Lahti411 Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Vinkkejä kaivattaisiin vian etsintään. Auto siis VW 411 Variant, jossa koko ajan on ollut jotain häikkää startin pyörityksessä. Autossa oli kiinni Motonetistä ostettu tarvikestartti, joka kyllä pyöritti hyvin moottoria, mutta kumman louskutuksen siivittämänä. Välillä rääkäisikin ikävästi. Vaihdoin vastikää uuden startin puslan vaihdelaatikkoon, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Foorumin kautta ostin orggisstartin, mutta se ei lähde pyörittämään moottoria laisinkaan -naksahtaa vain, mutta muuta ei tapahdu. Tarvikestartin solenoidin testasin ja se toimii oikein napakasti -orggisstarttia en vielä testannut penkissä, mutta myyjä vakuutti sen toimivan (uskon myyjää, olen ostanut häneltä muutakin ja ollut tyytyväinen). Auton moottori toimii hyvin jä käynnistyy työntämällä herkästi. Moottori on ollut lattialla useasti, eikä vauhtiksesta ole puuttunut hampaita. Ajattelin kuitenkin huomenna tämänkin vielä tarkistaa startin aukosta, kun kaveri pyörittää käsin moottoria. Tuntuu, kuin startti ei kytkeytyisi oikein vauhtikselle, mutta mistä tämä voi johtua? Quote Link to comment
Lahti411 Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 No olihan sieltä hammaspyörältä murtunut hampaita. Neljä hammasta oli peräkkäin irti ja vielä yksi erikseen. Varmaan ovat menneet poikki huonon startin puslan takia. Voi prkl.... Nyt pitää sitten hankkia uusi vauhtipyörä. Kovasti auto vastustaa uudelleen reksiteröintiä! Ei vissiin enää 20 vuoden eläkkeellä olon jälkeen tee mieli yleisille teille... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Kun en kerenny sulle starttia myydä, niin jos sullon 228 rojut kytkinkopassa, niin saat vauhtiksen illmasiksi. Ja tarjous koskee vain noutoa. Jos ttas ei ole 228, mutta haluat vaihtaa. Saat samalla tarjouksella paineasetelman ja levynkin..... Keleepaako ny :) Quote Link to comment
Lahti411 Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Voiko pienempää kytkinlevyä käyttää isomman vauhtiksen kanssa? Onko siitä muuta haittaa, kuin että vauhtikseen kuluu ura, jolloin ilman koneistusta ei voi isompaa levyä käyttää? Eli, jos esim laittaisin 228 vauhtiksen ja siihen 215 paineasetelman ja levyn, niin toimiiko kombo? Quote Link to comment
tolvana Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Hommaa vaan se orkkisvauhtipyörä niin hyvä tulee. Jos et muualta löydä niin paiskaa privalla niin kaivellaan varastoja... Quote Link to comment
Lahti411 Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Autossa on ollut 210 paketti kiinni ja nos-osina multa löytyy 215 levy ja asetelma. Eli siinä mielessä hyvä tilanne vauhtipyörän etsimiseen. Saa tarjota! Quote Link to comment
tolvana Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 tarkista sen 215 levyn poorien sopivuus lodjuun... Quote Link to comment
Lahti411 Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 Juu, on tarkastettu ja tiedossa on, että 411/412:ssa on eri boorit kuin muissa VW:eissä. Quote Link to comment
Lahti411 Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 Vieläkin on jotain häikkää starttauksessa. Nyt pelaa itse startti, mutta esim. yön jälkeen startti pyörittää todella laiskasti ja käynnistyminen on vaikeaa. Akun lataus eikä uusi akkukaan poistanut ongelmaa. Ostin tosiaan uuden akunkin, kun ajattelin, josko vanha olisi kärsinyt rempan aikaisista lyhyistä koeajoista ja testikäynnistyksistä -remppa siis kesti vuosia, joten akulla on oikeasti jo ikääkin. Viikonloppuna vanha puolakin kärvähti motariajossa -liekö asioilla jokin yhteys toisiinsa? Lämpöisenä moottori hörähtää oikein nätisti käyntiin -paitsi joskus ihan satunnaisesti on saattanut silloinkin pyörittää laiskasti. Puolan vaihto poisti pienet nytkäykset käynnissä ja moottori toimii nyt oikein nätisti. Tuleeko mieleen, mikä voisi väsähdyttää akun tai muuten aiheuttaa näitä käynnistysongelmia? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Akun kengät huonosti kiinni tai likaiset. Maajohto huonosti kiinni korissa startti ei saa kunnolla maata. Noi nyt tuli sellasina ympäripyöreinä mieleen. Sellasenkin legendan olen kuullut että startti ei saa kunnolla maata jos startti ja laatikko on maalattu. Quote Link to comment
Lahti411 Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 Pitääpä itseasiassa vaihdelaatikon maajohto tarkastaa. Akun kengät on siistit ja johdot on hyvässä kunnossa -maajohdon vastikää vaihdoinkin uuteen, kun vanha oli jo aika hapero. Moottoria tai vaihteistoa tms. ei ole maalattu, vaan ovat ihan tehtaan kuosissa. Quote Link to comment
tolvana Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Pusla väljäksi kulunut. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Oli molemmissa VW:eissä sellainen vika, ettei kuumaksi ajettu moottori aina käynnistynyt - kuului vain 'klik-klik' solenoidista. Luin neuvon vaihtaa akun ja starttimoottorin välinen kaapeli uuteen sekä puhdistaa vaihteiston ja korin välisen maadoituskaapelin kontaktit samoin akun maadoituskaapelin kontaktit. En tiedä mikä tässä toimi, mutta molemmat VW:t ovat sen jälkeen hyvin käynnistyneet, vaikka olisi päivä moottoritiellä ajettu. Virtapiiristähän tässä on kyse, ja kaikkien kohtien pitää johtaa hyvin virtaa. Quote Link to comment
metake Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Pitääpä itseasiassa vaihdelaatikon maajohto tarkastaa. Akun kengät on siistit ja johdot on hyvässä kunnossa -maajohdon vastikää vaihdoinkin uuteen, kun vanha oli jo aika hapero. Moottoria tai vaihteistoa tms. ei ole maalattu, vaan ovat ihan tehtaan kuosissa. Helppo tapa testata: Ota apukäynnistyskaapeli ja laita se startin rungosta akun miinusnapaan. Jos oire poistuu niin vika on selvä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.