Guest Raggare Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 harrastelialla varsin harmillinen tilanne kun ei etuaksilon pultit tunnu aukeevan millään. on hölvätty crctä ja annettu kuumaa ja kylmää mutta ei inahakkaan.. vaihdanko foorumin johonki pakkotoistoon vai mitenkäs tilanne helpottas? t. aivoverenvuotoa odotellessa Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Ei kait siinä muuta kun liottele vaan, älä väännä väkisin, katkeaa pultit. Quote Link to comment
Racing Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Mikäs sen mukavempaa kun porailla niitä palkista pois kun kori paikallaan... O) Jos ne pultit on terveet eikä ohentuneet varsista niin lämmitystä pulttiin ja kylmäspräytä ympärille ja vitunmoista vääntöä,aina lähtee tai katkee. Ja kun saat pultin nitkumaan niin pientä liikettä edestakas koko ajan ettei katkee. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Ja jos saa tuskasesti lähteen matkaan niin muistaa jäähdyttää matkallakin, eikä innostua urakkavauhtiin... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 onks olemassa jotai taika-ainetta mikä tehoo paremmin ku crc 5-56 Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 pirkkaniksi nro 4598583 varmaan tätäkin kaikki jo kokeileet, eli putsataan esim vaikka sopivan puikkomaisella teräsharjalla se pultin takakolo ja liotusaineita perään ja sitten vaikka retkikeitintöhöillä lämmitystä. Quote Link to comment
-MITO- Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Eikös ne siellä Kooceeweelläkin laikkaa sen keulapalan irti samalla ja kavenna ja sisennä ja.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Paljon parempia aineita on kun 5-56. Miulla on jotain kotimaista valmistetta vuodelta nakkisota, joka on toiminu aika pirun hyvin. Kuitenkin toimivaksi on todettu mm. CC-rotuli. Käy kaupasta ettimässä kunnon aineet, niin on liuottamisesta enenmin hyötyä. Ja tosiaan takakoloa ja muitakin paikkoja mahdollisimman paljon puhtaaks. Ja jos mahtuu, niin voit antaa terävää iskua kantaan, niin saa se kierre vähän shokkia. Paineilmavasaralla jälleen kerran saa täristeltyä kivasti. Siis jos sinne mitään mahtuu tekemään. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 paineilmavasara on tosiaan hyvä. tollasella lähtee parissa sekunnissa sellasetkin ovensaranatapit irti joita tuurnat soikeena hakattu eikä liikettä havaittu. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 joo kyl toi on putsittu ja sumuteltu kaikki spreit crcstä axeen ja annettu sinne vähän lämpöstä, mut pitää viel antaa työkaluja voimakkaamille jos vaikka inahtas. oisko paineilmaräikkä muuten hyvä nakuttaa, kun eihän tohon väliin pyssy mahu. joo, rungon muokkaushan ois helppoo ja akselin irrotuksin jos heivais kopan päältä mut en mä. Quote Link to comment
Racing Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Jos ei käsivoimin lähe niin ei paineilmaräikälläkään. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 niin mä vähän epäilinki Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Riittävästi momenttia liotteluiden jälkeen niin kyllä lähtee, tai pala rungosta. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 ei toi nyt ihan mätä oo, toisesta yläkorvakkeesta näyttäs viel palanen orkkismaaliakin löytyvän. korjaus menis jenkkityyliin jotenkin näin, setillinen por-15 tuotteita ja hyvä tulee:) Quote Link to comment
Guest Micce Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Onko mahdollista (lue laillista) vetästä poralla lävise siittä jengasta ja korvata alkuperäinen läpipultilla ja mutterilla ? Quote Link to comment
Guest Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 laillista tai ei niin yhden oon porannu ja siihen sit tavallisen pultin tunkenu,hyvin on kii pysyny.ite luotan tähän enempi kun sellaseen joka parikyt vuotta ruostunu,niissä kun pultti melkein jo poikki n5mm keskeltä paksu!!!(sellanen oli kun sen nykysen rojektin aloitin) no nyt sen tilalle tulee uudet pultit kun on tuo keulapalkkikin vaihdettu,eli taas pitäs aksilon kii pysyy.nii ja tää porattu versio on leimattu 4kertaa ilman itkemistä,kuka sen tietää mikä pultti siel on ja jenka?? mutta kunnolla se kannattaa tehä,eikä 11,5mm reikään 12mm jenkaa----->ei varmaan kestä Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 joo sit tehdään ghettoo ku loppuu keinot :D ostakaa perikunnalta sit hyvä un-88 ku oon ite ratti kaulassa jossai lepikossa.