Guest a-p Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Eli autona on pystäri johon vaihdettu irs tuenta. Nyt mietinnässä takajousi, löytyy pidempi 22halkaisijalla ja lyhyt 21 halkaisijalla. Jousilatta on irs malliin 2lattainen ja swingiin yks, josta voi tehdä irssiin sopivan helposti. Lisäksi on se z-bar on olemassa. Mikä on teidän mielestä paras kokoonpano näillä osilla. Kun auto on ajossa niin sitten jos tarvitsee laitan kallistuksenvakaajan. Quote Link to comment
Guest a-p Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Kun ei ole vielä tullut yhtään mielipiteitä, niin kokeilen sitten näin: -68 jouset ja tuplalatat ja z-bar. Jos on huonosti toimiva niin muutan se mukaan sitten. Quote Link to comment
metake Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Minkäslainen kiinnike tulee z-barin liittämiseksi irs-tukivarteen, kun en sellaista muista nähneeni? Quote Link to comment
Guest a-p Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Ei minkäänlaista, koitin saada kokeneempien mielipiteitä jousista. Mutta jos halutaan niin kai sellaisetkin syntyy kun miettii riittävän kauan( toiminta voi olla sitten sivuseikka). Quote Link to comment
vwagen Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Tasausjousi on suunniteltu ja tarkoitettu heiluriakselin kanssa käytettäväksi. Quote Link to comment
Guest a-p Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 (edited) Joo hoksasin. Meinasinkin kun olisi mahdollista laitaa lyhyempi/ohuempi tai pitempi/paksumpi vääntösauva, että kumpi on jämäkämpi? Vai pitäisikö olla joku muu jousi? Edited November 14, 2014 by a-p Quote Link to comment
Ketsa Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Jos IRS -perästä haluaa vähän jämäkämmä, niin 944 audista löytyy 1,5 mm paksummat vääntösauvat. Niiden kaveriksi vähän tyrnimmät iskarit, niin syntyy ainakin omaan makuun toimiva bolt-on setti pikkurahalla. Quote Link to comment
VW-63 Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Itselläni työn alla vastaava swing -> IRS muutos. Jousitus on tarkoitus toteuttaa siten, että vakio vääntösauvoilla perän lasku jousilatoista liian matalalle ja sitten säädettävillä coilovereilla säädetään haluttu korkeus ja sopiva iskarin herkkyys. Edut: helposti säädettävä ja jousia on tarvittaessa helppo ja halpa vaihtaa myöhemminkin. Jousituksen rakenne ei muutu, kun coiloverit ovat vain apujousina. Haitat: ? Quote Link to comment
multanen Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Haitat: ? No ainakin voi olla vaikea päättää/arvata jäykkyys noille coil-over jousille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.