UltraVW Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Eli lähes vakio kone 1200cc-1400cc 31 pict kaasarilla ja 009 jakajalla on ruvennut rötäämään. Tuntuu että, ei olisi kaikki hevoset tallissa. Vääntö on hävinnyt ja rupeaa nykimään/täristämään kaasua painaessa ? Pientä jäätämistä on kyllä imarissa ollut mutta, jos jäätäminen ei ole syynä niin mikähän sitten? Mihinkään säätöihin ei ole koskettu tms. Kone on kuin kävisi kylmänä koko ajan? Oisko kärjet kuluneet/sytkä pielessä tai tulpat? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Kannattaisi nyt varmaan alkaa selvittämään asiaa katsomalla sytkä ja vaihtamalla kärjet. Sit voi myös kurkata että räkäseekö kiihdytyspumppu kaasarin kurkkuun kun vääntää kaasua. Quote Link to comment
metake Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Tottakai se jäätäminen vaikuttaa, ja myös se jos kone käy kylmänä. Onko imuilman esilämmitys paikallaan? Onko koneessa termari ja läpät paikallaan ja toimiiko ne? Toisekseen 009 ja vakiokaasari ei ole ihan paras mahdollinen yhdistelmä, mutta jos se on aiemmin toiminut siedettävästi, niin tuskin vika siinä on, joskin se saattaa pahentaa oireita. Quote Link to comment
Guest pep Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 kannattaa tsekata venavälykset kans... Quote Link to comment
NO H2O Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Kärjet menneet aivan kiinni... Tai ainakin mulla ja eräällä toisella harrastajalla tuo oli syynä omituiseen käytökseen kesemmällä... Itse tekisisin semmoisen perushuoltoa syvällisemmän tarkastelun padalle, alkaen sieltä venttiileistä. Sitä myös ihmettelin kesällä että mistä tätä aivan hienoa kuparinväristä "hiekkaa" oikein tulee? Ilmeisesti bensalinjasta? Ei kait muualta... Edit: Mulla tuo 31pict ja 034 on taas toiminut ihan kivasti jo pari kesää... Myös niin että ajan aika rikkaalla seoksella. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Juu on esilämmitysputket paikallaan ja termari ja kaikki pellit yms. Tosiaan toiminut ihan jees 009 ja tolla kaasarilla joka on siis lähes uusi kuten jakajakin. Juu täytyy mennä kattomaan kärjet ja venat. Sit ettii jostain strobo joka toimii 6 voltilla kun entinen hajos. Ihan pintakaasulla kun ajaa ei nyökytä mutta kun antaa kaasua alkaa nylkyttämään ja ei oo oikein tehoja . Quote Link to comment
NO H2O Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Sit ettii jostain strobo joka toimii 6 voltilla kun entinen hajos. Ota 12v irtoakulla strobolle virtaa ja vain ohjaus 1sen tulpalta... Noin itse teen kun ei ole 6voltin stroboa... Quote Link to comment
UltraVW Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Sit ettii jostain strobo joka toimii 6 voltilla kun entinen hajos. Ota 12v irtoakulla strobolle virtaa ja vain ohjaus 1sen tulpalta... Noin itse teen kun ei ole 6voltin stroboa... Ok hyvä vinkki Quote Link to comment
UltraVW Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Olikos kärkiväli 0,40 ? Quote Link to comment
NO H2O Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Jep... Tulpissa sama, venoissa olen pitänyt 0.10-15... Quote Link to comment
