Guest Bonzer Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Ongelma on seuraavanlainen. Kone lähtee hyvin käymään, mutta ei meinaa tukehtua jos painaa kaasun nopeesti pohjaan. Ottaa kyllä kierroksia jos nostattaa hitaasti. Ennakon säätö ei vaikuta käyntiin, eikä seoksien säätö. Mistä lähtisin vikaa hakemaan? Kaasari on pict 30 ja kone 1500? Quote Link to comment
Anpu Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Toimiiko kiihdytyspumppu. Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Ei tietoa, puran kaasarin huomenna. Quote Link to comment
Anpu Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Katot kurkusta sisään kun käännät kaasua ruikkaako. Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Kyl se hiukan ruiskii. Mut jos laittaa ryypyn kokonaan päälle ni toimii paremmin. Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Vaihdoin kaasarin samanlaisee mis toimii toi kiihdytyspumppu. eikä silti vastaa kaasuun. Eikä käy edes tyhjäkäyntiä. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Onhan sytkä venat ja kärkiväli kurkattu ennen kun kaasaria rupeaa säätämään. Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Mulla oli kone irti viime viikonloppuna ja tarkistelin kaikki välit samalla Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Ny pitäis löytää ratkasua seuraavaan. Kone käy normaalisti kylmänä, mutta lämmetessä alkaa paukkumaan eikä ota kierroksia normaalisti. Mitäs ehdotatte seuraavaks toimenpiteeks? Jakaja vaihtoon? Hyllyssä odottaa uus kärjetön jakaja, mut auto on 6V. Onko nyt aika vaihtaa auto 12 volttiin? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Ny pitäis löytää ratkasua seuraavaan. Kone käy normaalisti kylmänä, mutta lämmetessä alkaa paukkumaan eikä ota kierroksia normaalisti. Mitäs ehdotatte seuraavaks toimenpiteeks? Jakaja vaihtoon? Hyllyssä odottaa uus kärjetön jakaja, mut auto on 6V. Onko nyt aika vaihtaa auto 12 volttiin? Se käy laihalla. Kylmänä ryyppy päällä seos on tarpeeksi tuhtia, mutta ryypyn auetessa menee laihalle. Sytytysennakko / kaasarin säätö. Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Olisko antaa jotain perus säätöä pict 31, 1500 koneen kans? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Tuosta voisi olla apua http://www.fvwa.fi/yleista/225-kaasuttimen-saato Quote Link to comment
jarmo juurikka Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Tarkistithan että ruikka pitki ei ole tukossa, eli sumuttaa bensaa kurkuun kun kaasua vääntää. Quote Link to comment
hpa Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 (edited) Hei.Tarkasta aluksi kaasuttimen ja jakajan numerot vaikka oheisen samban keskustelun linkin takaa.31 pict-3 kaaasutin ei sovi alkuperäisen 1500 koneen jakajaan. Muitakin sopimattomia komboja on.Kiertoilmakaasutin tarvitsee keski- ja alipainesäätöisen jakajan.Vikaahan voi olla vaikka mitä, väärä lämmityselementti, pulldown-kalvo vuotaa, jnl. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=526933 Edited March 5, 2015 by hpa Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 (edited) Kävin tutkailemassa noita numeroita ja ja kaasarissa luki VW 75-1 ja jakajassa 113905205. Toisessa topicissa oli joku taulukko ja taulukko tiesi ettei nämä ole yhteensopivat. Jakajan pitäs olla 113905205K mitäs eroa näillä käytännössä on? Kaasarihan oli sittenki 30 pict-1. Edited March 6, 2015 by Bonzer Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Nyt on aiksemmat ongelmat selvitetty ja nyt ilmeni uutta ongelmaa. Ajan työmatkaa (n.30km) ja loppumatkasta alkaa nykimään. Ilmeisesti lämmöstä johtuu. Kaikki sytkäkamat vaihdettu ja sama jatkuu. Mitäs seuraavaks? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 (edited) Niin ja kärkiväli ja sytkä on oikekasti säädetty lähiaikoina? Termostaatti toimii? Edited May 8, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ajan työmatkaa (n.30km) ja loppumatkasta alkaa nykimään. Ilmeisesti lämmöstä johtuu. Kaikki sytkäkamat vaihdettu ja sama jatkuu. Mitäs seuraavaks?Kaasarin kurkku jäätyy, eli lämmöstä johtuu, tai pikemminkin sen puutteesta. Onko imusarjan esilämmitys ja ilmanoton lämminilmaputki ehjiä ja toiminnassa? Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 (edited) Niin ja kärkiväli ja sytkä on oikekasti säädetty lähiaikoina? Termostaatti toimii? Sytkä on kärjetön ja eilen vaihettu ja säädetty 7,5 ennakkoon. Tämän jälkeen käynti hieman parani, muttei poistanu ongelmaa kokonaan. Termostaattia ei ole. Esilämmitys on käytössä ja pitäis toimia, siihen on tiivisteet juuri vaihdettu. Tänään huomasin kotiin tullessani, että bensasuodatn ennen kaasaria on tyhjä, kylmänä suodattimessa näkyy bensaa. Edited May 8, 2015 by Bonzer Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.