Jump to content

Suuttimien arvonta 2x DRLA40


Recommended Posts

Koneessa tupla-DRLA 40mm, Engle 110, 1776cc. Paukuttelee tyhjäkäynnillä, ellei tyhjäkäyntisuuttimia avaa noin 10 kierrosta auki. Veikkaisin siis, että on laihalla. En ole vielä tsekannut tulppia, ja lambdaa ei tässä autossa ole.

 

Tällä hetkellä kaasareissa on:

- 32mm kurkut

- 142 pääsuuttimet

- 52 tyhjäkäyntisuuttimet

- 9164.4 seosputket

 

Kone on pakussa, ja muuten tuntuu pienen koeajelun perusteella ihan hyvältä. Yli 5000 kierrosta kone tuskin näkee juuri koskaan. Mitäs arpoisitte sopiviksi suuttimien arvoiksi?

Link to comment

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7558-tuplien-suuttimista-ja-kurkuista/

 

Ymmärsinhän oikein ja kyseessä on nurkkakaasarit, eli 2 kpl moisia lorttoja?

 

Itselläni oli tuollaiset hyvin samanmoisessa koneessa, ja ulkomuistista en muista pääsuuttimia (pitää illalla tarkastaa, mutta olisikohan olleet 130), muut olivat 32 sisäkurkut, 60 tyhjäkäynti ja seosputki 2. Omaani en saanut kunnolla toimimaan pienemmällä tyhjäkäyntisuuttimella kuin tuo 60.

Link to comment

Jep tyhjäkäyntisuutinta vaan isommalle. 52 -> 60 muutos on jo tosi iso kun vaikutus menee pinta-alan mukaan:

 

52: 0,21mm2

60: 0,28mm2

 

Eli seos rikastuu 33%, ei pelkästään "52 -> 60 = 15%". Samasta syystä "kympin lisääminen" pääsuuttimeen ei tuota lähellekään niin dramaattista vaikutusta.

Link to comment

Ei ollut muistiin luottamista, mulla oli siis seuraavanlainen setuppi:

 

1835 cc / Scat C35 / 40mm imu 35.5 pako / pikkulaippanen kärmes:

 

Pääsuutin 140

Seosputki 9164.2.

Ilmasuutin 180

Tyhjäkäyntisuutin 60

Kiihdytyspumppu 40

Sisäkurkut 32

 

Näillä pelasi hyvin, nyt samat kaasarit kiinni hyvin samantapaisessa koneessa ja edelleen pelaa hyvin.

 

Dellorto kirjassa mainitaan tyhjäkäyntisuuttimen osalta, että VW kuplassa käytä aina suutinta 60.

Link to comment
Guest Pesone

miulla on 1835 kone ja näkee useastikin yli 7000rpm, eli aika erityyliset koneet,

 

Pienemmillä kuin 80 tyhjäkäynti suuttimillä en oo saanut kunnolla toimimaan, 70 toimi, mut oli seosruuvit melkein jo auki kokonaan...

noi luvut johtuu varmaan hyvinkin pitkälti siitä, että kone alkaa olemaan jo aika lopussa, kun sitä ei meinaa enää jaksaa käsineen pyörittää kylmänä enää millään, joutuu ihan oikeesti vääntämään että saa sitä venttiilitkin säädettyä, taitaa olla lohko jo niin solmussa.

 

Miulla noi omat kaasarit ei oo kaikista parhaassa kunnossa, mut kone toimii tosi nätisti ja vetää läpi alueen hienosti nykyään, ku niitä alkukesästä säätelin useammankin tunnin, varmasti 10 tuntia säätöä tuli...

 

kaikista hienointa on ku kone toimii kunnolla se, että voi kaupungissa ajella 4 vaihteella ihan höyhenenkevyellä pintakaasulla ja kone ei ökellä ja röpellä yhtään... se on luksusta...

 

Eli ei aina voi ihan suoraan sanoa mikä toimii kenenkin koneessa, mut kyllähän näistä tietty aina suuntaa saa.

 

talvella koneen vaihto sit edessä ja aloitetaan kaikki säätäminen alusta, perk.....

 

miulta löytyy myös suutimetkin jos välttämättä haluut, mut moposport on siuta sen verta lähellä, et kannattaa varmaan käydä kipasemasta sieltä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...