hpa Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Kaasutin on 31 pict?. Jos on nelonen, niin hirveesti mättää kiihdytyspumppu kylmänä bensaa. 09 jakaja ei tähän kaasuttimeen sovellu ollenkaan. Osan seoksesta pitäisi nimenomaan mennä kiertopiirin kautta. Jos hirmu kylmänä käy, niin tunnin päästä taas jäätää, kun kastepiste saavutetaan. Lämpimällä ilmalla on saattanutkin moottori käydä. Tänään vaan Pukinmäen mäkkärille illalla, niin jyry päättää virallisen vian. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Taitaapi olla juurikin tuo pict-4, meen nyt tarkistaa, ei ollut pict-4, näin se muisti teki tepposet ja nyt pääsin tarkistaa kun kupla pihassa. Eli kaasari on 30-pict2 Quote Link to comment
UltraVW Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Vaihdoin kärjet ja säädin sytkää, kärjet olivat hapettuneet ja hieman kuluneetkin sekä kärkiväli oli mennyt todella pieneksi. Se auttoi hiukan mutta vieläkin vääntö puuttui, noh seuraavaksi tulpat jotka olivat aika nokiset ja valmiin näköiset. Sen jälkeen rupesi rokkaamaan taas kuin ennen. Vielä venojen säätö niin eiköhän se siitä taas... Quote Link to comment
UltraVW Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 Ja nyt se alkoi taas, eli aamulla töihin mennessä, rytkytti ja nyki ja paukutti putkessa, ei tehoja???? Mikähän nyt? Voisiko konkka olla menossa tai puola (pertronix puola)? Ne on ainoot jotka ei oo vaihdettu pyörijän ja kannen lisäksi ja ne näyttää ihan ok. Ok johtoja en oo vaihtanut, ne on pari vuotta vanhat taylor spirot ja vaikea uskoa että no olis jo valmiit. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Ja nyt se alkoi taas, eli aamulla töihin mennessä, rytkytti ja nyki ja paukutti putkessa, ei tehoja???? Mikähän nyt? Voisiko konkka olla menossa tai puola (pertronix puola)? Ne on ainoot jotka ei oo vaihdettu pyörijän ja kannen lisäksi ja ne näyttää ihan ok. Ok johtoja en oo vaihtanut, ne on pari vuotta vanhat taylor spirot ja vaikea uskoa että no olis jo valmiit. Vaihda se konkka ei oo kallis eikä ole hankala vaihtaa. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 Konkka vaihdettu ja rupesihan taas pelaamaan, syökö nää jotenkin toisiaan eli kun vaihtaa tulpat ja kärjet , konkka hajoo tms. eli pitääkö nää vaihtaa samaanaikaan ? Quote Link to comment
UltraVW Posted November 5, 2013 Author Share Posted November 5, 2013 Ongelmat jatkuu. Nyt ei pysy tyhjäkäynti vaan sammuu. Sulkuventtiili oli löysällä , kiristin, ei vaikutusta. Voisiko tuo olla rikki, ei nimittäin käy tyhjää yhtään? Quote Link to comment
Tanhis Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Ongelmat jatkuu. Nyt ei pysy tyhjäkäynti vaan sammuu. Sulkuventtiili oli löysällä , kiristin, ei vaikutusta. Voisiko tuo olla rikki, ei nimittäin käy tyhjää yhtään? Napsahtaako se kun laittaa virrat päälle? Quote Link to comment
UltraVW Posted November 5, 2013 Author Share Posted November 5, 2013 Juu napsahtaa eli vika ei liene siinä. Kun lähtee ajamaan käy tyhjänä jonkun aikaa, ja sitten sammuu. Ilmeisemmin ryyppy päällä käy tyhjää ja kun kone lämpiää se sammuu? Quote Link to comment
Tanhis Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Itse nyt en kauhea expertti näitten kaasarien kanssa ole mutta kuullostaisi siltä että sulla on tyhjäkäyntipiiri tukossa tms. Eli kun ryyppy menee kokonaan pois päältä niin tyhjäkäyntipiirin pitäisi ottaa homma kokonaan itselleen ja jos se ei toimi niin luonnollisesti auto sammuu. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 Minulla autto kadonneeseen tyhjäkäyntiin täältä luettu vinki pitää kunnon kierrokset ja käsi kaasarin imun päälle ja kun meinaa sammua käsi pois ja kaasua ettei ole käynnistys ongelmaa liiabensan takia, tuo imi ilmeisesti roskia kaasarista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.