Guest Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Terve! -66 Fastbackini (swing) madallettiin maltilla tämä oli ajatus hommassa. Silti ehkä "pykälä" liikaa - ehkä ei. Ulkonäkö tietty ok, takafillarit kuitenkin aavistukset lintassa, eli kallellaan. Aika väsynythän tuo perä jo on... niinhän se monasti, tuossa iässä, tosi elämässäkin :) Nyt sitten mietityttää että nostaisiko yhden pykälä takas ylöspäin peräpäätä vai miten tekisi... Onko kellään kokemuksia ns. jousi-iskaretten käytöstä? Onko volkkarimaailmassa suosittu? Saisiko sellaisillä käytännössä jousta esijännittämällä hieman lisää jämäkkyyttä, perän nostoa sekä joustavuutta hakea haluttuja säätöjä? Pitääkö paikkansa? Jos tommoset on mahdolliset, mistä saapi hankittua? Kovakin duuni edessä (osaavalle - ei minulle!)? Kiitti etukättä opastavista vastauksista - J Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 njääh, ei kolkis, mut 3/4 naksuu alaspäi vois olla jees ;) Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Ilmaisinko itseni (taas) jotenkin epäselvästi, siis... Kyse on nostamisesta - perää ylös, "fillarit" suoriksi.... ei siis laskemisesta. Keulaa on jo tontitettu alkuperäisestä 2 booria. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Ilmaisinko itseni (taas) jotenkin epäselvästi, siis... heh, et varmaankaan, kuhan vaan hölmöt visioi :) tossa on jossain peränlaskusta juttuu mis o mm. miten paljon boorit nostaa laskee ja millasella sisä/ulkoboorin käännöllä saa mitäki aikaa. Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jep jep. Mutta olenko ymmärtänyt ihan väärin, että voiko kolkiin heittä jotkin ns. jousi-iskarit, siis ylipäätään? Jos voi, niin käyttääkö porukka moisia? Ja edelleen, jos ei, niin miksi ei? Olen siis ymmärryksessä, että moisilla iskareilla voisi sitä jousta esijännittää siten, että perä "makaa" sen varassa, ja että nyt kun on latan kautta pari booria väännetty alaspäin, niin saisi lattaan koskematta perää taas rahtusen ylemmäs. Ja että tuon jousen säädöllä ei siis ole mitään tekemistä itse iskarin kanssa, varsinaisesti. A vielä kerran toisin sanoin: Haluan nostaa perää hieman takaisin ylös, koska takafillarit on nyt aavistuksen kallellaan. Teenkö sen "Normaalisti" latan kautta, boori takas, vai asennutanko ns. jous-iskarit, joiden kanssa säätäminen jatkossa olisi hieman iisimpää. Iskarit pitää kuitenkin vaihtaa, koko kierros, tässä joskus... Oonx mä nyt tohkeissani ihan pihalla tästä kuviosta, vai onko tässä mitään ajatusta? -J Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jousi-iskarit nostaavat toki, tyypillisesti muutaman sentin, mutta ne eivät ilmeisesti ole laillisia, tai pitäisi ainakin muutoskatsastaa. Ei tosin noihin ole varmaan puututtu konttoorilla kovinkaan paljoa. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Ahaas, eivät siis välttämättä viranomaisia mielyttäviä. Hmm. En haluaisi ryhtyä mihinkään "vilunkiinkaan", ja selittelemään, joten kaippa se sitten vaan on bori väännettävä takas ylös. Helavet, vaan missä pääsis tekemään tämän? Jousi-iskareita ei siis juurikaan ole käytössä, oletan... - J Quote Link to comment
DOODAH Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 kyllä niitä ennen käytettiin enemmänkin. Hyvä konsti myös etupään nostoon "vuosipäivänä". Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Mites on niiden saatavuus? En ole mistään kysellyt, mutta ainakaan Motonetin ja Aircooled.fi:n saatavuusluetteloissa ei moisia "mainosteta". - J Quote Link to comment
DOODAH Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 HotCars myy , ja on hyllytavaraa Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 No niinpä näyttä myyvän... http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/4158.jpg Vahvat öljyiskarit säädettävällä lisäjousella, toimitetaan pareittain. 4158 Eteen T-1 >65 4159 Eteen T-1 66>, (ei 1302/1303) 4158 Eteen T-2 >79 4158 Eteen T-3 kaikki 4158 Taakse T-1 kaikki 4158 Taakse T-2 >67 4158 Taakse T-3 kaikki Hmm. Mutta mutta, saako laittaa? Kannattaako laittaa? Kokemuksia? - J Quote Link to comment
DOODAH Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 miksi ei saisi laittaa? Quote Link to comment
oldis Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 No mulle ainakin inssi itki kahtena ensimmäisenä vuotena konttuurilla ettei sais olla lisäjousia iskunvaimentimissa. No leimat tuli siitä huolimatta ja nykyisin eivät ole kyselleet asiasta laisinkaan. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 kolkissa etupän nosto on niin pieni vaiva etten jaksais ees ajatella muuta ku pultit auki ja napsista... Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 kolkissa etupän nosto on niin pieni vaiva etten jaksais ees ajatella muuta ku pultit auki ja napsista... Etupää on mallikkaasti kohillaan. Takaa pitää nostaa kun taisi lipsahtaa suunnitellun yhden boorin pudotuksen sijaan kaksi. Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Ite laitoin booreja kääntämällä madallettuun kuplaan taakse lisäjouselliset iskarit, esijännitys ihan nollilla perä nousi yllättävänkin paljon. Olivat myöskin aika hanurista sulloa sinne auton alle, jotensakin niin sen tein että yläpää kiinni ja vaihteistonosturilla painoin iskaria läjään. Jousipuristimia kun ei niin ohkaselle jouselle siihen hätään löytynyt. Vaarana se että ampuu käsille. Hyvä kuiten lopulta tuli :) Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 ei mulle ainakaan tuollaisista jousi-iskareista konttirilla sanottu yhtikäs mittään. tosin auto oli foottin thunderbirdi vm.1961 . eikä katastus äijä edes ehdotellu vaihtoa tai muutoskatsastusta. vm.1961 Jousi-iskarit nostaavat toki, tyypillisesti muutaman sentin, mutta ne eivät ilmeisesti ole laillisia, tai pitäisi ainakin muutoskatsastaa. Ei tosin noihin ole varmaan puututtu konttoorilla kovinkaan paljoa. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.