JaniM Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Eli mitä vaihtoehtoja swingissä? Katukäyttöön kelpaavat ilman suuria äänien lisäyksiä. Eli lattaraudat tulipeltiin suoraan pois suljettu vaihtoehto. Tarkennetaan eli koneeseen tulossa tukirauta, tarviiko välttämättä muuta? Quote
-MITO- Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Vaihteiston ympärille on saatavilla pantasarjoja, HotCarssin sivuilla näyttää olevan kuva. Quote
Tomppa Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Käfer-Cup tankohässäkkä ja koneen alle traction-bar. Loppuu heiluminen ja pomppiminen. Toki sitten on laatikon takahaarukkaan sitovia pantasarjoja (käytä kumipäällysteisiä jos ylipäätään käytät) ja asialliset laatikon kumit (uretaanit) on tietysti yksi mahdollisuus. Voisit ottaa pilottikäyttöön meiltä CB:n uretaanisarjan, jota kovasti ainakin toimittajan puolelta kehutaan. Hyllykamaa kun on. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=643 Quote
Racing Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Pantojen kanssa ei mahdu koneen etupelti paikalleen. ainakaan ilman modifiointia kuplassa. Quote
-Puide- Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Pantojen kanssa ei mahdu koneen etupelti paikalleen. ainakaan ilman modifiointia kuplassa. Jaa mitenniin? Kyllä mulla ainakin mahtu ihan normaalisti...=) Quote
Racing Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 No sitten sulla on erilaiset pannat! Tai sitten olen tautisen nolo! Koitin kyllä survoa niitä kuinka tahansa paikalleen,mutta ei sovi. etummainen panta kyllä,mutta ei takimmainen,kauaa ei kyllä kerinnyt niiden kanssa leikkimään kun piti päästä ajelemaan,seuraavan kerran kun kone on pois täytyy yrittää uudestaan. Quote
Guest TurboToffi Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Auttaako ne HC:n pantasarjat???? Onko joku koittanu? Mulla pomppii niin hirveästi starttissa.... Quote
Guest fgronlun Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 mulla on nuo pannat sekä uretaani tyynyt ja pomppi vieläkin pirusti! Seuraavaksi olis aikomus laittaa ne pakettiauton pohja kummit ja sitten jokkin stoppari "remmit" joten pitää toivoo että pääsis eroon pomppimisesta! Quote
Racing Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Auttaako ne HC:n pantasarjat???? Onko joku koittanu? Mulla pomppii niin hirveästi starttissa.... Just tommoset mulla on 73:sessa. Takapään panta ei ole tällä hetkellä vielä paikalla. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Noihan kaikki tukee vaan siihen originaaliin haarukkaa, joka on oikeesti aika veltto. Moottorin takatuen kun laittaa, niin saa heti toisenlaisen tuen. Miulla on pick-upissa vakiokumit laatikossa ja vakiot laatikon takakumit takatuessa. Pyörä pomppii vaan perän keveyden takia ja sitä se ei oo tehny kun kerran. Kuvia tuolla: http://personal.inet.fi/private/kupla/ En sitten tiiä millä tavalla vakiokoriin moista toteuttaa, mutta koneesta se on paras tukea. Onks kukaan tehny vahvikkeita alkuperäseen haarukkaan? Quote
Tomppa Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Jepjep, ihan niin kuin Raussi sanoi, notta nuo laatikon ympärille tulevat pannat eivät auta yhtään mitään kun pomppimisesta puhutaan. Nehän käytännössä vain kiinnittävät laatikon tukevammin haarukkaan, jolloin vältetään (tai ainakin vähennetään mahdollisuutta), laatikon etupään katkeamiseen/halkeamiseen tiukoissa kiihdytyksissä. Toki se vähentää rasitusta myös vakioilta laatikon etu- ja takakiinnityksiltä. Kyllä pomppimisen estämiseksi ykkösvekotin on traction-bar ja sitten muut viritykset.... Quote
-AP- Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Taannoin RPB GT:ssä oli nuo pannat, uretaanit ja vahvasti vahvistetut aisat - aina vaan pomputti, myös Street Cupin pitävällä alustalla ja katurenkailla. Tuossa vekottimessa kun ei ollut paikkaa, mihin koneen takatuen sitoa kiinni. Takarauta koneen alle puskurin kiinnityskohdista tai tuo Airkuulien tarjoama saksalaisjuttu - siinä ratkaisu. Quote
