lasse haukkavuori Posted June 21, 2015 Author Share Posted June 21, 2015 Fasty alkaa valmistumaan käsiin. Moottori pitäs niputtaa ja kotelot suojata jotta saa sisustan kiinni. Mistä vois tehdä uudet äänieristeet takaluukkuun. Vanhat niin pehmeät. Sais näyttää jokseenkin alkuperäiseltä. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Budjettiversio tuulensuojalevyä ja kovalevyä yhdistelemällä? Rahamiehen vaihtoehto. Quote Link to comment
Kharon Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Budjettiversio tuulensuojalevyä ja kovalevyä yhdistelemällä? Rahamiehen vaihtoehto. Luukku todennäköisesti on vielä ehjä joten alapuolelle alumiinipintaista äänieristysplootua motonet/biltema-linjalta? Päälle tuo valmis tai metritavaravinyylistä itse leikkelemällä ja vinyylimaalilla&mallineella tekstit? Tämä on nimittäin ongelma omallakin kohdalla, T34:ssa: Siellä kyllä kaikki vielä ovat mutta aika surkeassa kunnossa. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Siis t34 ghiassa ja fastyssähän on ensiksi tuo heinäbitumieriste missä tuo siisti pinta jossa auf ja zu merkit maalattuna tms. Sitten sen päälle tulee vielä erillinen ns päällipinta kulmistaan neppareilla kiinni. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted September 22, 2015 Author Share Posted September 22, 2015 No niin, näkihän tämäkin päivänvalon. Nyt jos loppuviikosta sais leiman niin pääsis syksyl viel ajaa konetta sisää. Papereita tutkaillessa huomasin et tää onkin 1969 eikä 68 niinkuin muistelin. Käyttöönotto 4 kuukausi. Taitaa olla viimeisiä lyhyt nokkaisia :) . Enää puuttuu vannekehät et34 vanteille ja toimiva bensamittarin anturi 9 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Oleko avannut sitä anturia ja katsonut mikä on vikana irronnut lanka on aika helppo korjata ja samoin niitin hapettuma. Quote Link to comment
-ST- Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Hieno peli! Kilven mukaan savolaista alkuperää? ;-) Sivuvilkkujen puute ihmetyttää, onko noita toimitettu alunperin täälläpäin maailmaa ilman niitä? Quote Link to comment
Janne Välilä Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Mun notsi -67 marraskuussa käyttöönotettu & alkujaankin kans ilman sivu-vilkkuja. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 (edited) Joo sivuvilkkuja ei ollut eikä reikiäkään. Eikös typ 3 "sivuvilkut" ole ollut vain Suomessa vilkkuina oranssilla lasilla. Muissa maissa äärivaloina pun valk. Näin muistaakseni kun katsellut ulkomaisia kytkentäkaavioita. Muutenkin toi on joku perushalpa versio. Ihan karvalakki sisusta, ei pop out takasivulaseja, ainostaan helma ja kylkilistat. Bensamittarin anturia ei paljo tarvi rassailla ku joku on tunkenu sinne kuplan anturin mikä ei toimi. Jos ton sais vielä museoleimaan ni sitte olis kaikki korimallit museoituna. Loput voi sitte pilata :). Tää peli on katsastettu viimeksi 1985 ja samana vuonna poistettu rekisteristä. Lopullinen katoaminen on vuodelta 88. Minulle kulkeutui 2005. On täytyny tulla aika paljo kilometrejä kun 16 vuotta on ajettu ja perässä tehtaan vaihtomoottori. Ei tietoa mistä alunperin mutta löytyy kopio Hesarista jossa myynnissä 23.9.84 Varistossa josta kulkeutunut Porvooseen. Etupuskuri tarvis saada ja jotain muuta pientä esim moottoriluukun suljin linkku ennen yritystä museolle. Osaako joku sanoa onko noi kuvan kapselit typ 3 69 mallin vai jonkun muun. Ikinä nähnytkään tuollaisia Edited September 23, 2015 by lasse haukkavuori Quote Link to comment
-ST- Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Oisko kapselit lainattu "Brassi" mallin kolkista ja on kai tuota mallia ollu joissain kuplissakin. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 '67 Suomi TL:ssä oli sivuvilkut. '68 Ruotsin tuonnissa ei. Jos kapseli on korkeampi reunastaan, ei näy kuvissa kun ovat niin tummia, voivat ne olla Tölkistäkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Nopeasti kurkkasin boxervillessä ja bloketissa tällähetkellä myynnissä olevia kolkkeja ja mietin myös omaa ruotsin tuontiani niin kaikissa on sivuvilkut. Ruotsin specialiteetti taasen on isommat takaheijastimet kuin vastaavissa suomiautoissa. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 (edited) Miun Ruotsin tuonnissa oli kuitulokarit edessä, joten vilkut on voitu poistaa siinä vaiheessa. Tosin Samban kytkentäkaavioistakin ne poistuu '68-'70 kaaviosta. Blocketin ja Boxervillen säljes '68:a ei kannata pitää benchmarkkina, koska siinä muitakin väärän vuosimallin rävellyksiä. B-villessä myynnissä oleva '69 taasen on ilman sivuvaloja. Edited September 24, 2015 by -tipi- Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Täytyy ottaa kapseleista uusi kuva valoisampaan aikaan. Minusta ne näyttää type 3 karmannghian kapseleilta. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted September 25, 2015 Author Share Posted September 25, 2015 Leima tuli heittäen. Nyt varmistus kapseleista ja bensa-anturi kuntoon ja museotarkistukseen :) Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Museotarkistus hyväksytty. Papereita odotellessa. Nyt on kaikki korimallit kotona museorekisteröitynä. Nyt viel ku löytää typ 34 ghian niin sit olis bueno. Ens talven projekti on ton pilatun kuvan lilan palauttaminen ajokuntoon(maalaus). Seuraavaksi hyppäys vieraaseen eli volvo pv 544 on ensi talvena työn alla ja kesäksi 2016 ajoon. Lähetys vaikenee ja ei kun autotalliin 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.