lasse haukkavuori Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Eli maatalouskaupasta sitruunahappoa (vitapol) 31€ 5kg. Vettä 200l tynnyriin ja 1/4 kaadoin sitruunahappoa sekaan. Pytty täyteen vw osia ( tällä kertaa etuakseli, polkimet, jarruosat, takarummut yms kaikki pieni irto tilpehööri) viikon ollu likoamassa. Tänään ylös ja painepesurilla perään. Tulos on huikea ja paljon siistimpää ja halvempaa kuin hiekkapuhallus. Kuivatus ja epoxipohjamaalia pintaan. Parit kuvat vielä eturivistä ennen ja jälkeen 3 Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Ite olen noitten 2-pyöräisten tankeista putsannut ruosteet pois, juurikin tolla s-hapolla, hyvää gamaa Quote Link to comment
Soukka Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Ite olen noitten 2-pyöräisten tankeista putsannut ruosteet pois, juurikin tolla s-hapolla, hyvää gamaa Mulla on kuplan tankissa vähän ruostetta pohjalla ja aion ne poistaa just näin mutta mikä on hyvä kama sen suojaukseen? Kaveri suositteli POR-15 tank sealeria mutta maksaa ihan älyttömästi. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 (edited) Mulla on kuplan tankissa vähän ruostetta pohjalla ja aion ne poistaa just näin mutta mikä on hyvä kama sen suojaukseen? Kaveri suositteli POR-15 tank sealeria mutta maksaa ihan älyttömästi. Por-15 tank sealer on hyvä, mut täytyy olaa ihan vitun puhdas ja kuiva ennen kun rupee käsittelee, ja ohjeen mukaan, jos jääpi ruostettä/ kosteutta, rupee hilseilee ja sit sitä on vielä vittumaisempaa rupee poistaa!!! Pyorän tankissa käytin Kreem:iä,mutta en tiedä saako isommissa satseissa auton tankkiin Poista ruoste tankista! Laitat suolahappolioksen tankiin likoomaan 2-3 päiväksi ja huuhtelet ruosteet pois kuumalla vedellä, minä en pinnottais tankkia millään kamalla, jos on puhdas,. Enemmän on haittaa jos pinnote lähtee hilseilee, niin siinäs oot jumalanseläntakana keskellä yätä ,kun gaso linja tukossa!!! Edited March 7, 2015 by sleepercooler Quote Link to comment
Ketsa Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Mitä olette tehneet sille tummalle mömmökalvolle, joka nousee sitruunahappopöntön pintaan? Pitääkö siivilöidä pois vai hukata sekoittamalla? Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted March 7, 2015 Author Share Posted March 7, 2015 Sekoitellut olen vaan ja uusia kamoja pyttyyn Quote Link to comment
Guest a-p Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Minulle maali kauppias neuvoi tankin puhdistus sitruunahappolla ja maalaus inerta 5. Väitti olevan tosi hyvä, en ole vielä kokeillut mutta testaan tämän kyllä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 (edited) Toi inerta on helpompi levitellä tankkiin,kun tarvii vain se laittaa ja antaa kuivua! Tank sealerissä ja Kreemissä pitää eka levitellä rasvanpoisto, Pohjuste ja lopuksi sealeri monta eri vaihetta! Edited March 8, 2015 by sleepercooler Quote Link to comment
Soukka Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Por-15 tank sealer on hyvä, mut täytyy olaa ihan vitun puhdas ja kuiva ennen kun rupee käsittelee, ja ohjeen mukaan, jos jääpi ruostettä/ kosteutta, rupee hilseilee ja sit sitä on vielä vittumaisempaa rupee poistaa!!! Pyorän tankissa käytin Kreem:iä,mutta en tiedä saako isommissa satseissa auton tankkiin Poista ruoste tankista! Laitat suolahappolioksen tankiin likoomaan 2-3 päiväksi ja huuhtelet ruosteet pois kuumalla vedellä, minä en pinnottais tankkia millään kamalla, jos on puhdas,. Enemmän on haittaa jos pinnote lähtee hilseilee, niin siinäs oot jumalanseläntakana keskellä yätä ,kun gaso linja tukossa!!! No ei kait siin sit muuta kuin metsästää jostain 200l muovitynnyriä että saa koko tankin sinne niin tulee ulkopinta samalla käsiteltyä. Hyvää toi sitruunahappo on kyllä puhistukseen kun alkajaisiksi riittää se että pesee isoimmat paskat pois painepesurilla tai tiskiharjalla ja sitten heittää happoon olemaan. Tossa jokunen viikko sitten putsasin ton moottorin alapellin mikä tulee hihnapyörän taakse niin ne kohdat mitkä ei ollu ruosteessa ja oli maalia päällä niin jäi siihen ja ne mitkä oli vähän siinä ja siinä että pysyykö vai ei niin lähti pois paineilmalla. Quote Link to comment
jaketech Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 miten fosforihappo? sehän tekee pinnoituksen. googlesta haku sanalla fosfatointi Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Pitäisi juurikin kuplan tankki puhdistaa tuolla sitruunahapolla. Paljonkohan sitä tarvii ostaa? Myyvät apteekissa 100g:n pusseissa... Maatalouskaupasta en ole kysynyt. Kauanko sitä tankkia uitetaan? Quote Link to comment
Soukka Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Pitäisi juurikin kuplan tankki puhdistaa tuolla sitruunahapolla. Paljonkohan sitä tarvii ostaa? Myyvät apteekissa 100g:n pusseissa... Maatalouskaupasta en ole kysynyt. Kauanko sitä tankkia uitetaan?Agrimarket tms huomattavasti halvempi. Mulla oli reilu vuorokausi ja pintaruoste lähti pois hyvin mutta en saanut kunnolla kuivaksi niin tuli pintaruoste heti takasin. Joku 5% suhde on hyvä. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Agrimarket tms huomattavasti halvempi. Mulla oli reilu vuorokausi ja pintaruoste lähti pois hyvin mutta en saanut kunnolla kuivaksi niin tuli pintaruoste heti takasin. Joku 5% suhde on hyvä. Kiitos Quote Link to comment
Soukka Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 KiitosSe kannattaa saada heti kuivaksi tai maalata tai ruostuu heti. Mä huuhtelin vielä vähän bensalla ja silti ruostui. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Mitäs jos heittäis kuivauksen jälkeen löpöt sinne ja pyörittelis? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Mites sitten putsaat löpöt pois ennen maalausta. Varmaan aika pätevä olis pölläyttää noi osat puhalluskaapissa ennen maalausta. Quote Link to comment
tolvana Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Isompi kysymys lienee et miksi ihmeessä tankki pitäs maalata??? Perusputsaus kivillä ja fosforihappoliuoksella niin taas pelaa seuraavat puoli vuosisataa. Eikä uusi tankkikaan sikahinnoissa ole. Quote Link to comment
Recommended Posts