Racing Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Missä porukka on käynyt ilma vw:llä penkissä -> missä uskottavia todentuntuisia lukemia tehoista? Paljonko teillä löytyy potkua ilma vw katuautoista -> käyriä tähän! Ja kaikkea muuta asiaan liittyvää. Ja nimenomaan katuautoista ei kilpailussa käytettävistä kilpureista jotka on vaan sääntöjen takia kilvissä. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 kotona omassa penkissä saa tehot ym selville ja samoja lukuja on tullu muissa penkessä joihin olen verrannu. Quote Link to comment
Guest Variant Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Ja nimenomaan katuautoista ei kilpailussa käytettävistä kilpureista jotka on vaan sääntöjen takia kilvissä. Jaa... minkähänlaisia autoja tarkoitat? Ainakin pääkaupunkiseudun (eli tuntemistani) kilvissä olevista volkkareista, joilla on käyty kiihdytyskilpailuissa muutaman viime vuoden aikana, on jokaikisellä useaan kertaan käyty ajamalla mummolassa, cruisingeissa, vw-tapahtumissa, töissä tai itse niissä kiihdytyskilpailuissa. Ja yli puolilla on käyty Bugrunissa tai vastaavilla pidemmillä matkoilla. Juha Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Liekö Suomessa ketään joka uskaltaisi ottaa esim. 20e "osallistumismaksua" vastaan yhden päivän volkkareita penkkiin tyyliin ulkomuan Dyno Dayt. Metkaa olisi, varsinkin jos sen saisi järjestettyä jonkun tapahtuman läheisyyteen. Itte ehdottelin paikalliselle tuning/harraste/speedparty -porukalle, olivat innoissaan, mutta Joensuun ainut autoille sopiva dyno oli myyty vastikään Outokumpuun. Tässä tosin se positiivinen puoli, että edellinen omistaja oli, no, asiakaspalvelultaan "haasteellinen". Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest fastghia Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Toi olis nasta tapahtuma itsessään tuo... vaan uskaltaako kukiaan Suomessa tuoda autoansa julkisesti penkitettäväksi? Tuolta voi katsella minkälaisiin tuloksiin saksalaiset virkaveljet ovat päässeet: http://f15.parsimony.net/forum24442/messages/29784.htm Quote Link to comment
mikan Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Joskus ehdotin tätä tuolla yhistyksen puolella ja fvwa:n silloiselle puheenjohtajalle. Ainakin siellä suhtauduttiin myönteisesti asiaan silloin ja yhistys olis voinut myös osallistua kustannuksiin kunhan siitä kirjoitetaan kunnon juttu volkkari-lehteen. Silloin oli ajatuksena kerätä ainakin puolen tusinaa erilaista autoa/moottoria ja juttuun tulisi kunkin moottorin speksit ja mitä irtosi. Itse auton ja omistajan tietoja ei julkaistaisi jos omistaja ei sitä halua. Dynopäivä saa ainakin multa kannatusta! t. Mika Quote Link to comment
-MITO- Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Juu dynopäivä kiinnostaisi! Quote Link to comment
mick Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Kyllä, on todella kiinnostava juttu tuo! Mutta tietenkin järjestetään paikassa, johon on matkaa puoli suomea täältä :/ Quote Link to comment
-MITO- Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 No kunhan jossain ekaksi niin voi saada uusintoja jos porukka innostuu, pääasia että joku avaa pelin. Quote Link to comment
Guest Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 työn alla on, ilmoitellaan kun saadaan jotain sovittua. T.MIka Quote Link to comment
joksa Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Näppärät nörtit järjestää tollasen dynopäivän ilman dynoakin (suljetulla suoralla toki, esim jonkin testipäivän yhteydessä). http://www.tweecer.com/StreetDyno/ Quote Link to comment
Racing Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 Dynopäivä olis kova juttu. Kuitenkin varmaan ensi vuoden keväällä aikasintaan? Tuosta voisi olla kiinnostuneet jotkut harrasteautolehdetkin tekeen juttua ja sponssaamaan vähän ehkä? Olisi se sitten pääkaupunkiseudulla tai missä vain. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Joksalle kiitokset kiinnostavasta linkistä. Kukaan testannut miten toimii? Quote Link to comment
Lasse Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Bugrunissahan dynotaan autoja, että innokkaat sinne sitten. Eipä ole hääviä toi koneenrakennus saksanmaalla, tossakaan listassa ei ollu yhtään "ainaskin 500 heppasta" kuplaa. Musta toi esson paarin dyno tuottaa parempia tehoja, joten jatketaan me vaan sillä linjalla, kun siihen on kerran totuttu. Ei tuu turhia pettymyksiä. Quote Link to comment
