UltraVW Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Kytkin ongelmat selätetty, nyt kone rupesi pitämään melkoista vonkunaa. Eli kierroksia nostaessa rupeaa kuulumaan vouuuuuuuu! Tämä voimistuu mitä kovemmat kiekat on. Tyhjänä tai alle 2500 ei ääntä kuulu. Ääni on jotenkin peltinen! Eli rupesikohan ropelli hinkkaamaan puhallinkoteloon kun työnsin konetta siitä paikoilleen vai voiko kyseessä olla laturin laakeri tai joku ihan muu? Quote Link to comment
Anpu Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Ottaa hihnan pois ja kokeilee. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Juu, jompi kumpi siis, hihna irti ääntä ei kuulunut. Taitaa ropelli resonoida/hinkata johonkin? Laakerin luulisi ujeltavan? Quote Link to comment
Anpu Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Löysää laturinpantaa ja nykäset laturia taaksepäin tai tönäset, kato että hihnapyörät on suunnilleen linjassa. Käsin pyöritellessä luulis laakerivian tuntuvan. Liian tiukka hihna osaa myös ujeltaa. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Ok, kokeillaan tuota, hihna tuskin on tuosta kiristynyt itsekseen Quote Link to comment
NO H2O Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Ropelin keskiö murtunut? Tällöin pääsee kierroksilla lepattamaan... Quote Link to comment
UltraVW Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 No voi perse jos se on murtunut, mistä mä tähän hätään saan uuden, perjantaina pitäis lähteä reissuun? Quote Link to comment
UltraVW Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Yks ropelli mulla on, en tiedä minkä? Osaako kukaan kertoa doghouseen kuuluvan ropellin mittoja ? Lähinnä ripojen kohdalta paksuus? Käsittääkseni niitä on ollut eri paksuudella ja doghousen on se isoin? Quote Link to comment
Art_Zi Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Mulla vonku kans aikanaan...syynä oli crc-putelin korkki joka oli tipahtanu harrastuksen lomassa puhallinkopan taakse ja sopivasti puhallin imassu sen sinne vonkumaan :) eli tsekkaa eka ettei siellä oo mitään ylimäärästä :) Quote Link to comment
multanen Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Yks ropelli mulla on, en tiedä minkä? Osaako kukaan kertoa doghouseen kuuluvan ropellin mittoja ? Lähinnä ripojen kohdalta paksuus? Käsittääkseni niitä on ollut eri paksuudella ja doghousen on se isoin? Doghousen kanssa ropeli missä on 35 mm leveät rivat, 30 millinen liian kapea (mulle oli joku laittanut semmosen, vaihdoin leveämpään). Quote Link to comment
NO H2O Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 (edited) Jos vika on ropelissa ja sen purkaa pois murtumaa ei välttämättä kaiken paskan alta huomaa vaan keskiötä on koputeltava pienellä vasaralla jolloin kuuluvasta äänestä tai sitten keskiön lattialle tippumisesta voi todeta vian ;-) Itsellä jälkimmäinen tapaus kun ihmettelin että mikäs tässä mukamas on vikana... Edited May 15, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
UltraVW Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Art_zi oli oikeassa, oli imassut tulipellistä pienen kappaleen eristettä ja se oli kietoutunut ropellin ympärille 1 Quote Link to comment
Recommended Posts