Jump to content

kuplan IRS junikseen, iskarin kiinnitysvinkkejä


Guest Toheltaja

Recommended Posts

Guest Toheltaja
Posted

Eli jos ootte laittanu kuplan irssin junikseen niin miten takapään iskarin yläpään kiinnitys sujuu ihanasti 15min työllä per puoli?

 

Nyt ku näyttää että iskari menis suoraan runkopalkkilinjan sisään, mikä ei ihan helpoimmasta asennuspäästä ole. Tietenkin vois nyt enshätään kiskasta pitkän pultin tukivarresta läpi, iskari sihin poteron ulkopuolelle kylkeen jolloin sais yläpäänkin palkin sisäpuolelle kiinni.

 

Jos on sujuvia kuvia aiheesta niin linkittäkää perään, ei ehdi nettiä selaamaan kännykällä autoa ajaessa riittävästi...

Posted

Itse värkkäilin orkkis kiinnitys kohdasta, kiinnikkeen verran taakse päin pox.

Ja ylälenkki mahdollisimman lähelle runkopalkkia.

Ja alalenkin simmailee siten, ettei iskari ota tukivarteen kyljestä kiinni.

 

Tsuumailuihin ja hämmästelyyn meni vartti jos toinenkin..

Mutta jos kuvista tolkkua saa, niin ihmettelen jos ei vartissa hommaa kopioi :)

 

Kuvissa kolmostyypin tukivarret, mutta alakiinnikkeen paikka ilmeisesti samassa kuin kuplan?

 

-Pete-

 

post-3326-13888368863134_thumb.jpg

post-3326-13888368862498_thumb.jpg

post-3326-13888368863283_thumb.jpg

Guest Toheltaja
Posted

no tosa ny on 944 varret alla, ja sen verran matala ettei mahdu tolleen laittaa iskaria, eikä oikeen ehdi enää repimään irti noita tukivarsia ja siirtämään tuota alapään kiinnitystä ulommas tai sisemmäs. Ehkä talven aikana sitten ehtiis...

 

Ja tossa on vielä tehty kuplalevynen tuo takapää, eli jousilatan ja tukivarren välissä on joku 20mm tilkepalaa. ja vaikka oiskin ulompana niin silti ei oikeen sovi noin laittamaan iskaria. Näemmä ei mahdu kyllä sisäpuolellekaan fiksusti ku vetari tulee tielle - keletana :(

Posted

Ota tilke pois ja laita pallon vetarit, tukivarret latan toiselle puolen,, etc niin mahtuu noin..

Ja saat silti niin matalaksi, ku runko antaa myöten (tukivarret runkoon kiinni)

 

-Pete-

Posted

Slambulancen blogissa oli muistaakseni silleen että iskarin alapään kiinnitysputki napattiin irti ja sovitettiin takaisin silleen että saatiin järkevä yläkiinnityskohta ottamatta vetareihin.

Guest Toheltaja
Posted

niin se on mokoma tehtävä, ei millään mitoituksella oikeen näytä istuvan. Tuo lootan eteenpäin vienti vielä hankaloittaa hommaa :/ Leveemmäks en perää ala tekemään, tää on eka missä on kuplan varret, kaikki muut proggikset on tehty pallon varsilla tai kavennetuilla sellaisilla. Noita jos tuo sen 40mm ulommas niin ei sovi enää vanteet millään.

Posted

Mä siirsin niitä iskarin kiinnitys judansseja tukivarren päässä himpun enemmän ulospäin ja lähemmäs tukivartta, niin kuitenkin ettei iskari osu tukivarteen. Samalla tein uuden yläkiinnikkeen niin lähelle ku uskalsi pitkittäis palkkia. Katsoin et milli peliä kun jos tulee ostettua uudet nivelet ja niissä läskimmät suojakumit niin tiukoille menee ettei osu iskariin...pzq:n kuvista poiketen käänsin yläpään kannaketta menosuuntaan jonkun verran kallelleen kun madallettuna tuppaa iskari mennä melkoiseen kulmaan..

  • 3 months later...
Guest Toheltaja
Posted

riippuu ootko tehny perän millä leveydellä, Jos kuplamitoituksella niin joutuu siirtelemään mikäli haluaa hyvin tehdä. Tällöin muunmuassa jousilattojen ja tukivarsien väliin tulee spacer. Jos taasen teet niin että sisemmät korvat on ulompana ja ilman spaceria niin tilanne on hieman parempi, mutta jos matalan auton haluaa niin ei hyvä silloinkaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...