Jump to content

Kärjetön sytytys & Bosch009


Guest valvema

Recommended Posts

Posted

Hep nyt tuloo tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenkin...

 

HC:n sivulta kopsattu teksti Accu firesta

 

"Muuttaa vakiosytytysjärjestelmäsi elektroniseksi. Kun on kerran asennettu ja säädetty, enää ei tarvita kärkien vaihtoja tai sytytysennakon säätöjä. Korvaa kärjet, kondensaattorin ja pyörijän."

 

siis täh, korvaako toi ympyrä levy pyörijän? mites syvälle se levy pitää tunkee jakajan akseliin tai toisin sanoen kui lähellä kantta sen pitää olla?

Joo varmaan lukee asennus ohjeessa mutta se on kerennyt hukkumaan ennen asennusta =D

 

-MP-

Guest Metu2
Posted

Onkohan bosch sininen menny vai accu-free , kun kylmänä lähtee käyntiin mut kun lämpiää alkaa pätkiä ja lopulta sammuu kokonaan. Kipunaa ei tule puolanjohtoon kun tulpalla kokeilin, heräte tulee puolalle 12v.kärähtääkö nuo helposti ei ole tullu pidettyä virtojakaan pitkään päällä.Jakaja johdot puola accu-free on ollu käytössä noin 2kk uutena hommattu ei vielä ikäkään tee vissiin tepposia.Puolan pitäs olla bosch sininen jenkki versio ei brassi.

Posted

Itsellä risa AccuFire käyttäytyi juuri noin,ajaa pystyi jonkun aikaa ja kipinä katosi. Jäähdyttelytauon jälkeen pelasi taas jonkun aikaa.

Guest Metu2
Posted

Kuulostaa kivalta johan se 2 kk kestikin pitäskö sit ostaa uus kun on noin edullisia ja luotettaviakin.Selviskö mito syy rikkoutumiseen vai on nuo muuten vaan huonoja eikä kestä.

Posted

Taisi olla viallinen erä tehtaalla keväällä koska muillakin uusi Accufire reistaili. Takuu pelasi ongelmitta tuotteen myyneellä yrityksellä, korvaava tuote on toiminut ongelmitta.

Guest Ooppiumi
Posted

Saako tuota accufiren toimintaa jotenkin todenettua mittaamalla? Tehot on kierroksia lisätessä kateissa ja käy hieman kehnosti. Toiminut asentamisen jälkeen kunnolla muutaman sata kilometriä, mutta nyt viikolla käynnistyksen jälkeen alkoi pistää edellä mainittuja oireita kehiin.

Guest Metu2
Posted

No näin juuri itsellänikin, ei varmaan ehtiny ajamaan ku 200km niin johan temppuilee. Pitää ottaa yhteyttä myyjään ja tiedustella onko mitään takuuta vaiko pelkästään takavalot.

Posted

Itse testailin omaa ostamaani kärjetöntä 10km testilenkillä useasti ja mainiosti pelasi, Kiikala reissulla tulikin sitten jo 50km tjsp ajoa niin jo kipinä katosi ja palasi yms kivaa.. ko ongelmasta taisi olla kuviakin :) perinteisesti tiensivussa moottoriluukku ylhäällä...

Guest Raggare
Posted

satoja kilometrejä ainakin ajettu ilman ongelmia, voi olla enemmänki

Guest Raggare
Posted

juuei, mut ihan vaan ettei tuu käsitys että accufire == paska

Posted

Accufire toiminut useamman vuoden ja vieläkin useamman tapahtumareissun moitteetta. Kannattaa asentaessa käyttää kunnon liittimiä alkup. tilalla niin kestää piuhat ajossa kiinni.

Guest Metu2
Posted

Jippii nyt pelaa kuppeli paremmin kun koskaan, ei pauku juuri ollenkaan kiepit ottaa nopiasti ja kiihtyvyys pikkasen parani.Otin hitolleen koko accu-freen ja laitoin uudet käret ja konkan käyntiinkin lähtee oikeen hyvin.pitänee kysyä jos takuu korvaa kyseisen laitteen on kait se enemmän ku tuo 200 km .Käytin 2 eri puolaa jenkkimallin bocsh sininen 3,6 ohmia jolla accu reistaili, jonka jälkeen vaihoin uudenkarhean kuppelin mustan vakipuolan mikä tais olla 3,2 ohmia molemmilla fire sammutti koneen joten puola kunnossa sit alko pikkuhiljaa (äksyttämään)ja laitoin käret ja konkan pelaa hyvin ei pätki eikä sammu. Fire tilttaa noin 10 min käytönjälkeen kun kone hieman lämpenee.

Posted

Toisessa kuppelissa pelannu hyvin tuommonen käretön monta vuotta. Nyt ostin KK:sta uuden, joka tulee toiseen kuplaan kunhan se valmistuu. Toivottavasti on ehjä. Ja jos ei, niin toivottavasti muistaa nämä keskustelut, eikä pura koko konetta vikaa etsiessään :)

 

btw, Rostexilla vetelin juuri lattian sisältäpäin :) Kuskin jalkatilan pellin joutuu vielä vaihtamaan, niin on pohja jo kuoseissaan. Päällypuolessa onkin sitten tekemistä, ja konekkin atomeina...

