitokokemuksia, märällä meillä ei oo koskaan ollut yhtään pitoa. Märän kelin renkaiksi voin olla vapaasti suosittelematta esim. Hankook Z212 RS2 ja Kumho ecsta-xs-ku36 -renkaita, molemmilla auto on ollut radalla märällä jokseenkin enemmän vesiliirrossa kun tiessä kiinni. Meillä tietty voi vaikuttaa esim. se että jarrutuksissa maavara on pitkältä matkalta jokseenkin olematon. Nuo molemmat renkaat ovat muuten kuivalla olleet ihan erinomaiset ja pitoa hurjasti. Käyttöautoissa oon suosinut testien sitä kärkirengasta joka on ollut hiljaisin, nyt just alla Goodyearit eikä ole pahaa sanottavaa. Niitä saa englannista usein halvemmalla, nopeammin ja ainakin merkittävästi vähemmällä vaivalla kuin lähteä kiertelemään prkl kaikki rengaspuljut. ...josta tuli vielä mieleen - viime syksynä laitoin nastarenkaista kyselyn kahdeksaan rengasliikkeeseen Joensuussa. Kuusi vastasi samana päivänä ja ostin sekä halvimmasta että myös ainoasta joka sanoi "hyllyssä on tuu vaihtamaan". Vähän painoi päätöksessä myös se, että kun ruokatunnilla piti muutenkin käydä niin siellä oli lisäksi makkaratarjoilu. Quote Link to comment
SePi Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Näyttääkin olevan vielä niin, että jos tahtoo tai joutuu päätymään 175/60-15 kokoon edessä, niin valinta tunnetuista menestyjistä jääkin vain muutamaan. Nykyautoihin 16" ja 17" tuntuu olevan lähtökohta kaikelle sporttisemmalle. 15" vanteelle ei taas tee mieli laittaa alle 60 profiilisia ihan ulkonäkö- ja mittarivirhesyistä. Oon silti sitä mieltä, että renkaalla on hyvässäkin autossa todella paljon merkitystä, saati tällaisessa kiesissä jota yrittää saada edes hieman hallittavammaksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.