Racing Posted November 6, 2005 Author Share Posted November 6, 2005 Onko homma edistynyt mitenkään? Bmw kerho on käynyt penkissä : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43483 Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 No niinpäs.. Tollanen olis nasta joskus tossa keväällä, vaikka toukokuun puolessavälissä ennen Openia... olis yks motivaatiotekijä lisää rkantaa valmiiks jotain dynottavaa.. :p Tunteeko kukaan ruuhkasuomesta sopivaa paikkaa, missä tuon voisi järjestää? Vai pitäiskö asiassa lähetyä autourheiluun suuntautunutta Yhistyksen nykyhallitusta?? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Onko homma edistynyt mitenkään? Bmw kerho on käynyt penkissä : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43483 Tuloksia näytti olevan sivulla 9. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Onkohan Aken edustaja odotettavissa kaikkiin tuleviin penkitystilaisuuksiin? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 No jos vaikka lähetetään erillinen kutsu heillekin? Ei kai ihan oikeasti voi ruveta pelkäämään, että AKE:lla on vakoilijat joka nurkassa? Vai voiko? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 No jokaisen omassa harkinnassahan se toki on. Sitä voi laskea, että paljonko se penkityspäivän penkitys oli halvempi verrattuna yksityistilaisuuteen. Sitten voi laskea, että kuinka paljon tulee siintä välikatsastuksesta kuluja mahdollisine penkityksineen. Sitten voi tehä päätöksen, että kannattaako oikeesti? No jokainen osaa päätellä ihan itte. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Mahtaako olla sen kummempi juttu kuin stripillä ajaminen? Sielläkin voi arvailla autojen tehoista jne. jotakin, ja usein ne saavutetut tulokset jopa julkistetaankin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Stripillä voi arvailla, mutta jos on nettisivulla listat autoista, joista selviää malli, rekisteritunnus ja paino, niin johan tulee kutsuja konttorille jos teho-paino suhteet alittuu. Sillon kun se ei enään oo mutua, niin on helppo toimia ja toisekseen on myös toimittava jos virka siihen velvottaa. Jokainen edelleen päättää ite mitä kertoo ja kenelle. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Varokaa mitä kirjotatte isoveli valvoo...Hyvin voi tehdä minusta lehtijutun jarrutetuista autoista ja tehoista! Jättää vaan rek kilven pois. Saahan mun kuplas olla 1000hp mutta ei kadulla.. Sillä ku ake pyytää mun auton uusinta kats vaan sillä että ovat lukeneet lehdestä että olen osallistunu jarrutehomittaukseen autolla jonka merkki on vw kupla ja sain tehoja 1000hv tai mitä vaan yli sen sallitun 60hv? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 No jos ei paljasta tietoja, mistä auto vois olla tunnistettavissa, niin eihän siinä sitten hätää ole. Vähän vaan mietityttää, että minkähän takia pitäs missään julkasta mitään? Puuttumiseen pitää olla perusteet. Jos niitä ei oo, niin ei voi puuttua. Kannattaako silti lehdissä ja internetissä koko ajan ilmotella kaikelle kansalle, että saattaa liikentaassä olla jopa laittomia autoja ja, että valvontaa ois syytä tehostaa? Jospa vaikka Vanhasesta tulee presidentti ja ministeripaikkojen uudeleenjaossa Karpela saakin liikenneministerin salkun? Pointti on se, että onko penkitystulosten julkisesta esittelystä enemmin haittaa vai hyötyä? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 > Pointti on se, että onko penkitystulosten julkisesta esittelystä enemmin haittaa vai hyötyä? No, se julkaiseminen ei liene tässä oleellista, vai kuinka? Tapahtuma itsessään olis mielenkiintoinen ja hauska. Tietty tuloksia voisi olla mukava myös lueskella, sellaistenkin, jotka eivät paikalle pääsisi (mukaanlukien AKEntit :) Saahan kuplassa teho/panosuhteen puitteiossa olla teoriassa joku 150-160hv - riippuen mitä noi eri vuosimallit nyt painoikaan? JOS tuollaisen tapahtuman joku järjestää ja JOS julkaistaisiin tiedot vain tyyliin esim. "Typ 1, 1776 ccm, 2x44 IDF – 123,6 hv @ 5690/min ja 161,9 Nm @ 4990/min" NIIN olisko tosta haittaa auton omistajalle/harrastukselle yleisesti? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 ihan niinku lasten oikeesti, onko kaikki varpaillaan noitten "pyydetään takasin katsastukseen" juttujen takia? :O -onko tässä nyt varmasti se 60 heppaa? -kyllä on (ja vähän päälle) Quote Link to comment
-MITO- Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Juu romutin kaikki volkkarini ja formatoin kuvat ja tiedot pc:ltä. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 myönnät että olet omistanut laittomuuksia, hyihyi Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 ihan niinku lasten oikeesti, onko kaikki varpaillaan noitten "pyydetään takasin katsastukseen" juttujen takia? :O´ Ei suinkaan. Ei ainakaan miun toimintaan vaikuta millään tavalla. Kuitenkin vähän huolestuttaa se tosiasia, että tulevaisuudessa voi olla yleisempää välikatsatukset, tienvarsikatsastukset ja muu valvonta. Siis mikäli viranomaiset näkee siihen tarvetta. Siks voi olla antamatta sitä tarvetta. Penkkipäivien tuloksissakaan ei tarvii ilmottaa edes autoa, vaan pelkästään moottorin tiedot. Vai kiinnostaako ketään oikeesti missä autossa se viritetty t1-boxeri on? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Joo se oli just mun ajatukseni tossa ylempänä Typ1-moottori jne... erotuksena vaikka Typ4:sta. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Kattokaa muuten huviksenne viimonen VW-Speed lehtipisteessä, siellä on artikkeli tosta dyn-o-ramasta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.