KimmoH Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Sattuisiko löytymään kuvaa tai linkkivinkkiä pallokeulan kytkinvaijerin suojaputkesta ? Miten pitkä, minkämoinen, jne. ? Just auton alla könytessäni koin valaistumisen ja tajusin ujuttaneeni kytkinvaijerin tehostimen putken sisään. Sitten muistui mieleen, että kesällä heitin romulavalle auton alta aikoinaan purkamani, monesta kohtaa poikki olleen kytkinvaijerin putken, joten sitäkään ei ole enää malliksi :( Quote Link to comment
Kotten Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Esim. tuosta: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=906&group=7&subgroup=21& Quote Link to comment
Tanhis Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Veikkaan että tässä haetaan edestä taakse putkea. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 (edited) Juu, siis edestä taakse putki tai sen malli tai ihan mitä vaan ideaa hakusassa. Tuo takaputki mulla kyllä on. Sen verran on selvillä, että tuo peräpään taipuisa putki lopsahtaa edestä taakse tulevan putken päälle joten putken paksuus on tiedossa mutta eipä paljon muuta. Edited December 16, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
Anpu Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Jos sulla on laatikko paikoillaan mallaat takaputken paikoilleen mutkan kera ja mittaat putken takaylityksen rungon poikkipalkkista. Etuosan pituudella ei ole niin merkitystä. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 (edited) Eipä ole lootakaan paikoillaan :( Mutta pitää jotain tuohon mittailla. Kuuluukohan vaijerin tulla siitä taka-akselin ali askille ? Onko hajua etuosasta. Pitäisikö putken mennä sinne runkopalkin sisälle saakka kytkinpolkimen lähellä vai mistä reiästä kytkinvaijeri olisi fiksuinta tuoda ulos palkin sisältä ? Entä mistä välistä etuakseli olisi paras ohittaa ? Edited December 16, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
Tanhis Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Olisko ollut niin että edessä kytkin vaijeri menee etuakselin ohi runkopalkin sisässä. Mutta tämä on nyt ihan ulkomuistista kaverin autosta. Mutta varmaan helpointa sulle olisi etsiä vastaava pallis jostain ja käydä kuvaamassa sen pohja. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 Tuo runkopalkin sisässä ohi akselin oli kaikista toimivin ja loogisin kun sitä auton alla eilen viimeksi tutkin. Tuolleen sen jo kertaallen vetelin, kunnes huomasin käyttäneeni tehostimen putkea loppumatkalle. Pitääpä sovitella se uudelleen tuota kautta ja alkaa sitten passailla suojaputkea loppumatkaa varten. Quote Link to comment
Anpu Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 http://www.volkshub.com/thehub/showthread.php?575-Blasting-Die-Past Äkkisiltään kännykällä etitty. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 jees, takana näyttää tulevan niillemain mitä eilen alla pyöriessäni epäilinkin. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Miulla on tuon putken paksuus hyvin mielessä koska omasta oli murtunut se takimmainen putki irti runkotunnelista ja jo kertaalleen jonkun hitsaama, harmittavan huonosti vaan koska siitä kohtaa nirhaantui sitten vaijeri poikki. Sen putken paksuus on "just semmonen että ykköstyypin alumiininen työntötanko menee sen sisään" ja mikäs siinä sitten oli kunnolla hitsatessa kun pysyi hyvin paikallaan eikä hitsi tarttunut alumiiniin. Toivottavasti tästä on apua uutta putkea hitsatessa, itse pidin ainakin tätä keksimääni sinisen Chimayn arvoisena :) Puavo 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted December 28, 2014 Author Share Posted December 28, 2014 (edited) "Rautakaupasta" löytyi passeli putki mikä istui nätisti auton alle. Sattuisko kenelläkään olemaan mittaa miten pitkäksi tuo kytkinvaijerin suojaputken loppupää pitäisi jättää. Jossain tuossa takatukivaren kiinnityksen kohdalla se oikea kohta mahtanee olla mutta jos löytyisi vaikka mitta taka-akselin puolivälistä putken pään tasolle, niin homma helpottuisi hieman. Edited December 28, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
Tanhis Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Kaverille kun tuon loppupään joskus vaihdoin niin katkasin niin että kytkinvaijerinsuojaputkelle tuli sopiva mutka. Se on varmaankin parempi tehdä niin kuin kenenkään muun mittauksen perusteella. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 29, 2014 Author Share Posted December 29, 2014 Jumppasin sitten projektilaatikon auton alle ja mittasin putken itse ;) Jos nyt joku muu sattuu mittaa tarvitsemaan, niin pätkäisin putken tuohon taka-akselin putken takapään tasolle. Siitä syntyi nätti mutka loppupään suojaputkelle ja säätämäänkin pystyy tarpeen vaatiessa suuntaan tai toiseen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.