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Jos mie en väärin muista, niin taitaa olla etuakseli parasta aikaa ihan normeilla läpipultuilla kierretagoilla kiinni. Sitä mie en muista, että miksköhän hemmetissä se niillä jäi kun on kuitenkin varattuna 10.9 tavaraa siihen paikkaan... No kai se kevääseen mennessä tulee hoidettua tuokin epäkohta. Kyllähän se normikäytön kestää ihan norpipulteillakin tai sitten lähes poikkiruostuneilla, mut entä sitten jos tulee sen luokan moukku, että vanteet menee solmuun ja akseli taipuu. No siinä vaiheessa vituttaa muutenkin, mutta jos samassa tilanteessa lentää koko perkelee akseli lepikkoon, niin ei välttämättä enään vituta ollenkaan tai sitten vituttaa pyörätuolissa. Quote Link to comment
Racing Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 En laittaisi läpipulteilla,jostain syystä pikkuhiljaa pääsee löytymään ilmeisesti sen verran pääsee akseli liikkumaan. Itsellä yhdessä ollut kaikki pultit läpipulteilla. Mielummin vaikka hitsaa sinne vastamutterit jos ne joutuu poraamaan. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 millanenkas o muuten rakenne tossa kierreosassa(rungossa), mille välille se riittää ja on kiinni? Quote Link to comment
Guest Micce Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Itse aion korvata yhden kiinnikkeeen läpipultilla ja mutterilla. Tuumakokoisissa ainakin tiedän olevan kovempaa tavaraa ruostumattomana ja tarpeeksi pitkänä (127 mm). Tuskin kestävyys ainakaan huononee siihen nähden mitä se oli sillä lähes poikki ruostuneella paskalla... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 En laittaisi läpipulteilla,jostain syystä pikkuhiljaa pääsee löytymään ilmeisesti sen verran pääsee akseli liikkumaan. Itsellä yhdessä ollut kaikki pultit läpipulteilla. Mielummin vaikka hitsaa sinne vastamutterit jos ne joutuu poraamaan. Ei oo löystyny kummassakaan autossa. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 nyt o crc mos2 ujuteltu väliin, tuntu poreilevan paljo paremmin muihinki paikkoihi ku perus linimentit Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Moska on ihan pätevää ainetta kans.. Justiinsa tänään kattelin, että toi onkin Certertonin ainetta mitä mie oon kaikista eniten tykänny käyttää. Varmaan 15-vuotta vanha purkki. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 phuuh, 3/4 auki.. pitää välillä tuulettaa tallia ku on nii utusta töhöttelyn jälkee. hitto ku sais pulttipyssyn tohon rakoon ni päryyttelis auki :G Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Oothan sie muistanu edestakasen liikkeen? Nylkytys on kivaa. Quote Link to comment
Guest Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 mutta ei auton alla Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 joo kyl mie nylkyttäsin tuota yhtä jos se edes vähän heruis pyörii :I muilta kyllä irtos.. eiku siis niin pultteja joo.. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 huhu, olipas vilposta tallin lattialla. kerkes taas vähän perehtyy kuplaanki.. ei ilmeisesti lähde suosiolla tuo pultin perkele. punahehkuun on vedetty varmaan koko eturunko ja aineita roiskittu. rupee olee pultin kantaki jo heikossa hapessa.. taitaa lähtee lentävällä irti seki ni saa akselin veke, miettii sit noita kyläseppä juttuja takasinlaitossa :D Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 no hyvä jos sentään kolme läx suosiolla. yhden vielä jaksaa korjatakin. laitahan kuvia kun tontissa :) Quote Link to comment
Pepe Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 laitahan kuvia kun tontissa :) Toivottavasti olet Seppo kärsivällinen kaveri. :-) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 vihjaileeko pepe että tää rojekti ottaa +4 vuotta aikaa Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 UN on varmasti tontitettuna himoksella? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 pitää kattoo joutuuko hinaa jos renkaat ei vaikka koske maata oho, tulipas liioteltu uho :P Quote Link to comment
Racing Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Kaikilla tippuu tonttiin...,Tee jotain erilaista ja nosta alustaa "County kupla"... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.