Jump to content

kuplan irssitykseen kysymystä.


Recommended Posts

Onko kellään mittoja olemassa siitä mihin kohtaan CSP irssikäkkylät kuuluu liimata torsioputkeen? Ja onko jotain osviittoja niitten asennosta erittäin matalaksi tarkotettuun ajoasentoon niin että auraus pysyis viä jossain siedettävissä? Ja selvennän viä että erittäin matala ei oo 8cm vaan se on siinä 0-2cm tietämillä.

 

Ja onko kukaan laittanu kuplan jousilattoihin kolkin tukivarsia?

Link to comment

IRS:in korvake pitää olla oikeassa linjassa suhteessa jousilattaan, joten ei sitä voi mitenkä vain pyöritellä.

 

Auraus? Jos tarkoitit kampperia, niin sitä voi korjata sovittamalla tukivarret väärille puolille. Tosin en ymmärrä mitä väliä pyöräkulmilla on 0-2 cm maavaran kanssa.

 

Kolkin ja kuplan IRS tukivarsi on sama kalikka.

Link to comment

Onhan sillä väliä mihin asentoon sen työntää, koska sen kiinnikkeen asennon/kohdan muuttamalla saa aurausta pienemmäksi sillon kun tuki varsi on ääriasennossa. Eli jos sen hitsaa vakio kohtaan ja ajaa tosi matalana niin sillon tulee aurausta pyörälle samaan tapaan kuin heilurissa, mutta ei tosin niin paljoo. Ja kolkin tukivarret on muuten identtiset paitsi kiinnitysreijät eri kohdassa, tarkennan vielä että ne tukivarret mitkä on kolkissa "tupla"latalla.

Link to comment

Mieti nyt vähän kysymystäsi että mikä olisi täydellinen vastaus.

 

Jotain tyyliin siirrä ne 1cm 72,5 asteen kulmassa pohjoiseen.

 

Eli kokoa alustasi renkaineen päivineen haluamaasi korkeuteen ja siittä rupeat testaamaan mikä olisi sopiva kulma ja paikka. Ja myös lattojen kanssa pitää puljailla että kaikki saa about kuntoon.

 

Ja siinä suhteessa olet oikeassa että niiden paikkaa muuttamalla saat pyöränkulmia parannettua. Mutta jos oikeasti maata haluat viistää ja säilyttää auton melkein ajettavana niin nosta torsioputkeä ylöspäin.

Link to comment

Ilmajouset tulee, mutta lähinnä haen sellasta osviitta kohtaa tolle palikalle ja jos joku on sattunut asennoimaan noi semmoseen asentoon että liki pohjamaassa ei väännä hirmuisesti/ollenkaan tukivarren puslaa. Mittoina vissiin voi toimia iskaritolpan päästä mitattuna palikan ulkoreunaan ja korkeus asentoa mitattaessa esim suoraa ylöspäin torsioputkesta korkeimpaan kohtaan palikkaa. Pakkohan se lopuksi on kattoo pyörän kulmat oikein ennenkö sen lopullisesti liimaa.

Link to comment
  • 5 weeks later...

Onks kellään semmosta jigiä lainata/myydä/jotain? Tossa kun noita yritti asetella ja latat sen verran erilailla "vääntyny" ni meinaa mennä hankalaks. Eli jos jollain olis jigiä tohon irssitykseen niin olisin erittäin kiinnostunut.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Onkos tosta irssin tukivarren sisemmän kiinnikkeen paikasta edes jonkinlaista kuvaa että missä kohdassa sen pitäisi olla? Jigi on mutta on hieman epäselvää kumminpäin jigin pitää olla, eli onko sisemmän kiinnikkeen pultti vääntösauvan putken keskipisteen yläpuolella, eli onko koko kiinnike niinkuin yläviistoon hiukan?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...