Guest Toheltaja Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Eli jos ootte laittanu kuplan irssin junikseen niin miten takapään iskarin yläpään kiinnitys sujuu ihanasti 15min työllä per puoli? Nyt ku näyttää että iskari menis suoraan runkopalkkilinjan sisään, mikä ei ihan helpoimmasta asennuspäästä ole. Tietenkin vois nyt enshätään kiskasta pitkän pultin tukivarresta läpi, iskari sihin poteron ulkopuolelle kylkeen jolloin sais yläpäänkin palkin sisäpuolelle kiinni. Jos on sujuvia kuvia aiheesta niin linkittäkää perään, ei ehdi nettiä selaamaan kännykällä autoa ajaessa riittävästi... Quote
PZQ Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Itse värkkäilin orkkis kiinnitys kohdasta, kiinnikkeen verran taakse päin pox. Ja ylälenkki mahdollisimman lähelle runkopalkkia. Ja alalenkin simmailee siten, ettei iskari ota tukivarteen kyljestä kiinni. Tsuumailuihin ja hämmästelyyn meni vartti jos toinenkin.. Mutta jos kuvista tolkkua saa, niin ihmettelen jos ei vartissa hommaa kopioi :) Kuvissa kolmostyypin tukivarret, mutta alakiinnikkeen paikka ilmeisesti samassa kuin kuplan? -Pete- Quote
Guest Toheltaja Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 no tosa ny on 944 varret alla, ja sen verran matala ettei mahdu tolleen laittaa iskaria, eikä oikeen ehdi enää repimään irti noita tukivarsia ja siirtämään tuota alapään kiinnitystä ulommas tai sisemmäs. Ehkä talven aikana sitten ehtiis... Ja tossa on vielä tehty kuplalevynen tuo takapää, eli jousilatan ja tukivarren välissä on joku 20mm tilkepalaa. ja vaikka oiskin ulompana niin silti ei oikeen sovi noin laittamaan iskaria. Näemmä ei mahdu kyllä sisäpuolellekaan fiksusti ku vetari tulee tielle - keletana :( Quote
PZQ Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Ota tilke pois ja laita pallon vetarit, tukivarret latan toiselle puolen,, etc niin mahtuu noin.. Ja saat silti niin matalaksi, ku runko antaa myöten (tukivarret runkoon kiinni) -Pete- Quote
Hebster52 Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Slambulancen blogissa oli muistaakseni silleen että iskarin alapään kiinnitysputki napattiin irti ja sovitettiin takaisin silleen että saatiin järkevä yläkiinnityskohta ottamatta vetareihin. Quote
Guest Toheltaja Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 niin se on mokoma tehtävä, ei millään mitoituksella oikeen näytä istuvan. Tuo lootan eteenpäin vienti vielä hankaloittaa hommaa :/ Leveemmäks en perää ala tekemään, tää on eka missä on kuplan varret, kaikki muut proggikset on tehty pallon varsilla tai kavennetuilla sellaisilla. Noita jos tuo sen 40mm ulommas niin ei sovi enää vanteet millään. Quote
jori Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Mä siirsin niitä iskarin kiinnitys judansseja tukivarren päässä himpun enemmän ulospäin ja lähemmäs tukivartta, niin kuitenkin ettei iskari osu tukivarteen. Samalla tein uuden yläkiinnikkeen niin lähelle ku uskalsi pitkittäis palkkia. Katsoin et milli peliä kun jos tulee ostettua uudet nivelet ja niissä läskimmät suojakumit niin tiukoille menee ettei osu iskariin...pzq:n kuvista poiketen käänsin yläpään kannaketta menosuuntaan jonkun verran kallelleen kun madallettuna tuppaa iskari mennä melkoiseen kulmaan.. Quote
eturauhanen Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 elieli...jos on IRS kuplalodju + 944 tukivarret niin joutuuko siirtelemään tukivarressa iskarin ala kiinnityspaikkaa vai riittääkö pelkkä yläpään kiinnikkeen siirto? Quote
Guest Toheltaja Posted December 3, 2013 Posted December 3, 2013 riippuu ootko tehny perän millä leveydellä, Jos kuplamitoituksella niin joutuu siirtelemään mikäli haluaa hyvin tehdä. Tällöin muunmuassa jousilattojen ja tukivarsien väliin tulee spacer. Jos taasen teet niin että sisemmät korvat on ulompana ja ilman spaceria niin tilanne on hieman parempi, mutta jos matalan auton haluaa niin ei hyvä silloinkaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.