Guest mustikka Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 (edited) Moottori on D0386202 elokuu -68. http://www.aircooled.fi/haku?q=polttoainepumppu&search.x=-322&search.y=-243 vaihtoehtoja on aikasta monta :) jollakulla on kuitenkin kokemuksia joistain noista pumpuista. Kaikkineen tykötarpeineen tarvin. Vanha oli joku italialainen tarvikemalli, jonka oli joku aikaisemmin korvannut sähköisellä joka korkkasi. Nyt toinen sähköinen tilalla, mutta jotenkin en luota niihin. Edited July 31, 2014 by mustikka Quote Link to comment
tolvana Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Jos sulla on tasavirtalaturi niin tosta: http://www.aircooled.fi/tuote/1754/polttoainepumpun-kayttotanko-108mm-t12-860773 http://www.aircooled.fi/tuote/453/polttoainepumpun-bakeliitti-vakio-t12-860792 http://www.aircooled.fi/tuote/2182/polttoainepumppu-tasavirta-t12-865775-oestyle Jos taasen vaihtovirtanen niin valkkaat toisen pumpun ja tumppitangon. Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Jos sulla on tasavirtalaturi niin tosta: http://www.aircooled.fi/tuote/1754/polttoainepumpun-kayttotanko-108mm-t12-860773 http://www.aircooled.fi/tuote/453/polttoainepumpun-bakeliitti-vakio-t12-860792 http://www.aircooled.fi/tuote/2182/polttoainepumppu-tasavirta-t12-865775-oestyle Jos taasen vaihtovirtanen niin valkkaat toisen pumpun ja tumppitangon. tätä itsekkin katsoin. Kiitos, tilattu on Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 pumppu asennettu paikalleen ja onpa kiva kun ei tarvi kuunnella sähköisen kolinaa. :) En ehtinyt vielä säätämään kaasaria uusiksi, sen se ilmeisesti vaatii pumpun vaihdon jälkeen. Auto ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä vaan sammuu, ennenkuin ehtii ratin takaa koneelle jotta voisi kokeilla säätöjä. Koeajolenkillä risteyksiin tultaessa auto sammuu kytkintä painettaessa, jos ei samalla pidä jonkinverran kaasua. Samaten risteyksistä lähdettäessä kiihdyttymään auto ei meinaa ottaa kierroksia. Kaasarin säädöt siis pielessä aika varmasti? löysin nämä ohjeet säätämistä varten: http://www.fvwa.fi/yleista/225-kaasuttimen-saato joten huomenna testaamaan. Quote Link to comment
Kujis Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Sulkuventtilli rikki? Se on se minne menee toinen johto kaasuttimessa, toinen on rikastimessa. Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 voi muuten hyvinkin olla, vaikka parisen vuotta sitten kaikki vaihdettu. Kaasari muistaakseni mallia 28pict. Voiko tuota muuten mitenkään testata onko siinä vikaa? http://www.aircooled.fi/tuote/2538/sulkuventtiili-55g-12v-suutinmalli-tarvike tämä ilmeisesti käy kyseisellä kaasarille? Täytyy varmaan käyttää kaasari irti ja putsailla se kunnolla. Huomasin nimittäin että bensaa tippasee polttoaineletkun tulon juuresta. prkl... Quote Link to comment
metake Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Pumppu saattaa myös tuottaa liikaa painetta jolloin neulaventtiili vuotaa ja bensan pinta nousee liian korkealle. Korjaus hoituu laittamalla lisää tiivisteitä pumpun alle kunnes paine laskee halutulle tasolle. Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Pumppu saattaa myös tuottaa liikaa painetta jolloin neulaventtiili vuotaa ja bensan pinta nousee liian korkealle. Korjaus hoituu laittamalla lisää tiivisteitä pumpun alle kunnes paine laskee halutulle tasolle. voisinpa veikata että tämä voisi olla todennäköisempi syy, mukana tuli vain yksi ohut tiiviste. Täytyy heti aamulla kokeilla, taitaa pari tiivistettä olla jemmassa jossain tai sitten käyn hakemassa paikallisesta varaosaliikeestä tiivistepaperia. Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 (edited) Vuotokohta paikallistettu. Millä ihmeellä tuon saa pitämään. Napsuttelin kumivasaralla varovasti takaisin jo kertaalleen. Mutta siitä huolimatta vuotaa bensaa siitä. Help! Edited July 31, 2014 by mustikka Quote Link to comment
NO H2O Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Otat holkin ja laitat sen pöydälle, painat viilan holkkia vasten rullailet sitä edestakaisin jonkin aikaa... Naputtelet holkin takaisin pienellä vasaralla varovasti. Voit laittaa jotain liimaa väliin jos et usko että pitää ilman... Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Otat holkin ja laitat sen pöydälle, painat viilan holkkia vasten rullailet sitä edestakaisin jonkin aikaa... Naputtelet holkin takaisin pienellä vasaralla varovasti. Voit laittaa jotain liimaa väliin jos et usko että pitää ilman... eli siis vain rullailen sitä edestakaisin pöytää vasten viilan kanssa. Perskule, kun ei löydy viilaa tallista, eiku hakemaan. Tiivistepaperiakin pitää hakea niin siinähän se menee samalla. Kiitos sikanopeasta vastauksesta. Epätoivo meinasi jo vallata mielen :) Quote Link to comment
NO H2O Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 (edited) Juuri noin, holkkia ei pidä hioa millään, holkki on messinkiä, tms. ja tarkoitus on saada sen pinta karheaksi kuten esim. painonnostotanko käsien kohdalta. Karheus estää holkin ulos luiskahtamisen sekä tiivistää myös holkin kanteen. Tosin jos kannessa oleva reikä on oikein väljä tai holkki liian pieni / rikottu ei se tälläkään konstilla korjaudu... ;-) Edited July 31, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 ok, nyt ymmärsin, eli kevyt karhennus vain. Itse epäilin, että paine kasvaa liian suureksi ja siitä syystä alkaa vuotamaan. Mutta vetämällä lähti holkki irti, ei tunnu väljältä ja kannen reikä näyttää kans olevan ok. Eiku varaosaliikkeen kautta talliin takaisin. Pääsee vielä tälle päivälle testailemaan ja ajelemaan. Tällä hetkellä vajaa 3000km tälle kesälle ajelua takana, auton sain liikenteeseen 4.7 :) Quote Link to comment
Virtanen Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Laittaisin pienen tipan lukitetta myös. 1 Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Nyt holkki pitää, tyhjäkäynti hukassa ja kiihdyttäessä tukehtuu edelleen. Lisäsin bensapumpun alle 1,6mm tiivisteitä. Nyt hakemaan tyhjäkäyntiä. Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Tyhjäkäynti löytyi ja kiihdyttäessä risteyksestä pääsee liikkeelle. Koeajolenkillä ruiskutussuutin irtosi ja kierrokset sitten taivaassa. Onneksi suutin jäi läppään roikkumaan, josta syystä kaasu jumikin. Takaisin tultiin sitten tyylillä auto käyntiin ja kolmosella vauhtia ja sitten kone sammuksiin jne... Kylläpä se jaksaa vastustaa. Mutta eikö koeajolle taas... ;) Quote Link to comment
Guest mustikka Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 (edited) Ekat 5km ei ongelmia. Tyhjäkäynti ehkä aavistuksen verran liia korkea, mutta lasken sitä kun saan mittarin isäukolta niin saa varmasti kohdilleen. Paukuteltu tänään reilu 200km, ei ongelmia. :) Edited July 31, 2014 by mustikka Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.