-MITO- Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Toi koneen alle tuleva rauta on edukas tapa aloittaa. Saapi nähä vaan jos teen irtoperän niin miten saada siitä niin tukeva että kestää vielä koneen alle tulevan raudan.. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Jos lähtee alusta asti tekemään, niin saiskohan koriin ja runkkon kiinnitetyä pari pitkittäistä palkkia, jotka tulis sitten johonkin tonne koneen taakse sivuille? Ei oo nyt autoa, mistä kattella, mutta sittenhän vois tehä irtoperänkin. Puskurin kiinnikkeiden kotelon kokonaisvaltenen ja reipas vahvistaminen? Voi sinnekin laittaa pulttiliitoksen väliin. Quote
-MITO- Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 jotain neliöprofiileja aattelin liimata koriin ja astetta pienemmät irtoperään niin saisi pultattua sitten kiinni. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Siis sisäkkäiset profiilit pitkittäin ja pulteilla kiinni? Mie kannattaisin enenmin semmosta ratkasua, missä on latat pystyssä ja ne pulteilla toisissaan. Miun järkeen tukevanpi, vaikka en mie nyt osaa kyl perustellakaan ainakaan kovin yksinkertasesti. Quote
-MITO- Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Liekkö sais olla sit kulmaraudat että sais koriin liimattuu tai pultattuu kii? Toi ois kyllä tukevampi. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Kaikki tämä sille ehdola, että kaikki muhtuu siellä olemaan. Mukaanlkien pyörä. Sitä alkuperästä puskurin kiinnikettä mukaileva kotelo 3mm levystä ulottumaan perän saumakohtaan. Siihen latta pystyyn ja toinen latta pulteilla kiinni ja tästä sitten jatkumaan taas kotelo lokarin kaaren etuosaan siten, että se on monsesta kohtaa sitten korissa kiinni. Tän lisäksi sitten jos jostain iskarinkorvasta vaikka saa lisätukea, niin oikeen bueno. Ei tarvii pelätä koko korin repeemistä. Ja koteloon sitten neljä sivua 3mm aineesta. Vanhan ohkasen pellin saa poistaa alta. Tosin 3mm saattaa olla jos sekin liikaa. 2mm vois riittää. Sen kokonen, että liitoskohdasta ois 200 milliä korkee ja kolmella M12 pultilla paksut latat toisiinsa. ja kotelo saa levitä aika leveelskin sinne lokarinkaaren etupuolelle. Luulis toi kestävän vähän jämäkäämmänkin takatuen, mutta vähän paska tollasta operaatiota tehä jos auto on kasassa. Quote
JaniM Posted October 6, 2005 Author Posted October 6, 2005 Nii toi Käfer hässäkkä on ilmeisesti toi CSP:n myymä tankohässäkkä? Niin autohan on toi Notsi mihin näitä aletaan sovittamaan. Voisihan niitä uretaaneja ottaa testikäyttöön. Tietenkin olis hyvä eka kokeilla vakioilla ja sit vaihtaa, että tietäis eron. Taas toisaalta ku pohja on erillään niin helppo vaihtaa nyt. Elikkäs koneen takarauta tehden ja tankohässäkkä lisätukea antamaan. Noi pannat kyllä vaikuttaa aivan turhilta kapistuksilta. Mites paljon toi traction bar vie maavaraa? Quote
-AP- Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Saapi nähä vaan jos teen irtoperän niin miten saada siitä niin tukeva että kestää vielä koneen alle tulevan raudan.. Taannoisessa MAC Tools -Super Stockerissani oli 'irtoperä' (tai siis irtolokarit ja irtoluukku) ja takarauta oli kiinni pitkillä tangoilla sisälokasuojan yläosaan lähelle takaikkunan alakulmia. Hyvin mahtui. Rauta 50x50 kulmarautaa ja pystytangot M12 kierretankoa, oli edullinen ja riittävän tukeva. Quote
mikan Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Tommin Gerbiilissähän oli hyvin samantyyppinen takatuki kuin tuossa AP:n kilpurissa. Siis silloin kun Gerbiilissä vielä oli ilmakone. t. Mika Quote
-MITO- Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 -AP-: Ei kuvia kyseisestä systeemistä olisi? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Gerbiilin tuki näytti aika hyvältä joo. Oiskoha siintä kuvei tallessa? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.