Guest MattBlack66 Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Alkaa itseltä päivien pohdiskelujen ja kokeilujen jälkeen ideat loppumaan kesken, joten kysytään viisammilta. Eli kone nykyisellään harrastaa sellaista että lähtee kylmänä yleensä hyvin käyntiin ja toimii hetken aikaa, mutta vähänkään lämmetessään alkaa kaasuun vastaaminen takkuilemaan (tyhjäkäyntiä silti käy). Jos joskus saa kierrokset nousemaan tarpeeksi, niin toimii vielä joitain sekunteja, mutta sitten alkaa sakkaamaan. Jos taas kaasua painaa liian varovasti alkaa heti takkuamaan. Ryypyn avaaminen käsin uudelleen auttaa ehkä vähän, mutta siihen se jääkin. Kaikki on uutta tai max. puoli vuotta vanhaa puolaa, kärjetöntä sytytystä, virranjakajan kantta, tulppia, sytytysjohtoja ja jopa kaasutinta myöten. Kaasuttimen säätöäkin on kokeiltu kaikkien mahdollisten ohjeitten mukaan, mutta ei ole ollut apua. Bensapumppukin lykkää löpöä tehokkaan oloisesti, vaikken painetta olekaan mitannut. Ainoa jonne suunnistaisin vikaa, olisi virranjakaja (senkin tosin piti olla vanhan omistajan vaihtama ja max. 2,5 vuotta vanha), koska ajoituslampulla sytkää säätäessä, ajotusmerkki vaihtelee aika holtittomasti välillä paikkaa. Nyt se on niin tarkasti sen 7,5 astetta kun tuolla pystyi saaman. Ehkä vaan valo onkin paskana, mutta sekin on suht uus. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Itselläni teki joskus vastaavaa kun kaasarin koho ventiili vuosi. Eli kaasari rupesi tulvimaan kun antoi kierroksia bensapumpun nousseen paineen takia. Quote Link to comment
Guest MattBlack66 Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Joo tarkotit vissiin neulaventtiiliä. Kokeilin tänään uutta ja kahden säätöprikan sijaan laitoin nyt vain yhden. Täytyy sanoa että ei ainakaan huonompaan suuntaan mennyt, mutta ongelma ilmenee edelleen. Aikasemmin menin jo laittamaan vähän isommat suuttimetkin kaasuttimeen ihan kokeilumielessä, mutta oisko ne sitten jo liiankin isot. Pitänee vielä vaihtaa vakiot ja kokeilla uudelleen niilläkin. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Sopisi tämän otsikon alle oma kysymys. Hankinnassa olisi nurkkakaasuttimet 2-reikäsille kansille, moottori on 87männillä W100 nokalla Ja 40mm dellorto keskellä. Jakajana toimii 009, minkäkokoiset kaasarit sopisi tuohon? Sellaiset mielellään mitkä käyvät sitten vähän isompaankin koneeseen :-) Ja toiseksi mikä jakaja olisi paras vaihtoehto vai käykö tuo 009 keskipakojakaja? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Sopisi tämän otsikon alle oma kysymys. Hankinnassa olisi nurkkakaasuttimet 2-reikäsille kansille, moottori on 87männillä W100 nokalla Ja 40mm dellorto keskellä. Jakajana toimii 009, minkäkokoiset kaasarit sopisi tuohon? Sellaiset mielellään mitkä käyvät sitten vähän isompaankin koneeseen :-) Ja toiseksi mikä jakaja olisi paras vaihtoehto vai käykö tuo 009 keskipakojakaja? Ykskurkkuset nurkkaBrosolit. Helppo pitää säädöissä, maantiellä menee kohtuu vähällä kulutuksella ja riittävät tarvittaessa vähän isompaankin mottiin. Itsellä moiset ollut kuplassa ja nyt pitkäiskusessa Juniksessa enkä ole isompia kaasareita kaivannut. Quote Link to comment
Roope Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Eiks idat olis hyvät niin ei tarvii ostaa kuin kerran, varsinkin jos on tarkotus stroukata. 1 Quote Link to comment
ajomies Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Itse koittaisin toista varmaan toimivaa puolaa, on helppo kytkeä irtonaisena, varsinkin jos ajoitusmerkki heittelee, pitäisi kärjettömällä pysyä kyllä tarkkaan paikallaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.