Jump to content

Koneessa jotain käynti ongelmaa


Guest Bonzer

Recommended Posts

Ongelma on seuraavanlainen. Kone lähtee hyvin käymään, mutta ei meinaa tukehtua jos painaa kaasun nopeesti pohjaan. Ottaa kyllä kierroksia jos nostattaa hitaasti. Ennakon säätö ei vaikuta käyntiin, eikä seoksien säätö. Mistä lähtisin vikaa hakemaan? Kaasari on pict 30 ja kone 1500? 

Link to comment
  • 5 months later...
Guest Bonzer

Ny pitäis löytää ratkasua seuraavaan. Kone käy normaalisti kylmänä, mutta lämmetessä alkaa paukkumaan eikä ota kierroksia normaalisti. Mitäs ehdotatte seuraavaks toimenpiteeks? Jakaja vaihtoon? Hyllyssä odottaa uus kärjetön jakaja, mut auto on 6V. Onko nyt aika vaihtaa auto 12 volttiin?

Link to comment

Ny pitäis löytää ratkasua seuraavaan. Kone käy normaalisti kylmänä, mutta lämmetessä alkaa paukkumaan eikä ota kierroksia normaalisti. Mitäs ehdotatte seuraavaks toimenpiteeks? Jakaja vaihtoon? Hyllyssä odottaa uus kärjetön jakaja, mut auto on 6V. Onko nyt aika vaihtaa auto 12 volttiin?

Se käy laihalla. Kylmänä ryyppy päällä seos on tarpeeksi tuhtia, mutta ryypyn auetessa menee laihalle.

Sytytysennakko / kaasarin säätö.

Link to comment

Hei.Tarkasta aluksi kaasuttimen ja jakajan numerot vaikka oheisen samban keskustelun linkin takaa.31 pict-3 kaaasutin ei sovi alkuperäisen 1500 koneen jakajaan. Muitakin sopimattomia komboja on.Kiertoilmakaasutin tarvitsee keski- ja alipainesäätöisen jakajan.Vikaahan voi olla vaikka mitä, väärä lämmityselementti, pulldown-kalvo vuotaa,

 jnl.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=526933

Edited by hpa
Link to comment
Guest Bonzer

Kävin tutkailemassa noita numeroita ja ja kaasarissa luki VW 75-1 ja jakajassa 113905205. Toisessa topicissa oli joku taulukko ja taulukko tiesi ettei nämä ole yhteensopivat. Jakajan pitäs olla 113905205K mitäs eroa näillä käytännössä on? Kaasarihan oli sittenki 30 pict-1.

Edited by Bonzer
Link to comment
  • 2 months later...
Guest Bonzer

Nyt on aiksemmat ongelmat selvitetty ja nyt ilmeni uutta ongelmaa.

Ajan työmatkaa (n.30km) ja loppumatkasta alkaa nykimään. Ilmeisesti lämmöstä johtuu. Kaikki sytkäkamat vaihdettu ja sama jatkuu. Mitäs seuraavaks?

Link to comment

Ajan työmatkaa (n.30km) ja loppumatkasta alkaa nykimään. Ilmeisesti lämmöstä johtuu. Kaikki sytkäkamat vaihdettu ja sama jatkuu. Mitäs seuraavaks?

Kaasarin kurkku jäätyy, eli lämmöstä johtuu, tai pikemminkin sen puutteesta. Onko imusarjan esilämmitys ja ilmanoton lämminilmaputki ehjiä ja toiminnassa?
Link to comment
Guest Bonzer

Niin ja kärkiväli ja sytkä on oikekasti säädetty lähiaikoina?

 

Termostaatti toimii?

Sytkä on kärjetön ja eilen vaihettu ja säädetty 7,5 ennakkoon. Tämän jälkeen käynti hieman parani, muttei poistanu ongelmaa kokonaan. Termostaattia ei ole.

 

Esilämmitys on käytössä ja pitäis toimia, siihen on tiivisteet juuri vaihdettu.

 

Tänään huomasin kotiin tullessani, että bensasuodatn ennen kaasaria on tyhjä, kylmänä suodattimessa näkyy bensaa.

Edited by Bonzer
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...