Posted

Asennusohjeessa lukee: "For vacuum advance distributors place the silver metal ring over the distributor shaft before installing the ACCU-FIRE rotor."

 

Meinaako että alipainejakajassa pitää laittaa, 009:ssä ei? Kyselen tässä jo ennenkuin oon ees katsonut että miten se sinne mallaisi mut kertokaa nyt kun tiedätte kuitenkin.

Guest Raggare
Posted

näin juuri, alipainesäätökikkarelevy nostaa kärkiä sen renkaan verran ylöspäin mikä sit nostaa sitä kiekkoo akselilla sen verran ettei se hankaa kärkien tilalle tulevaa anturia.

 

tää taas aiheutti mulla sellasen että pyörijäki nousi sen verran ja eihän se mahtunu pyörimään kannen alla ni piti se vastaavasti lyhentää pyörijää sen rinkulan verran. 'there is not such thing as bolt-on'

Posted

Sama homma kun raggiksella, kunnes keksin että niitä pyörijöitäkin löytyy (ainakin) kahta eri korkeutta joista toinen käy ilman lyhentämistä.

 

Puavo @ dwl

Posted
Ja toiseen on sudittu sinistä maalia...

 

Saiskohan nopeen vastauksen kun on just asennus menossa...Mitä tuo maalimerkki ja samassa kohtaa roottorissa oleva viiva meinaa? Jotain asennusasentoon liittyvää lienee mut ei esimerkiksi mee kohdakkain pyörijän kanssa. Magneetit on äkkiä mitaten kuitenkin melko symmetrisesti roottorissa.

  • 7 months later...
Posted

kysymys. kärjille tulee puolalta maa,accu fire tarvii myös plussan puolalta,tämä plus tulee virtalukolta eiks jee... eli voinko ottaa sen plussan keulalta? koska puola on piilotettu puhaltimen taakse ja asennuksen yhteydessä tuli laitettua 8 napainen ajoneuvojohto perästä keulaan.

miinus tulisi silti puolalta. vai voinko ranettaa kunnolla ja ottaa sen virran diaknostiikka pistokkeesta?

Posted

Järkevin ottaa puolan +:sta ettei ole riskiä että accufire saa virtoja käyttämättömänä. Tai pienentää ainakin riskiä jos muistaa avaimesta vaan virrat kääntää pois kun moottori ei käy :)

Posted

eikö se tee saman virtalukon takaatakin? yhtä suuri riski polttaa koko auto heh. tutkitaan. puola virtaliittimet alaspäin puhallin kotelon ja tuliseinän takana..... elämä on!

Posted

Eikös se puolan + ole nro. 15, joka tarkoittaa, että siinä on sähköä silloin, kun virtalukolta on virrat päällä? Voihan sinne takaluukkuun virtalukolta vetää toisenkin piuhan, mut miks, kun yksi on jo valmiiksi?

Posted

tarkoittaa toki sitä. helpompaa asennustapaa haen. jos luit ollenkaan aikasempaa tekstiä niin ymmärrät.

puola on puhkukopan takana ja liitokset alaspäin. hankala irroittaa ja vielä hankalampi laittaa takasin. ja piuhat on valmiina ....

kuva kertoo:

kuplaremonttialoitettu2ij2.jpg

Posted

Eikö toi oo huollon kannalta vähän huono paikka puolalle? Tien päällä kun hyytyy niin hankala tutkia puolan piuhat yms..

Posted
kysymys. kärjille tulee puolalta maa,accu fire tarvii myös plussan puolalta,tämä plus tulee virtalukolta eiks jee... eli voinko ottaa sen plussan keulalta? koska puola on piilotettu puhaltimen taakse ja asennuksen yhteydessä tuli laitettua 8 napainen ajoneuvojohto perästä keulaan.

miinus tulisi silti puolalta. vai voinko ranettaa kunnolla ja ottaa sen virran diaknostiikka pistokkeesta?

 

Voit ottaa virran ihan mistä vaan, kunhan se on sellainen piuha että siinä on sähköä ainoastaan kun avaimesta on virrat päällä. Eli accufiren sähkön ei tarvii tulla suoraan puolalta.

Posted

jep juu, puolalta otetaan. mites 009 jakajassa säädetään kärjet,tuossa omassani ei ole samanlaisia "piikkejä" pohjassa kuten vakiojakajassa josta oli helppo meisselillä vääntää väli kohdilleen.

Posted

tulee tulee. vai lätkäsitäänkö tuo murikka vaan paikoilleen ja katotaan "kärkiväli" kohdalleen..?

 

edit hyvät sivut kiitos. ei jaksa aina selata kuinka korjaan autoani sarjaa...ennakko perintöä appiukolta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...