Guest vehkis1983 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Eli mikä on järkevin tapa pienentää dekkikorkeutta? Kummasta päästä sylinteriputkea kannattaa otta siivu pois? Kyseessä siis aa 94x69 pyttysatsi. Kampura ihan vakio ristiinporattu 69mm, sekä veivit on ihan vakiot. Dekki tällä hetkellä 2,7mm, ja ajattelin sen johonkin 1.5mm tiputtaa. Silloin kun lohko avarrettiin noille isommille sylkyille, niin sylinterien vastepinnasta otettiin kyllä pieni siivu pois, mutta ei nähtävästi tarpeeksi.. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 94 on 1,6mm pidempi ku muut syltyt. Kiikuta lohko takas koneistamoon, niin saat homman parhaiten kuntoon. Nii ja mittasithan molemmilta puolilta dekit. Mittasithan? Vakio heitto jokusen kympin, parhaimmillaan ollu 0,7mm dekki eroa lohkon puoliskojen välillä.... Quote Link to comment
Guest Pesone Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 joo 0,5 on miullakin eroa noissa, eli niiden kanssa kannattaa olla tarkkana... Itselläni on toisella puolella vaan 0,5 shimmit. Oon lyhentänyt aikaisemmin pyttyä yläpäästään, onnistuu hyvin jos kantta ei ole paljoa laskettu, eli koe kasaamista vaaditaan. Quote Link to comment
JM Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Yläpää on helpompi. Paree olis jos lohkosta ottas siivun. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Jep, kaikki pytyt kävin läpi, ja ihan sama dekki oli kaikissa. Ei kyllä kiinnosta alkaa yhtään tuota lohkoa enää halkaisemaan, ku siellä on kaikki romut jo paikoillaan, joten sorvaushommiksi menee.. Voi perse, ku ois silloin tiennyt tuon, että 94 pytyt on tuon verran pidemmät, niin oisin sanonut sinne koneistamoon, että ottaa ihan huolella pois siitä lohkon kyljestä. Mutta mutta.. Itse taas meinasin tuolta alapäästä ottaa pois, juurikin sen takia, että ei tule ongelmia sitten tuon kannen kanssa. Se on kuitenkin vaan jotain 1.2 mm, mitä sieltä pitää ottaa pois, ja sen verran siellä alapäässä sitä olaketta ainakin löytyy. Ja kampikammio, mihin sitten pytyn helmat uppoavat ovat ainakin 20-30mm syvät, ja se pytyn helma ei lähelläkään tuota. Joten siinäkään ei tule mitään ongelmaa. Onko jotain jutska nyt mitä en hiffaa, vai miksi se on tuolta yläpäästä helpompi ottaa? Quote Link to comment
kari kittilä Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Jos meet sorvaamaan syliteriputkia, niin putken sisään pitää tehdä rautamötikkä mikä kiristetään putken läpi muuten putki räjähtää palasiksi kun sorvinterä koskee siihen. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Minä olen ottattanut materiaalia pois sylinterin alapäästä. Sorvarin mielestä se oli helpompaa kuin yläpäästä ottamien, sorviin kiinnityksen vuoksi. Eikä tarvitse passailla kannen kanssa. Mitään holkkeja ei sylinterin sisällä ole sorvauksen aikana ollut, mutta tiedä sitten minkälaisia materiaali eroja noissa sylintereissä on. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Minä olen ottattanut materiaalia pois sylinterin alapäästä. Sorvarin mielestä se oli helpompaa kuin yläpäästä ottamien, sorviin kiinnityksen vuoksi. Eikä tarvitse passailla kannen kanssa.Mitään holkkeja ei sylinterin sisällä ole sorvauksen aikana ollut, mutta tiedä sitten minkälaisia materiaali eroja noissa sylintereissä on. Näin minäkin tämän asian pienessä sairaassa mielessäni ajattelin :D Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Kampikammion puolittaminen ja uudelleenkasaaminen ei nyt ihan hirveä vaiva tässä vaiheessa olisi - miusta kun tää kuullostaa edullisimmin ja muutenkin mieltä lämmittäen kombinaatiolta "74mm uusi kampura ja millin rikat". Ei tarvitse koneistaa mitään, kone ei levene merkittävästi, dekki just hyvä ja ei tartte jo ensi kesänä avata :) Quote Link to comment
Guest Pesone Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Eipä tarvitse mitään rautoja tonne sisään kun sylinteriä sorvaa, ainakin 8 kpl putkia on miulla muokkaamisen kestäneet hienosti. Sen takia yläpäästä helpompi ottaa kun ei tarvii sorvata kun siitä putkenpäästä lastua pois... Jos alhaalta ottaa, niin pitä muistaa sorvata se olkapää samanverran ylemmäksi mitä on putkea lyhennetty. Quote Link to comment
Tutkija Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Onhan noit sylttyputkia tullu lyhennettyä parhaimmillaan 13mm per putki ja aina alspääst..ni säilyy jäähdytyspinta-ala paremmin kun alapäästä lyhentelee... samaten oksymiehet lyhentelee alapäästä ja vielä reilummin... paljon helpompi sieltä alapäästä on ottaa pois,muutaman millin lyhennykseen saakka ei tarvi kun sorvata vaan lyhyemmäksi.. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Eipä tarvitse mitään rautoja tonne sisään kun sylinteriä sorvaa, ainakin 8 kpl putkia on miulla muokkaamisen kestäneet hienosti. Sen takia yläpäästä helpompi ottaa kun ei tarvii sorvata kun siitä putkenpäästä lastua pois... Jos alhaalta ottaa, niin pitä muistaa sorvata se olkapää samanverran ylemmäksi mitä on putkea lyhennetty. No mulla kun tuo on lyhennys on niin minimaalinen, niin ei tarvitse kuin sitä olkapäätä ottaa se vajaa puoltoista milliä. En ajatellut siihen sylinteriputkeen koskea ollenkaan, kun se kerran mahtuu sinne kampikammioon sen verran syvemmälle menemään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.