Jump to content

Kupla rötää


Recommended Posts

Posted

Eli lähes vakio kone 1200cc-1400cc 31 pict kaasarilla ja 009 jakajalla on ruvennut rötäämään. Tuntuu että, ei olisi kaikki hevoset tallissa. Vääntö on hävinnyt ja rupeaa nykimään/täristämään kaasua painaessa ? Pientä jäätämistä on kyllä imarissa ollut mutta, jos jäätäminen ei ole syynä niin mikähän sitten? Mihinkään säätöihin ei ole koskettu tms. Kone on kuin kävisi kylmänä koko ajan? Oisko kärjet kuluneet/sytkä pielessä tai tulpat?

Posted

Kannattaisi nyt varmaan alkaa selvittämään asiaa katsomalla sytkä ja vaihtamalla kärjet. Sit voi myös kurkata että räkäseekö kiihdytyspumppu kaasarin kurkkuun kun vääntää kaasua.

Posted

Tottakai se jäätäminen vaikuttaa, ja myös se jos kone käy kylmänä. Onko imuilman esilämmitys paikallaan? Onko koneessa termari ja läpät paikallaan ja toimiiko ne?

 

Toisekseen 009 ja vakiokaasari ei ole ihan paras mahdollinen yhdistelmä, mutta jos se on aiemmin toiminut siedettävästi, niin tuskin vika siinä on, joskin se saattaa pahentaa oireita.

Posted

Kärjet menneet aivan kiinni...

 

Tai ainakin mulla ja eräällä toisella harrastajalla tuo oli syynä omituiseen käytökseen kesemmällä...

 

Itse tekisisin semmoisen perushuoltoa syvällisemmän tarkastelun padalle, alkaen sieltä venttiileistä.

 

Sitä myös ihmettelin kesällä että mistä tätä aivan hienoa kuparinväristä "hiekkaa" oikein tulee? Ilmeisesti bensalinjasta? Ei kait muualta...

 

Edit: Mulla tuo 31pict ja 034 on taas toiminut ihan kivasti jo pari kesää... Myös niin että ajan aika rikkaalla seoksella.

Posted

Juu on esilämmitysputket paikallaan ja termari ja kaikki pellit yms. Tosiaan toiminut ihan jees 009 ja tolla kaasarilla joka on siis lähes uusi kuten jakajakin. Juu täytyy mennä kattomaan kärjet ja venat. Sit ettii jostain strobo joka toimii 6 voltilla kun entinen hajos.

Ihan pintakaasulla kun ajaa ei nyökytä mutta kun antaa kaasua alkaa nylkyttämään ja ei oo oikein tehoja .

Posted
Sit ettii jostain strobo joka toimii 6 voltilla kun entinen hajos.

 

Ota 12v irtoakulla strobolle virtaa ja vain ohjaus 1sen tulpalta... Noin itse teen kun ei ole 6voltin stroboa...

Posted
Sit ettii jostain strobo joka toimii 6 voltilla kun entinen hajos.

 

Ota 12v irtoakulla strobolle virtaa ja vain ohjaus 1sen tulpalta... Noin itse teen kun ei ole 6voltin stroboa...

 

Ok hyvä vinkki

Posted

Kaasutin on 31 pict?. Jos on nelonen, niin hirveesti mättää kiihdytyspumppu kylmänä bensaa. 09 jakaja ei tähän kaasuttimeen sovellu ollenkaan. Osan seoksesta pitäisi nimenomaan mennä kiertopiirin kautta. Jos hirmu kylmänä käy, niin tunnin päästä taas jäätää, kun kastepiste saavutetaan. Lämpimällä ilmalla on saattanutkin moottori käydä. Tänään vaan Pukinmäen mäkkärille illalla, niin jyry päättää virallisen vian.

Posted

Taitaapi olla juurikin tuo pict-4, meen nyt tarkistaa, ei ollut pict-4, näin se muisti teki tepposet ja nyt pääsin tarkistaa kun kupla pihassa. Eli kaasari on 30-pict2

Posted

Vaihdoin kärjet ja säädin sytkää, kärjet olivat hapettuneet ja hieman kuluneetkin sekä kärkiväli oli mennyt todella pieneksi. Se auttoi hiukan mutta vieläkin vääntö puuttui, noh seuraavaksi tulpat jotka olivat aika nokiset ja valmiin näköiset. Sen jälkeen rupesi rokkaamaan taas kuin ennen. Vielä venojen säätö niin eiköhän se siitä taas...

  • 3 weeks later...
Posted

Ja nyt se alkoi taas, eli aamulla töihin mennessä, rytkytti ja nyki ja paukutti putkessa, ei tehoja???? Mikähän nyt? Voisiko konkka olla menossa tai puola (pertronix puola)? Ne on ainoot jotka ei oo vaihdettu pyörijän ja kannen lisäksi ja ne näyttää ihan ok. Ok johtoja en oo vaihtanut, ne on pari vuotta vanhat taylor spirot ja vaikea uskoa että no olis jo valmiit.

Posted
Ja nyt se alkoi taas, eli aamulla töihin mennessä, rytkytti ja nyki ja paukutti putkessa, ei tehoja???? Mikähän nyt? Voisiko konkka olla menossa tai puola (pertronix puola)? Ne on ainoot jotka ei oo vaihdettu pyörijän ja kannen lisäksi ja ne näyttää ihan ok. Ok johtoja en oo vaihtanut, ne on pari vuotta vanhat taylor spirot ja vaikea uskoa että no olis jo valmiit.

 

Vaihda se konkka ei oo kallis eikä ole hankala vaihtaa.

Posted

Konkka vaihdettu ja rupesihan taas pelaamaan, syökö nää jotenkin toisiaan eli kun vaihtaa tulpat ja kärjet , konkka hajoo tms. eli pitääkö nää vaihtaa samaanaikaan ?

Posted

Ongelmat jatkuu. Nyt ei pysy tyhjäkäynti vaan sammuu. Sulkuventtiili oli löysällä , kiristin, ei vaikutusta. Voisiko tuo olla rikki, ei nimittäin käy tyhjää yhtään?

Posted
Ongelmat jatkuu. Nyt ei pysy tyhjäkäynti vaan sammuu. Sulkuventtiili oli löysällä , kiristin, ei vaikutusta. Voisiko tuo olla rikki, ei nimittäin käy tyhjää yhtään?

 

Napsahtaako se kun laittaa virrat päälle?

Posted

Juu napsahtaa eli vika ei liene siinä. Kun lähtee ajamaan käy tyhjänä jonkun aikaa, ja sitten sammuu. Ilmeisemmin ryyppy päällä käy tyhjää ja kun kone lämpiää se sammuu?

Posted

Itse nyt en kauhea expertti näitten kaasarien kanssa ole mutta kuullostaisi siltä että sulla on tyhjäkäyntipiiri tukossa tms. Eli kun ryyppy menee kokonaan pois päältä niin tyhjäkäyntipiirin pitäisi ottaa homma kokonaan itselleen ja jos se ei toimi niin luonnollisesti auto sammuu.

Posted

Minulla autto kadonneeseen tyhjäkäyntiin täältä luettu vinki pitää kunnon kierrokset ja käsi kaasarin imun päälle ja kun meinaa sammua käsi pois ja kaasua ettei ole käynnistys ongelmaa liiabensan takia, tuo imi ilmeisesti roskia kaasarista.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...