Jump to content

Laatikon tuenta


Recommended Posts

Eli mitä vaihtoehtoja swingissä? Katukäyttöön kelpaavat ilman suuria äänien lisäyksiä. Eli lattaraudat tulipeltiin suoraan pois suljettu vaihtoehto.

 

Tarkennetaan eli koneeseen tulossa tukirauta, tarviiko välttämättä muuta?

Link to comment

Käfer-Cup tankohässäkkä ja koneen alle traction-bar. Loppuu heiluminen ja pomppiminen.

 

Toki sitten on laatikon takahaarukkaan sitovia pantasarjoja (käytä kumipäällysteisiä jos ylipäätään käytät) ja asialliset laatikon kumit (uretaanit) on tietysti yksi mahdollisuus.

 

Voisit ottaa pilottikäyttöön meiltä CB:n uretaanisarjan, jota kovasti ainakin toimittajan puolelta kehutaan. Hyllykamaa kun on.

 

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=643

Link to comment

No sitten sulla on erilaiset pannat! Tai sitten olen tautisen nolo! Koitin kyllä survoa niitä kuinka tahansa paikalleen,mutta ei sovi. etummainen panta kyllä,mutta ei takimmainen,kauaa ei kyllä kerinnyt niiden kanssa leikkimään kun piti päästä ajelemaan,seuraavan kerran kun kone on pois täytyy yrittää uudestaan.

Link to comment
Guest fgronlun

mulla on nuo pannat sekä uretaani tyynyt ja pomppi vieläkin pirusti!

Seuraavaksi olis aikomus laittaa ne pakettiauton pohja kummit ja sitten jokkin stoppari "remmit" joten pitää toivoo että pääsis eroon pomppimisesta!

Link to comment
Guest Mika Raussi

Noihan kaikki tukee vaan siihen originaaliin haarukkaa, joka on oikeesti aika veltto. Moottorin takatuen kun laittaa, niin saa heti toisenlaisen tuen. Miulla on pick-upissa vakiokumit laatikossa ja vakiot laatikon takakumit takatuessa. Pyörä pomppii vaan perän keveyden takia ja sitä se ei oo tehny kun kerran.

 

Kuvia tuolla: http://personal.inet.fi/private/kupla/

 

En sitten tiiä millä tavalla vakiokoriin moista toteuttaa, mutta koneesta se on paras tukea. Onks kukaan tehny vahvikkeita alkuperäseen haarukkaan?

Link to comment

Jepjep, ihan niin kuin Raussi sanoi, notta nuo laatikon ympärille tulevat pannat eivät auta yhtään mitään kun pomppimisesta puhutaan. Nehän käytännössä vain kiinnittävät laatikon tukevammin haarukkaan, jolloin vältetään (tai ainakin vähennetään mahdollisuutta), laatikon etupään katkeamiseen/halkeamiseen tiukoissa kiihdytyksissä. Toki se vähentää rasitusta myös vakioilta laatikon etu- ja takakiinnityksiltä.

 

Kyllä pomppimisen estämiseksi ykkösvekotin on traction-bar ja sitten muut viritykset....

Link to comment

Taannoin RPB GT:ssä oli nuo pannat, uretaanit ja vahvasti vahvistetut aisat - aina vaan pomputti, myös Street Cupin pitävällä alustalla ja katurenkailla. Tuossa vekottimessa kun ei ollut paikkaa, mihin koneen takatuen sitoa kiinni.

 

Takarauta koneen alle puskurin kiinnityskohdista tai tuo Airkuulien tarjoama saksalaisjuttu - siinä ratkaisu.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jos lähtee alusta asti tekemään, niin saiskohan koriin ja runkkon kiinnitetyä pari pitkittäistä palkkia, jotka tulis sitten johonkin tonne koneen taakse sivuille? Ei oo nyt autoa, mistä kattella, mutta sittenhän vois tehä irtoperänkin.

 

Puskurin kiinnikkeiden kotelon kokonaisvaltenen ja reipas vahvistaminen? Voi sinnekin laittaa pulttiliitoksen väliin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Siis sisäkkäiset profiilit pitkittäin ja pulteilla kiinni? Mie kannattaisin enenmin semmosta ratkasua, missä on latat pystyssä ja ne pulteilla toisissaan. Miun järkeen tukevanpi, vaikka en mie nyt osaa kyl perustellakaan ainakaan kovin yksinkertasesti.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kaikki tämä sille ehdola, että kaikki muhtuu siellä olemaan. Mukaanlkien pyörä.

 

Sitä alkuperästä puskurin kiinnikettä mukaileva kotelo 3mm levystä ulottumaan perän saumakohtaan. Siihen latta pystyyn ja toinen latta pulteilla kiinni ja tästä sitten jatkumaan taas kotelo lokarin kaaren etuosaan siten, että se on monsesta kohtaa sitten korissa kiinni. Tän lisäksi sitten jos jostain iskarinkorvasta vaikka saa lisätukea, niin oikeen bueno. Ei tarvii pelätä koko korin repeemistä. Ja koteloon sitten neljä sivua 3mm aineesta. Vanhan ohkasen pellin saa poistaa alta.

 

Tosin 3mm saattaa olla jos sekin liikaa. 2mm vois riittää. Sen kokonen, että liitoskohdasta ois 200 milliä korkee ja kolmella M12 pultilla paksut latat toisiinsa. ja kotelo saa levitä aika leveelskin sinne lokarinkaaren etupuolelle.

 

Luulis toi kestävän vähän jämäkäämmänkin takatuen, mutta vähän paska tollasta operaatiota tehä jos auto on kasassa.

Link to comment

Nii toi Käfer hässäkkä on ilmeisesti toi CSP:n myymä tankohässäkkä?

Niin autohan on toi Notsi mihin näitä aletaan sovittamaan.

Voisihan niitä uretaaneja ottaa testikäyttöön. Tietenkin olis hyvä eka kokeilla vakioilla ja sit vaihtaa, että tietäis eron. Taas toisaalta ku pohja on erillään niin helppo vaihtaa nyt.

Elikkäs koneen takarauta tehden ja tankohässäkkä lisätukea antamaan.

Noi pannat kyllä vaikuttaa aivan turhilta kapistuksilta.

Mites paljon toi traction bar vie maavaraa?

Link to comment
Saapi nähä vaan jos teen irtoperän niin miten saada siitä niin tukeva että kestää vielä koneen alle tulevan raudan..

 

Taannoisessa MAC Tools -Super Stockerissani oli 'irtoperä' (tai siis irtolokarit ja irtoluukku) ja takarauta oli kiinni pitkillä tangoilla sisälokasuojan yläosaan lähelle takaikkunan alakulmia. Hyvin mahtui. Rauta 50x50 kulmarautaa ja pystytangot M12 kierretankoa, oli edullinen ja riittävän tukeva.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...