eekoo Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 40 vuotta seissyt splitin tankki putsattiin päälta ja pinnoitettiin , sisään ostin 80 € amerikan paskaa jossa oli esikäsittely ja pinnoitus omissa purkeissaan. Sillä vähäisellä esikäsittelyaine määrällä huljuttelin varmasti mielestäni joka paikan ja sen kuivuttua 2k pinnoitus aine sisään ja taas huljuttelua . mielestäni ohejeen mukaisesti. Nyt n vuoden kuluttua käsittelystä pinnoite irtoaa joka puolelta, Tankkia ei ole vielä käsittelyn jälkeen käytetty. Nyt täytyy imurilla vetää kaikki mikä lähtee ja laittaa joku sukka imuputken ympärille ettei irti lähtevät palat tuki lähtöputken reikää.. vähä syö rotan lailla mutta oma vika.. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 40 vuotta seissyt splitin tankki putsattiin päälta ja pinnoitettiin , sisään ostin 80 € amerikan paskaa jossa oli esikäsittely ja pinnoitus omissa purkeissaan. Sillä vähäisellä esikäsittelyaine määrällä huljuttelin varmasti mielestäni joka paikan ja sen kuivuttua 2k pinnoitus aine sisään ja taas huljuttelua . mielestäni ohejeen mukaisesti. Nyt n vuoden kuluttua käsittelystä pinnoite irtoaa joka puolelta, Tankkia ei ole vielä käsittelyn jälkeen käytetty. Nyt täytyy imurilla vetää kaikki mikä lähtee ja laittaa joku sukka imuputken ympärille ettei irti lähtevät palat tuki lähtöputken reikää.. vähä syö rotan lailla mutta oma vika.. Ja ameriikan ihme aineen merkki oli? Quote Link to comment
eekoo Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 vituttaa nyt just niin etten edes halua muistaa.. edit, vähiä hiuksiani repiessäni kuuklasin ja tuo KREEM se oli.. Quote Link to comment
non-hippy Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 eikös Kreemissä ollut se hyvä puoli, että liukenee täydellisesti asetooniin. eli sen saa kyllä pois. (näin muistelen moottoripyöräpuolelta) Quote Link to comment
eekoo Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Nyt asetonikylvys, liukee aika hyvin... Quote Link to comment
jaketech Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 olisko fosforihappo parempaa tankin sisäpinnoitukseen? Quote Link to comment
eekoo Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 eikös fosforihappo ole ruosteenpoistaja ? vai sako sillä pinnoitteenkin.. KREEM on nyt aika hyvin pois liuennut asetonilla ja kilo ruuveja joita heiluttelin eestaas. Jos tankki ei vuoda niin en laita sisään mitään enää ikinä koskaan . Quote Link to comment
jaketech Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 eikös fosforihappo ole ruosteenpoistaja ? vai sako sillä pinnoitteenkin.. KREEM on nyt aika hyvin pois liuennut asetonilla ja kilo ruuveja joita heiluttelin eestaas. Jos tankki ei vuoda niin en laita sisään mitään enää ikinä koskaan . poistaa myös ruosteen ja tekee pinnoteen. kato googlella hakusanoilla fosforihappo, fosfatointi tai metallin mustaus. Quote Link to comment
SePi Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Minä löysin joku vuosi sitten tätä Noveroxia ja toistaiseksi se on toiminu mun jutuissa hyvin. Tuon viisysin kynnyskoteloissa sellaisissa paikoissa joihin ei päässy puhaltamalla suihkin reilusti ja seuraavana päivänä ruosteinen pinta on musta ja aine on todella tiukassa. Sitä en taas tiedä että toimiiko tankin sisällä. Mulla olis NOS tankki, jossa on hitusen tummumia sisäpuolen saumoissa ja tekis mieli kokeilla Quote Link to comment
Ketsa Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Millähän nuo orkkistankit on pinnoitettu? Rälläköin talvikuplaan tulossa olevan tankin auki hammastangon vaatiman väistön vuoksi ja tankki oli sisältä mielestäni liian hyvän kuntoinen ollakseen vaan puhdas peltipinta... Tankki -72:sta ja ollut välikatossa jemmassa noin 20 vuotta. Irtopalassa näkyvä möhnä on rälläkän heittämää massaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.