Guest MikkoL Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ehdotuksia. zddp purkki löytyy jo. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Onko tarpeellista olla zinc plus öljyä kun on kerta jo toi zddp purkki sitä varten hommattuna? Quote Link to comment
Paadre Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Muistaakseni itsellänikin oli lisäaine + sinkkiöljy sisäänajossa. Jos ohjeet muuttuneet niin oikaiskaa viisaammat. Näiltä kavereilta ainakin löytyy tota mustaa kultaa: http://www.southwesttrade.fi/verkkokauppa/20w50_1l_gulf_sl_zinc_plus_sf_cd_min_oil_vanhat_autot-p-27386-0/ Ja mielestäni järkevään hintaan. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Mikä tahansa 5W-40 täyssynteettinen + zddp-purkki. Ja öljynsuodatin, jos mahdollista. Quote Link to comment
spege Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Milläs perustelette tuota sinkkiä? Quote Link to comment
ARTO Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Vanhemmissa öljyissä oli keskimäärin enemmän sinkkiä ja monissa nykyisissä tiettyjen lisäaineiden määrää vahennetty pakokaasupäästöjen pienentämiseksi. Lisäksi jos koneessa jyrkempiramppinen nokka kuin vakio + jäykemmät jouset, on vaara ettei kaikkien öljyjen öljykalvo kestä nokan ja nostajan välissä jossa kova laahaus ja pintapaine. Lisäksi markkinoilla tuntuu olevan vaihtelevan laatuisesti nostajia tarjolla. Nokka ja nostin kun rupee metallia laahaamaan/murentamaan, öljykierrossa onkin sen jälkeen kallista ja kovaa hilua hiomassa pinnat muilta laakeri ym pinnoilta pilalle. Kannattaako riski ottaa onkin hyvä kysymys! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.