Jump to content

Typ3 takajarrut Kuplaan


ozone

Recommended Posts

Mitä osia tarvitaan kyseiseen muutostyöhön? Ilmeisesti ainakin kolkin takarummut (isot 5-pulttiset) ja jarrukengät sekä jarrukilvet. Tarvitaanko muuta? Kuplani on -63 mallia ja lyhyillä vetareilla, pitääkö rumpuja koneistaa?

 

Ostetaan tarvittavat osat, tarjoa viestillä.

 

-Otso

Link to comment
Pitkät vetaritkin voi vaihtaa jolloin ei tarvitse koneistaa rumpuja.

 

Jarrusylkäksi voi laittaa joko 3-tyypin oman, -68-> etupyöräsylkän tai 1302:n etusylinterin (kokojärjestyksessä pienimmästä isoimpaan), kaikki nuo on bolt-on.

 

Puavo @ dwl

 

Jos käyttää pitkiä vetareita pitää myös tietenkin käyttää pitkien vetareiden putketkin...

Link to comment

Ei tartte pääsylkkää vaihtaa, nuo mitä mie ehdottelin on vaan normoa isompia taakse käyviä sylkkiä millä voi sopivasti korjailla jarrubalanssia jos laittaa eteen vaikka laikat isommilla satuloilla.

 

Itselle tulossa ensi kesäksi -62:n seuraava kombo:

 

- Eteen olkatappikeulaan pallonivelkeulasen laikat CB:n droppiolilla ja Talbotin satuloilla, jako 5x130

- Taakse myöhäset T3/4 rummut joissa myös 5x130 jako

- vakio levyjarrullisen 2-piiri-pääsylkkä

 

Sit kattotaan jotta tartteeko taakse isompaa sylinteriä jos jää jarrut liian etupainoisiksi. Viime kesänä oli vakio-5-pulttiset eturummut ja nuo T3/4 rummut takana, ei sekään paha ollut kun takana oli momenttia kasvatettu 215/70 nakeilla.

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Ajattelin päivittää ainoastaan takajarrut isommiksi ja jättää etupään ennalleen. Etujarrut tuntuu menevän lukkoon jo nykyäänkin. Onko pelkän takajarruvoiman kasvattamisesta hyötyä? Jos homma menee liian monimutkaiseksi/kalliiksi niin ajelen entisillä jarruilla niinkuin tähänkin saakka. Pulttijaon muuttaminen ei myöskään tule kysymykseen.

Link to comment

Kahdessa eri kuplassa on miulla ollu nyt vakio-etujarrut ja T3-takajarrut, ja molemmissa olivat ihan selkeästi paremmat kun orkkikset. Miulla tosin tuo "eripari" rengastus varmasti tasapainotti myös etenkin 5-pulttisten vakiojarrujen kanssa - edessä 145/80 ja takana 215/75. En tosin muista sen olleen kovinkaan epätasapainoinen kombolla pallonivel-etujarrut (145), takana t3-jarrut ja 195/65:t.

 

Hommahan sinällään on tosiaan eri helppo jos vaan löytää sopivat rummut ja jarrukilven. (...tai 4-pulttisissa navan ja rumpuosan kun ovat erilliset)

 

Puavo

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Raggare

t3 '68 takasylkkä vaihtoehdoista pikku hintavertailua. kun ymmärsin että nuo rumpusylkät käy aika sekasin mallista toiseen.

 

motonet

1200/1300 8.64--77 Ø22.22 ETUsylinteri. . . . . . . . . . . 23-4116 7.40

1302L 70--77 Ø23.81 ETUsylinteri. . . . . . . . . . . . . . 23-4580 14.50

1500/1600 65--73 Ø22.22 TAKAsylinteri. . . . . . . . . . . 23-4581 29.26

Variant 65--73 jos 23.81 TAKAsylinteri. . . . . . . . . . . 23-4580 14.50 (yllättäen sama osa ku 1302..)

 

hc

19.50 Kpl Jarrusyl. et.1302/03 / ta.T-3 23,8MM, T-3 TAAKSE

21.00 Kpl Jarrusyl. taakse T-3/4 66-

 

nr

37-230 JARRUSYLINTERI ETEEN 1302/03 9,10

54-505 T3 JARRUSYLINTERI TAAKSE 65-> & T4 14,58

 

mitäs hintoja löytyy muilta viel?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...