ozone Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Mitä osia tarvitaan kyseiseen muutostyöhön? Ilmeisesti ainakin kolkin takarummut (isot 5-pulttiset) ja jarrukengät sekä jarrukilvet. Tarvitaanko muuta? Kuplani on -63 mallia ja lyhyillä vetareilla, pitääkö rumpuja koneistaa? Ostetaan tarvittavat osat, tarjoa viestillä. -Otso Quote Link to comment
Sakke Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 rummut,kilvet ja tietty muut jarruosat.Sun pitää ottaa rummuista joku 15-17 mm pois et saat lukkosokan paikolleen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Pitkät vetaritkin voi vaihtaa jolloin ei tarvitse koneistaa rumpuja. Jarrusylkäksi voi laittaa joko 3-tyypin oman, -68-> etupyöräsylkän tai 1302:n etusylinterin (kokojärjestyksessä pienimmästä isoimpaan), kaikki nuo on bolt-on. Puavo @ dwl Quote Link to comment
ozone Posted December 4, 2005 Author Share Posted December 4, 2005 Juu pitkiä vetareita en laita. Täytyykö pääsylkkäkin tosiaan vaihtaa? Onko kolkin pyöräsylinterit isommat kuin Kuplan? Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Pitkät vetaritkin voi vaihtaa jolloin ei tarvitse koneistaa rumpuja. Jarrusylkäksi voi laittaa joko 3-tyypin oman, -68-> etupyöräsylkän tai 1302:n etusylinterin (kokojärjestyksessä pienimmästä isoimpaan), kaikki nuo on bolt-on. Puavo @ dwl Jos käyttää pitkiä vetareita pitää myös tietenkin käyttää pitkien vetareiden putketkin... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 rummut,kilvet ja tietty muut jarruosat.Sun pitää ottaa rummuista joku 15-17 mm pois et saat lukkosokan paikolleen. 13-15mm riittää. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Tässä on muuten vähän lisää aiheesta: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1545-apua-jarrusylinteri-vaihtoehtoja/ Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Ei tartte pääsylkkää vaihtaa, nuo mitä mie ehdottelin on vaan normoa isompia taakse käyviä sylkkiä millä voi sopivasti korjailla jarrubalanssia jos laittaa eteen vaikka laikat isommilla satuloilla. Itselle tulossa ensi kesäksi -62:n seuraava kombo: - Eteen olkatappikeulaan pallonivelkeulasen laikat CB:n droppiolilla ja Talbotin satuloilla, jako 5x130 - Taakse myöhäset T3/4 rummut joissa myös 5x130 jako - vakio levyjarrullisen 2-piiri-pääsylkkä Sit kattotaan jotta tartteeko taakse isompaa sylinteriä jos jää jarrut liian etupainoisiksi. Viime kesänä oli vakio-5-pulttiset eturummut ja nuo T3/4 rummut takana, ei sekään paha ollut kun takana oli momenttia kasvatettu 215/70 nakeilla. Puavo @ dwl Quote Link to comment
ozone Posted December 5, 2005 Author Share Posted December 5, 2005 Ajattelin päivittää ainoastaan takajarrut isommiksi ja jättää etupään ennalleen. Etujarrut tuntuu menevän lukkoon jo nykyäänkin. Onko pelkän takajarruvoiman kasvattamisesta hyötyä? Jos homma menee liian monimutkaiseksi/kalliiksi niin ajelen entisillä jarruilla niinkuin tähänkin saakka. Pulttijaon muuttaminen ei myöskään tule kysymykseen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Kahdessa eri kuplassa on miulla ollu nyt vakio-etujarrut ja T3-takajarrut, ja molemmissa olivat ihan selkeästi paremmat kun orkkikset. Miulla tosin tuo "eripari" rengastus varmasti tasapainotti myös etenkin 5-pulttisten vakiojarrujen kanssa - edessä 145/80 ja takana 215/75. En tosin muista sen olleen kovinkaan epätasapainoinen kombolla pallonivel-etujarrut (145), takana t3-jarrut ja 195/65:t. Hommahan sinällään on tosiaan eri helppo jos vaan löytää sopivat rummut ja jarrukilven. (...tai 4-pulttisissa navan ja rumpuosan kun ovat erilliset) Puavo Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 t3 '68 takasylkkä vaihtoehdoista pikku hintavertailua. kun ymmärsin että nuo rumpusylkät käy aika sekasin mallista toiseen. motonet 1200/1300 8.64--77 Ø22.22 ETUsylinteri. . . . . . . . . . . 23-4116 7.40 1302L 70--77 Ø23.81 ETUsylinteri. . . . . . . . . . . . . . 23-4580 14.50 1500/1600 65--73 Ø22.22 TAKAsylinteri. . . . . . . . . . . 23-4581 29.26 Variant 65--73 jos 23.81 TAKAsylinteri. . . . . . . . . . . 23-4580 14.50 (yllättäen sama osa ku 1302..) hc 19.50 Kpl Jarrusyl. et.1302/03 / ta.T-3 23,8MM, T-3 TAAKSE 21.00 Kpl Jarrusyl. taakse T-3/4 66- nr 37-230 JARRUSYLINTERI ETEEN 1302/03 9,10 54-505 T3 JARRUSYLINTERI TAAKSE 65-> & T4 14,58 mitäs hintoja löytyy muilta viel? Quote Link to comment
Juki Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Tietääkös kukaan näitten rumpujen valmistajaa, lähinnä noitten tanskalaisten. Olis hieman helpompi lähteä ettimään noita. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.